omega16T kirjoitti:ja nyt alkaa sit taas vääntö tästä(eli tulee about 6 sivua lisää tähän topiciin) mutta noille 2.0/2.4 jarruille suurin sallittu teho on OPELIN MAAHANTUOJAN,AKEN JA KATSASTUSKONTTORIN mukaan 150HV.tämä perustuu juurikin siihen että 2,4:een omegaan saat laittaa MITÄÄN MUUTTAMATTA 150hv moottorin(125hv+20%=150).tuo 2.0 pitää muuttaa vastaamaan 2.4(jouset vaihtoon).se joka väittää muuta voi esittää faktaa siitä näyttämällä toteen että on muutoksen tehnyt!itse olen tuollaisen tehnyt ja katsastanut joten tuo on myös faktaa.
ps.lyö meistimellä se c siihen 20xe:n eteen niin tippuu se 6hv pois...
En kiistä varsinaisesti väitettäsi, mutta ainakin minulla on hieman eri näkemys asiasta.
Oon ihan omatoimisesti kysynyt konttorilta näistä virittelyhommista, ja siellä kovin asiantuntevan oloinen setä sanoi, että jos tehot menevät yhdenkään hevosvoiman jonkin tehorajan yli (esim. piristetty 2.0 157hv), niin jarrujen yms. on vastattava seuraavaa tehoversiota. Eli tuossa tapauksessa 12V 3000:sta. Tai vaikka tehoja olisi vain 130 heppaakin, niin silloinkin seuraava verrokki olisi 12V 3000 tai 2.6. Sikäli se ja sama kumpaan vertaa, noissa kun taitaa olla identtinen voimansiirto, jarrut sekä alusta.
Ja tosiaan, tuo 20% sääntö on ainakin tähän asti toiminut vain, jos mennään tehokkaimman version yli tehoissa. Aiheesta on pitkät jorinat käyty jo aiemminkin.
Ja noista abseista: Jos ne yhden kerran autoon laittaa, niin kannattaako niitä nyt pelkän katsastuksen takia puljata edestakaisin (päälle/pois). Ei sellaisesta ainakaan minusta mitään iloa ole. Varsinkin talvikäyttöä ajatellen absit ovat tosi hyvä keksintö.. Muuutta, tämä nyt on vain minun nöyrä mielipiteeni.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi