Omega B madalluksesta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
drif v6
'Kadett'
'Kadett'

Omega B madalluksesta

Viesti Kirjoittaja drif v6 »

Kyseessä 2.5 v6 stw -97.Eli sellanen propleema et ensin tilasin Weitec -30mm ni keula tipahta 6cm ja taka 5cm, sit soitin maahan tuojalle ja se pisti tuleen KW -30mm jouset. No auto nousi noin sentin, mut nyt ku ollu alla noin puol vuotta ni taas mennään pitkin maata ja katit raapii maata joka hiaste töyssyssä vaikka ajaa kävely vauhtia. Mitähän täs tekis? Sentin sais lisää koroke paloilla ja vaikio jousilla maasturin. Onko muilla ollu samanlaisia kokemuksia? :(
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

He, minä kun laitoin weitecin -30, niin keula tippuin jonkun 4-5cm ja takapää jonkun 1-2cm...Oli hienon näköinen hottentotti yhdistelmä kun perä on ylhäällä ja keula maassa... :roll:

edittiä: Ja paras ratkasu tuohon on laittaa korkeus säädettävä alusta.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Meikäläisellä ei weitecit tiputtaneet MV6 farmarissa perää kuin 2.5cm. Keulasta ehkä n. 4cm. Että tässä nyt odotellaan kädet ristissä että perä tuosta vähän vajoaisi vielä.
tuomaspitkanen
'Admiral'
'Admiral'

Re: Omega B madalluksesta

Viesti Kirjoittaja tuomaspitkanen »

Irmscherin -20mm alustasarja tiputti omegaa ihan nätisti. Perä laski etupäätä hieman enemmän, mutta madallus välillä 2-3 cm (arvio). Mutta erittäin tyytyväinen ollut, ei ole tarvinnut hirveästi varoa. Ja auto siis omega 2.6V6 sedan (-01).

-Tumppi-
lallan7
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja lallan7 »

mulla on bomegassa -35mm weitec ja puskurit on särkyny, alusta paukkunu joka nystylässä. Eli aika perseestä noilla 15" renkailla...
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

tuomaspitkanen kirjoitti:Irmscherin -20mm alustasarja tiputti omegaa ihan nätisti. Perä laski etupäätä hieman enemmän, mutta madallus välillä 2-3 cm (arvio). Mutta erittäin tyytyväinen ollut, ei ole tarvinnut hirveästi varoa. Ja auto siis omega 2.6V6 sedan (-01).

-Tumppi-
Sama juttu täälä, toimii mainiosti.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Weitecin sarjat näemmä pudottavat aina enemmän kuin pitäisi. Isot vaihtelut etu ja takapään kanssa. Kaverin alfassa oli myös sama ongelma, keula tippui siten, että etupään maavara oli akselista maahan 5cm. Tippui 55mm 35mm sijasta.

Edellistä edellisempi 2.0 A-Omegani tippui enemmän weitecin sarjalla kuin 35mm -> raapi joka paikassa maata;
http://www.opelclubfinland.fi/exjauto/o ... a_taka.jpg

Edellinen 2.6 A-Omegani tippui myös aika lahjakkaasti samalla sarjalla
http://www.opelclubfinland.fi/exjauto/omegaa4/o1.jpg
http://www.opelclubfinland.fi/exjauto/omegaa4/o4.jpg

Nykyisessä B-Omegassa Irmscherin alustasarja (jouset ja iskarit) ja todella toimiva. Voisi olla jopa aavistuksen matalampi.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mulla oli vähän aikaa Eibachin jouset alla ja olen vähän epäillyt että Eibach saattaisi tehdä nuo irmscherinkin jouset. Mulla ne ei ainakaan madaltaneet takaa juuri yhtään minkä takia ne menivätkin vaihtoo. Toivotaan nyt että mullakin tuo perä vähän laskis vielä nuo weitecit vähän vanhenee. Jos laskee liikaa niin saahan sinne tehtyä paksummat kumit jousien alle sitten.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

P. Lanttola kirjoitti:Mulla oli vähän aikaa Eibachin jouset alla ja olen vähän epäillyt että Eibach saattaisi tehdä nuo irmscherinkin jouset. Mulla ne ei ainakaan madaltaneet takaa juuri yhtään minkä takia ne menivätkin vaihtoo. Toivotaan nyt että mullakin tuo perä vähän laskis vielä nuo weitecit vähän vanhenee. Jos laskee liikaa niin saahan sinne tehtyä paksummat kumit jousien alle sitten.
Minäkin herätellin toiveita, että perä tippuisi, mutta vaihdoin lopulta sinne bemarin jouset...Niillä tippu :lol: Noista weitecin jousista lyhennytän kierroksen pois yhdessä firmassa..
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Itsellä on ompussa H&R -35 milliä laskevat jouset ja tältä se näyttää http://www.ocf.fi/jauto/kurt/o2.jpg itse olen suht tyytyväinen ollut tuohon.
Teme88
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Teme88 »

Mitäs kun faijalla on B1 omegassa nyt Eibachin alustasarja ja haluaa korottaa sitä, niin kumpi olisi halvempi ja parempi, laittaa vakioksi vaiko ostaa säädettävä alusta?

Kun pitää olla kuulemma liian varovainen joka hidasteessa jne. :D
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma) -(z)-
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin) -(z)-
jrauhala
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Vakiojouset saa varmaan esimerkiksi täältä tyyliin alle satasella, kun taas säädettävästä alustasta saa maksaa useampia satasia. Säädettävät alustat on yleensä korkeimmilleenkin ruuvattuna matalammalla kuin vakioalusta.
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Teme88
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Teme88 »

jrauhala kirjoitti:Vakiojouset saa varmaan esimerkiksi täältä tyyliin alle satasella, kun taas säädettävästä alustasta saa maksaa useampia satasia. Säädettävät alustat on yleensä korkeimmilleenkin ruuvattuna matalammalla kuin vakioalusta.
okei, selvä :)
ja iskarit varmaan samalla uusiksi?
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma) -(z)-
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin) -(z)-
jrauhala
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

No jos se on madallettu pelkillä jousilla ja ehjät iskarit niin mitä sitä turhaan ehjiä uusimaan. Sitten jos siellä on "madallusiskarit" niin voi harkita niiden vaihtoa vakioiskareihin.
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Mä voin vaihtaa vakiojouset Eibacheihin.

Ne iskarit voi olla mitkä vaan, Eibachilla ei pitäisi olla Omegaan kuin jousia.
Eli ihan kunnon mukaan miettisin iskareiden vaihtoa.
Vastaa Viestiin