Jakohihna
Jakohihna
Koitin etsiä vastausta kysymykseen mutta lopputulos oli sama eli kysymys:
Mikä on jakohihnan vaihtoväli 1.8i 8v koneessa ? Auto siis A Vectra 94.
Ohjekirja sekä haku sanoo että se on joko 60 000 tai 120 000 km...
eli kumpi ?
Mikä on jakohihnan vaihtoväli 1.8i 8v koneessa ? Auto siis A Vectra 94.
Ohjekirja sekä haku sanoo että se on joko 60 000 tai 120 000 km...
eli kumpi ?
Mulla laukes tänään hihna 2.0 8v Omegasta 3 vuoden ja 70tkm:n jälkeen. Kysyin sitten Metro-auto airportista tätä vaihtoväli suositusta, kun kahdenlaista infoa tuntuu olevan liikkeellä. Hetken papereita tutkailtuaan totesi välin olevan 8 vuotta tai 120tkm. Eipä kestänyt edellisen omistajan vaihtamana ja meikäläinen ainakin vaihtaa jatkossa 60tkm välein...
En oo ikinä kuullu, että 8-venttiilisessä olis 120tkm vaihtoväli. Ecoteceissä oli ilmeisesti ensin 120, mutta sitten se puolitettiin. Mulla on B-Vectran huoltokirjaan lisätty tarra jossa uusi vaihtoväli ilmenee.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
-
Osku
Noin paljonko? toi minun 16NZ kuuluu juuri tähän "sarjaan"...tosin alfamerin korjausopas sanoo astraan suositukseksi 60 000km/4v.ascona_c kirjoitti:Osa Opelin moottoreistahan on ns. "vapaastipyöriviä" eli remmin katketessa ei tule moottorille mitään vahinkoa.
En tiedä, kuuluuko 1.8 -moottori tähän sarjaan, mutta jos oletetaan että kuuluu niin kyllä sillä remmillä sen 120tkm uskaltaa ajaa. (Jos nyt remmi sinne asti kestää)
Ja toi englanninkielinen Vauxhall Astra (=Kadett) opas näköjään sanoo 1.3, 1.4, 1.6 ja 2.0 -8-venasille koneille vaihtoväliksi sen aivan saman.
Se on sitten eri juttu kuinka paljon samalla hihnalla uskaltaa ajaa.
Ainakin entisen A-Omegan 2.0i (20NE?) moottoriin oli jakohihnan suositusvaihtoväli 8v/120tkm.
Mitään ongelmia ei jakopään kanssa aikoinaan ollut, kun remmin 120tkm välein vaihtoi. Uskomattomalta kuin se kuullostaakin, hihna kesti vaihtovälin täysin ongelmitta.
Voinen vielä tarkistaa tuon vaihtovälisuosituksen huomenna työpaikan AutoData -ohjelmasta.
Mitään ongelmia ei jakopään kanssa aikoinaan ollut, kun remmin 120tkm välein vaihtoi. Uskomattomalta kuin se kuullostaakin, hihna kesti vaihtovälin täysin ongelmitta.
Voinen vielä tarkistaa tuon vaihtovälisuosituksen huomenna työpaikan AutoData -ohjelmasta.
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

vissiin ainakaan jos kiristys tapahtuu vesipumpulla. itsellä oli merkitty omegaan c20ne viime vaihdoksi 126000 km mutta tuontipeli kun on ja mittarissa nyt 177000 niin varmuudeksi vaihdoin sen hiljattain, seuraavan kerran kyllä aattelin sitten vasta 277000 paikkeilla sen vaihtaa mikäli auto minulla sillon enää on/hinha kestääEihän noissa 8v koneissa hihnojen kanssa ole ongelmia ollutkaan,ellei kampuran tai nokan hammaspyörä kulunut.
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

-
Schimanski
- 'Admiral'