Piuhaa konttiin, Astra G

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
zell
'Diplomat'
'Diplomat'

Piuhaa konttiin, Astra G

Viesti Kirjoittaja zell »

Eli mistä oli näpäkkä vetää virta ja Rca konttiin? Oon katellut tota keskikonsolia vähän sillä silmällä, mutta miten saada piuhat sen maton alta takapenkin jalkatilassa, venyykö tarpeeks? Tietenkin ne sais sivuista niitä kouruja pitkin, mutta ei erityisemmin houkuttele kiskoa noita jakkaroita irti jos ei o ihan pakko...
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Re: Piuhaa konttiin, Astra G

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

zell kirjoitti:Eli mistä oli näpäkkä vetää virta ja Rca konttiin? Oon katellut tota keskikonsolia vähän sillä silmällä, mutta miten saada piuhat sen maton alta takapenkin jalkatilassa, venyykö tarpeeks? Tietenkin ne sais sivuista niitä kouruja pitkin, mutta ei erityisemmin houkuttele kiskoa noita jakkaroita irti jos ei o ihan pakko...
Eihä niit jakkaroit joudu irroitaa jos vetää sielt sivusta?! :P
Takapenkin joutuu korkeintaan nostamaan veks... mut sehän lähtee ihan tooosi helpost. :P
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
grz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja grz »

Jepjep, täällä olisi toinen tietämätön. Itseä mietityttää myös tuo johdotus konttiin, mistä lie menisi nätisti. Tarkoitus olisi pistää vahvari ja subi konttiin, uusi erkkasarja+radio eteen.
Osaisiko joku kertoa jotain erityistä vältettävää asennuksessa? Olisi mukava kiertää pahimmat sudenkuopat!

zell: mikäli olet jo asentanut kamasi, miten onnistui? Vinkkejä?
zell
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja zell »

En ole vielä asentanut tänään olis kaverin kans tarkoitus ruveta askarteleen... Ja kyllä ne penkit mun nähdäkseni pitää ottaa pois, koska se johtokourun suojamuovi ulottuu etupenkin kiinnityskiskon alle/ympärille eli penkki pitäs ottaa pois, jos haaveilis saavansa sen muovin kokonaan pois...
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

No eihä ne penkit oo kiinni ku neljällä 13 mm pultillatai torx rruveilla

Edit: korjailtu vähä tekstiä :D
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Appura kirjoitti:No eihä ne penkit oo kiinni ku neljällä 13" pultilla..
Voi olla kiven alla 13 tuumaiset avaimet ;)
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

TJT kirjoitti: Voi olla kiven alla 13 tuumaiset avaimet ;)
V*ttuku ei osaa lukee mitä kirjottaa :lol: :lol: :lol:
No jos joku ton kokoisen avaimen löytää niin saa banaanin
Kuva
pSHeppu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pSHeppu »

Itse olen vetänyt virta piuhan kuskinpuoleiseen johtokoteloon ja kaiutinpiuhat pelkääjän puolelle. Penkit on helppo irroittaa. Torks ruuvit irti, ne on muuten liimattu eli on aika tiukas. Ja sit viel takaturvavyön alakiinike irti. Sit saat aika helposti ujutettua piuhat johtokouruihin. Ja kiinitys samalla lailla kannattaa laittaa ruuviliimaa, ettei penkin ruuvit löysty. Samalla saat kivasti imuroitua kaikki paskan pois penkkien alta. En nyt muista minkä kokoset ne torksit oli mutta penkeissä ja turvavyön torksit on eri kokoiset. Suosittelen laittaa piuhat kerran hyvin niin ei sit roiku miten sattuu. Kerron lisää jos kiinostaa!
grz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja grz »

Kyllä kiinnostaa, kerro ihmeessä.

Alkaa näyttää kyllä tämä asennus aika touhulta, jos parin johdon takia pitää irrottaa kourujen lisäksi tuolit, turvavyöt ja liimailla vielä. Oh well, pitäähän ne siististi kyllä olla.
grz
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja grz »

Mistä kannattaa tehdä läpivienti virtakaapelille?
Vaikuttaa hankalalta, eipä ole yleiseen tapaan pelkääjän edessä konehuoneen yläosassa, vaan jossain piilossa? Asennus kaatui tänään tähän, kun ei löydetty järkevää paikkaa.
daemon_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daemon_ »

ite otin irti eilen sen tuulilasin pyyhkijöiden alla olevan muovin ja hanttarin puolelle sopiva reikä siihen lämppärin viereen ja sit massaa päälle niin ei sada sisään :D
penkit on T40 torxil kiinni ja niin VITUN tiukassa mulla korahti 1 torx avan siin touhussa. vitutti syletti ja hermot petti mutta viisaampi antoi periksi ensin.
sitten oviin kun vedät piuhoja niin suosittelen poraamaan oveen reiän ja laittamaan läpivientikumin siihen josta sitten piuhat oveen.
ite laitoin piuhojen suojaks kutiste sukan joka on "liian iso"...
maadoituksia kannattaa tarkkailla tuleepi häiriöitä helposti tuossa pirssissä.
ainakin takapenkin selkänojan kiinnikkeen alle on hyvä maadoittaa kunhan poistat maalin pinnasta ja suojaat hyvin maalilla kun olet kiinnittäny maa piuhan.
vararengas koteloon saa sitten helpostinoin 50l kotelon tehtyä kuidusta ja vielä pultattua pohjaan kiinni = tukeva ja turvallinen asennus.
laita privaa jos tulee onkelmia. kato tuo mun projekti tuolta (astra 99 topic )
kemporempo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kemporempo »

Vetelet johdot keskikonsolin kautta vaa...eipä oo mitään häiriöitäkään ollu...matto antaa ihan hyvin periks takajalkatilassa ja läpiviennin porasin apukuskin jalkatilaan sisätilanlämppärin johdon vieree.
kempo
daemon_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

no mutta edelleen suosittelen nykäsemään piuhat sieltä auton reunoilta ja mielellään silleen ettei mikään pääse hankaamaan / painamaan piuhoja. on meniaa nuinki uus ja jos esim virtakaapeli hankautuu paskaks ja sytyttää sen kiesin tuleen niin vituttaa salettiin. ( älkää vinoilko sulakkeista kun esim mulla menee bassolle 150A sulake ja oikosulku tapauksessa siitä tulee suht kookas kipinä )
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

daemon_ kirjoitti:no mutta edelleen suosittelen nykäsemään piuhat sieltä auton reunoilta ja mielellään silleen ettei mikään pääse hankaamaan / painamaan piuhoja. on meniaa nuinki uus ja jos esim virtakaapeli hankautuu paskaks ja sytyttää sen kiesin tuleen niin vituttaa salettiin. ( älkää vinoilko sulakkeista kun esim mulla menee bassolle 150A sulake ja oikosulku tapauksessa siitä tulee suht kookas kipinä )
Mulla menee 200A sulake vaffareille
Kuva
daemon_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

hahaa saat 50A suuremman kipinän :D *läppä*
Vastaa Viestiin