Alatukivarren vahvike hitsaus A-vectra/n-ryhmä astra
Alatukivarren vahvike hitsaus A-vectra/n-ryhmä astra
Noin ja moi
Olen ymmärtänyt että n-ryhmässä vahvike hitsataan vakio alatukivarsi.
Nyt haluaisin tehdä saman toimenpiteen a-veccuuni, (osana suurempaa alusta muutosta) mielestäni autoissa olevat alatukivarret ovat riittävän lähellä toisiaan, jotta mallia voisi ottaa.
Tarvitsen kuvia ja ohjeita tai jos joku tuntee n-ryhmä tiimiä niin yhteystiedot sinne, jotta voin hoitaa asiaa itse.
Kaikki muutkin kommentit aihetta sivuten otetaan vastaa!!!
Nyt haluaisin tehdä saman toimenpiteen a-veccuuni, (osana suurempaa alusta muutosta) mielestäni autoissa olevat alatukivarret ovat riittävän lähellä toisiaan, jotta mallia voisi ottaa.
Tarvitsen kuvia ja ohjeita tai jos joku tuntee n-ryhmä tiimiä niin yhteystiedot sinne, jotta voin hoitaa asiaa itse.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Niin pistehitsaamalla nuo on kasattu tehtaalla. Vanhojen takavetoisten takatukivarsissa on osat liitetty pienillä hitsisauman pätkillä. Ei se hitsaaminen niitä kyllä muuta miksikään jos homma tehdään oikein.
Kai laissa on tarkoitus se, että vanhoja nissaneita ei korjailla leimalle millään kananpaskasaumoilla.
Kai laissa on tarkoitus se, että vanhoja nissaneita ei korjailla leimalle millään kananpaskasaumoilla.
Niin kuka määrittelee ammattimiehen?mikko1 kirjoitti:Ei niitä kannata kyl ammattikoulun koiranoksennus/kananpaska saumoilla lähtee hitsaan eiköhän n-ryhmäläisillekin ammattimiehet hitsaa ne
Aika moni niistä oikeistakin ammattimiehistä on ammattikoulun käyneitä.. vai lukiossako niitä ammatti-hitsareita tehdään?
Asetuksesta ei suoraan löydy mainintaa vahvistuksesta, mutta kyllä se vahvistaminenkin on kielletty.Realsanta kirjoitti:huoma korjaaminen on kieletty, mutta vahvistaminen on mun käsittääkseni sallittu, mantassa/ascoissa ollaa yleensä vahvistettu niitä ja inssit ei oo sanonut mitään niistä
11 §
Akseliston muutokset
b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;
12 §
Ohjauslaitteiden muutokset
1. Olka-akseleita, raidetankoja, ohjausvarsia, ohjausvaihteen osia, ohjausakselia ja jousia sekä näihin verrattavia osia, joiden murtuminen tai muodonmuutos voi aiheuttaa ohjaushäiriön, ei saa korjata tai muuttaa hitsaamalla tai muulla niiden alkuperäistä lujuutta heikentävällä menetelmällä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Alatukivarren vahvike hitsaus A-vectra/n-ryhmä astra
kosalo kirjoitti:Noin ja moi
Nyt on selvinnyt että tuota vahvike hitsausta tehdään ainakin Type R Honda civiciin eli saas nyt nähdä onnistuuko järkevasti Opeliin.
Eikö kenenkään serkuntutunkumminkaimakaan tiedä N-ryhmän rally tiimiä et asiasta pääsis keskustelmaan sellaisen kanssa jolla voisi olla KOKEMUSTA.
ja noissa laki pykälissä ei mielestäni kielletä vahvistamista siinähän sanotaan että ei saa tehdä sellaisia muutoksia jotka heikentää rakennetta.
Hitsaus näyttäisi olevan kielletty menetelmä joka heikentää rakennetta.
Sit vielä että mitä noi "tuning" alatukivarret oiken on kun ne ei näytä samalta kuin alku peräinen, eli ovatko ne parempia.
Onko kellään kokemusta?
Re: Alatukivarren vahvike hitsaus A-vectra/n-ryhmä astra
Siellä sanotaan myös että akseliston muutososien tulee olla tehdasvalmisteisia. Itse vahvistettu tukivarsi ei ole tehdasvalmisteinen, eli kyllä se kielletään.kosalo kirjoitti:ja noissa laki pykälissä ei mielestäni kielletä vahvistamista siinähän sanotaan että ei saa tehdä sellaisia muutoksia jotka heikentää rakennetta.
Alfa 75 3.0 V6 America
Alfa 156 JTS
Vectra B
Alfa 156 JTS
Vectra B