Piuhaa konttiin, Astra G
Piuhaa konttiin, Astra G
Eli mistä oli näpäkkä vetää virta ja Rca konttiin? Oon katellut tota keskikonsolia vähän sillä silmällä, mutta miten saada piuhat sen maton alta takapenkin jalkatilassa, venyykö tarpeeks? Tietenkin ne sais sivuista niitä kouruja pitkin, mutta ei erityisemmin houkuttele kiskoa noita jakkaroita irti jos ei o ihan pakko...
Re: Piuhaa konttiin, Astra G
Eihä niit jakkaroit joudu irroitaa jos vetää sielt sivusta?!zell kirjoitti:Eli mistä oli näpäkkä vetää virta ja Rca konttiin? Oon katellut tota keskikonsolia vähän sillä silmällä, mutta miten saada piuhat sen maton alta takapenkin jalkatilassa, venyykö tarpeeks? Tietenkin ne sais sivuista niitä kouruja pitkin, mutta ei erityisemmin houkuttele kiskoa noita jakkaroita irti jos ei o ihan pakko...
Takapenkin joutuu korkeintaan nostamaan veks... mut sehän lähtee ihan tooosi helpost.
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Jepjep, täällä olisi toinen tietämätön. Itseä mietityttää myös tuo johdotus konttiin, mistä lie menisi nätisti. Tarkoitus olisi pistää vahvari ja subi konttiin, uusi erkkasarja+radio eteen.
Osaisiko joku kertoa jotain erityistä vältettävää asennuksessa? Olisi mukava kiertää pahimmat sudenkuopat!
zell: mikäli olet jo asentanut kamasi, miten onnistui? Vinkkejä?
Osaisiko joku kertoa jotain erityistä vältettävää asennuksessa? Olisi mukava kiertää pahimmat sudenkuopat!
zell: mikäli olet jo asentanut kamasi, miten onnistui? Vinkkejä?
Itse olen vetänyt virta piuhan kuskinpuoleiseen johtokoteloon ja kaiutinpiuhat pelkääjän puolelle. Penkit on helppo irroittaa. Torks ruuvit irti, ne on muuten liimattu eli on aika tiukas. Ja sit viel takaturvavyön alakiinike irti. Sit saat aika helposti ujutettua piuhat johtokouruihin. Ja kiinitys samalla lailla kannattaa laittaa ruuviliimaa, ettei penkin ruuvit löysty. Samalla saat kivasti imuroitua kaikki paskan pois penkkien alta. En nyt muista minkä kokoset ne torksit oli mutta penkeissä ja turvavyön torksit on eri kokoiset. Suosittelen laittaa piuhat kerran hyvin niin ei sit roiku miten sattuu. Kerron lisää jos kiinostaa!
ite otin irti eilen sen tuulilasin pyyhkijöiden alla olevan muovin ja hanttarin puolelle sopiva reikä siihen lämppärin viereen ja sit massaa päälle niin ei sada sisään 
penkit on T40 torxil kiinni ja niin VITUN tiukassa mulla korahti 1 torx avan siin touhussa. vitutti syletti ja hermot petti mutta viisaampi antoi periksi ensin.
sitten oviin kun vedät piuhoja niin suosittelen poraamaan oveen reiän ja laittamaan läpivientikumin siihen josta sitten piuhat oveen.
ite laitoin piuhojen suojaks kutiste sukan joka on "liian iso"...
maadoituksia kannattaa tarkkailla tuleepi häiriöitä helposti tuossa pirssissä.
ainakin takapenkin selkänojan kiinnikkeen alle on hyvä maadoittaa kunhan poistat maalin pinnasta ja suojaat hyvin maalilla kun olet kiinnittäny maa piuhan.
vararengas koteloon saa sitten helpostinoin 50l kotelon tehtyä kuidusta ja vielä pultattua pohjaan kiinni = tukeva ja turvallinen asennus.
laita privaa jos tulee onkelmia. kato tuo mun projekti tuolta (astra 99 topic )
penkit on T40 torxil kiinni ja niin VITUN tiukassa mulla korahti 1 torx avan siin touhussa. vitutti syletti ja hermot petti mutta viisaampi antoi periksi ensin.
sitten oviin kun vedät piuhoja niin suosittelen poraamaan oveen reiän ja laittamaan läpivientikumin siihen josta sitten piuhat oveen.
ite laitoin piuhojen suojaks kutiste sukan joka on "liian iso"...
maadoituksia kannattaa tarkkailla tuleepi häiriöitä helposti tuossa pirssissä.
ainakin takapenkin selkänojan kiinnikkeen alle on hyvä maadoittaa kunhan poistat maalin pinnasta ja suojaat hyvin maalilla kun olet kiinnittäny maa piuhan.
vararengas koteloon saa sitten helpostinoin 50l kotelon tehtyä kuidusta ja vielä pultattua pohjaan kiinni = tukeva ja turvallinen asennus.
laita privaa jos tulee onkelmia. kato tuo mun projekti tuolta (astra 99 topic )
-
kemporempo
- 'Kadett'

no mutta edelleen suosittelen nykäsemään piuhat sieltä auton reunoilta ja mielellään silleen ettei mikään pääse hankaamaan / painamaan piuhoja. on meniaa nuinki uus ja jos esim virtakaapeli hankautuu paskaks ja sytyttää sen kiesin tuleen niin vituttaa salettiin. ( älkää vinoilko sulakkeista kun esim mulla menee bassolle 150A sulake ja oikosulku tapauksessa siitä tulee suht kookas kipinä )
Mulla menee 200A sulake vaffareilledaemon_ kirjoitti:no mutta edelleen suosittelen nykäsemään piuhat sieltä auton reunoilta ja mielellään silleen ettei mikään pääse hankaamaan / painamaan piuhoja. on meniaa nuinki uus ja jos esim virtakaapeli hankautuu paskaks ja sytyttää sen kiesin tuleen niin vituttaa salettiin. ( älkää vinoilko sulakkeista kun esim mulla menee bassolle 150A sulake ja oikosulku tapauksessa siitä tulee suht kookas kipinä )
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)