Opel Astra 2.2 sport.. leikkas kai kiinni :(

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Lollo
'Agila'

Opel Astra 2.2 sport.. leikkas kai kiinni :(

Viesti Kirjoittaja Lollo »

moro.. mulla on tollanen Opel Astra 2.2 sport ja jakohihna meni poikki nii moottori leikkas kiinni ka.. nii mitä siinä on menny paskaks ?? ja mitä se korjaus vois maksaa ??.. jotain halpoja paikkoja tampereen läheltä ?????
Lollo
'Agila'

ja vielä sellanen et se vuosimalli on 2001.. se täs syö miestä :S.. auttakaa
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Eiköhän siinä ole käynyt se 2.2 koneiden tyyppivika että se jakoketju on mennyt ja osaa menee paljon vaihtoon...
Kannattaa neuvotella merkkikorjaamon kanssa ainakin, hyvällä tuurilla maahantuoja maksaa rempan...
Aiheesta pitäisi löytyä searchilla lisää tietoa.
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Ei siinä pitäisi jakohihnaa olla vaan jakopää on ketjuvetoinen,mutta
niissäkin on alkusarjan moottoreissa tuota ketjun korkkaamis ongelmaa ilmennyt,jos se ketju on katkennut,niin voipi olla todella
kallis paukku,sitä ei tiedä mitä se maksaa ennenkuin sen koneen purkaa,tuo koneen tyyppi on Z 22 SE.
Alla olevassa linkissä käsitellään tuota ketjuongelmaa:
http://groups.msn.com/opelaustralia/per ... 0034384439
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Nii-in taitaa olla tosiaan niin, että kyseessä on niin selkeä valmistus/suunnitteluvirhe ettei kantsi ihan helpolla luovuttaa.. Search taitaa olla rikki, mutta noitahan tosiaan tiettyyn sarjanumeroon asti on paukahdellut noin 90-100tkm kohdilla. Luulisi vähänkään järkevämmän merkkiliikkeen tarjoavan samantien 50/50 diiliä, mutta luulen että aika vahvoilla on saada parempiakin diilejä, muistaakseni joku on saanut 100/0:kin...

Niin ja Search ei taida vielä toimia, tosin en oo pariin viikkoon kokeillut, joten selaile vanhoja viestejä niin juttua riittää...
Lollo
'Agila'

kannattaako mun vaihtaa koko kone vai korjata toi.. kumpi tulee halvemmaks.. mut jos ton korjais nii pystyis ostaa samalla vähä tehokkaampaa osaa.. vai ?? muita ehdotuksia '???
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Kannattaa nyt ensin mennä jälleenmyyjän juttusille että mitä tehdään, eikä suostua itse maksumieheksi (ainakaan koko remppaa)
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Mulla hajos myös toi sama vitun kone. Jakopää rahisi eli ei kerenny kokonaan mennä rikki. Se vaihdettiin sitten takuuseen, mutta oli myös kiertokangenlaakeri oli rikki jota ei suostuttu korjaamaan vaan veikkailtiin 5-6t€ remppaa kokonaan mun maksettavaksi.

Ja tosiaan jos search toimii niin löytyy kyllä juttua...

ps. mulla on toi z22se kone jos sulla meni jotain semmoisia osia rikki mitkä mulla olis ehjiä. Kaikki muut osat pitäis olla ehjiä paitsi toi kiertokanki. Kun tosiaan mun kone ei ehtiny leikkaamaan kiinni.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

hmm... :o eikai se ketjun katkeaminen mitään kiinnileikkaa?!? :-? eiköhän sulla oo siellä vaan venttiilit solmussa..
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Pistoolisankari kirjoitti:hmm... :o eikai se ketjun katkeaminen mitään kiinnileikkaa?!? :-? eiköhän sulla oo siellä vaan venttiilit solmussa..
Tuskin siellä tosiaankaan mitään kiinnileikkaamista on tapahtunut.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Ketju siellä katkennut, mulla kävi sama n. 43 tkm kohdalla. Maahantuoa (tai joku muu kuin minä) hoiti korjauskustannukset ja
Ooppelin assistance hoiti vuokra-auton kolmeksi päiväksi ja myyjä vaihtoauton lopuksi ajaksi.
Peli oli korjaamolla 2 viikkoa, kansi koneistettiin ja venttiilit yms vaihdettiin.
Sen jälkeen toiminut yli 60 tkm ongelmitta.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Lollo
'Agila'

kiitos teille näistä.. :).. kyl osia varmaa löytyy mut täs on pulmana sekin et en osaa itte purkaa/koota konetta ja tulee hemmetin kalliiks jos vien johonki huoltoo :S
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Kun luet nuo ylläolevat viestit, niin huomaat niistä, että
- älä tee itse ensin mitään
- neuvottele sulle auton myyneen liikkeen kanssa korjauksesta, koska kyseessä on koneen tyyppivika
- jos ostit yksityiseltä, niin ehdotan keskustelua paikallisen Opel-myyjän kanssa
- tai ota suoraan yhteyttä General Motors Finland Oy:öön

Kyseessä on kuitenkin sen verran euroja, että kannattaa yrittää
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

pari kuukautta sitten ohjasin yhden asiakkaan, tai kehoitin ottamaan yhteyttä maahan tuojaan kun ko. kone piti meteliä.

ketjun kiristin ja laahain hunossa hapessa.

maahan tuoja maksoi koko hoidon vaikka autoolikin jo mielestäni takuu ajan ulko puolella. sekä ajan että kilometrejen puolesta, mutta siitä huolimatta ne maksoi koko hoidon.

ei ne sitä mielellään mainosta, ett kyl sitä pitää osaa vaatia.
entinen calibran omistaja.
Lollo
'Agila'

Osaako kukaan kertoa, että mistä löydän sen maahantuojan numeron???..
ja vielä sellasta että kun kävin tarkistuttaan koneen nii korjausmiehet sanoivat että moottorissa ei ole puristuksia.. mitä se niinku tarkottaa ???
Vastaa Viestiin