Opel Astra 2.2 sport.. leikkas kai kiinni :(
Opel Astra 2.2 sport.. leikkas kai kiinni :(
moro.. mulla on tollanen Opel Astra 2.2 sport ja jakohihna meni poikki nii moottori leikkas kiinni ka.. nii mitä siinä on menny paskaks ?? ja mitä se korjaus vois maksaa ??.. jotain halpoja paikkoja tampereen läheltä ?????
Ei siinä pitäisi jakohihnaa olla vaan jakopää on ketjuvetoinen,mutta
niissäkin on alkusarjan moottoreissa tuota ketjun korkkaamis ongelmaa ilmennyt,jos se ketju on katkennut,niin voipi olla todella
kallis paukku,sitä ei tiedä mitä se maksaa ennenkuin sen koneen purkaa,tuo koneen tyyppi on Z 22 SE.
Alla olevassa linkissä käsitellään tuota ketjuongelmaa:
http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
niissäkin on alkusarjan moottoreissa tuota ketjun korkkaamis ongelmaa ilmennyt,jos se ketju on katkennut,niin voipi olla todella
kallis paukku,sitä ei tiedä mitä se maksaa ennenkuin sen koneen purkaa,tuo koneen tyyppi on Z 22 SE.
Alla olevassa linkissä käsitellään tuota ketjuongelmaa:
http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Nii-in taitaa olla tosiaan niin, että kyseessä on niin selkeä valmistus/suunnitteluvirhe ettei kantsi ihan helpolla luovuttaa.. Search taitaa olla rikki, mutta noitahan tosiaan tiettyyn sarjanumeroon asti on paukahdellut noin 90-100tkm kohdilla. Luulisi vähänkään järkevämmän merkkiliikkeen tarjoavan samantien 50/50 diiliä, mutta luulen että aika vahvoilla on saada parempiakin diilejä, muistaakseni joku on saanut 100/0:kin...
Niin ja Search ei taida vielä toimia, tosin en oo pariin viikkoon kokeillut, joten selaile vanhoja viestejä niin juttua riittää...
Niin ja Search ei taida vielä toimia, tosin en oo pariin viikkoon kokeillut, joten selaile vanhoja viestejä niin juttua riittää...
Mulla hajos myös toi sama vitun kone. Jakopää rahisi eli ei kerenny kokonaan mennä rikki. Se vaihdettiin sitten takuuseen, mutta oli myös kiertokangenlaakeri oli rikki jota ei suostuttu korjaamaan vaan veikkailtiin 5-6t€ remppaa kokonaan mun maksettavaksi.
Ja tosiaan jos search toimii niin löytyy kyllä juttua...
ps. mulla on toi z22se kone jos sulla meni jotain semmoisia osia rikki mitkä mulla olis ehjiä. Kaikki muut osat pitäis olla ehjiä paitsi toi kiertokanki. Kun tosiaan mun kone ei ehtiny leikkaamaan kiinni.
Ja tosiaan jos search toimii niin löytyy kyllä juttua...
ps. mulla on toi z22se kone jos sulla meni jotain semmoisia osia rikki mitkä mulla olis ehjiä. Kaikki muut osat pitäis olla ehjiä paitsi toi kiertokanki. Kun tosiaan mun kone ei ehtiny leikkaamaan kiinni.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Honda S2000 -03
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Ketju siellä katkennut, mulla kävi sama n. 43 tkm kohdalla. Maahantuoa (tai joku muu kuin minä) hoiti korjauskustannukset ja
Ooppelin assistance hoiti vuokra-auton kolmeksi päiväksi ja myyjä vaihtoauton lopuksi ajaksi.
Peli oli korjaamolla 2 viikkoa, kansi koneistettiin ja venttiilit yms vaihdettiin.
Sen jälkeen toiminut yli 60 tkm ongelmitta.
Ooppelin assistance hoiti vuokra-auton kolmeksi päiväksi ja myyjä vaihtoauton lopuksi ajaksi.
Peli oli korjaamolla 2 viikkoa, kansi koneistettiin ja venttiilit yms vaihdettiin.
Sen jälkeen toiminut yli 60 tkm ongelmitta.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Kun luet nuo ylläolevat viestit, niin huomaat niistä, että
- älä tee itse ensin mitään
- neuvottele sulle auton myyneen liikkeen kanssa korjauksesta, koska kyseessä on koneen tyyppivika
- jos ostit yksityiseltä, niin ehdotan keskustelua paikallisen Opel-myyjän kanssa
- tai ota suoraan yhteyttä General Motors Finland Oy:öön
Kyseessä on kuitenkin sen verran euroja, että kannattaa yrittää
- älä tee itse ensin mitään
- neuvottele sulle auton myyneen liikkeen kanssa korjauksesta, koska kyseessä on koneen tyyppivika
- jos ostit yksityiseltä, niin ehdotan keskustelua paikallisen Opel-myyjän kanssa
- tai ota suoraan yhteyttä General Motors Finland Oy:öön
Kyseessä on kuitenkin sen verran euroja, että kannattaa yrittää
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
-
juzatheman
- 'Senator'

pari kuukautta sitten ohjasin yhden asiakkaan, tai kehoitin ottamaan yhteyttä maahan tuojaan kun ko. kone piti meteliä.
ketjun kiristin ja laahain hunossa hapessa.
maahan tuoja maksoi koko hoidon vaikka autoolikin jo mielestäni takuu ajan ulko puolella. sekä ajan että kilometrejen puolesta, mutta siitä huolimatta ne maksoi koko hoidon.
ei ne sitä mielellään mainosta, ett kyl sitä pitää osaa vaatia.
ketjun kiristin ja laahain hunossa hapessa.
maahan tuoja maksoi koko hoidon vaikka autoolikin jo mielestäni takuu ajan ulko puolella. sekä ajan että kilometrejen puolesta, mutta siitä huolimatta ne maksoi koko hoidon.
ei ne sitä mielellään mainosta, ett kyl sitä pitää osaa vaatia.
entinen calibran omistaja.