vikavalo

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

vikavalo

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Elikkä tosta surullisen kuuluisasta vikavalosta kyselisin.Olen harkitsemassa erään 90gt kadetin ostoa.Kun kysyin myyjältä että onko toi vikavalo paljon vilkutellut tossa ni vastaus oli ei oo vilkkunut koska ei ole koko valoa.Kysyin sitten että ootko itte ottanut sen pois sieltä,vastaus oli että siinä ei ole koskaan ollutkaan sitä,kuulemma lisävaruste kyseiseen autoon.Mä en oo kyllä koskaan kuullut että toi vikavalo ois joku lisävaruste.Mut kysytään nyt teitin muittenkin mielipiteitä.Ite oon kyl sillä kannalla että sen kuuluis olla siellä.Tainnu vilkutella vähän väliä ni ottanut pois sen sieltä.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jos on ruiskulla se moottori, niin varmasti löytyy se vikavalo ihan vakiona karvalakkimallistakin...
Kone varmaan 20NE, SEH, XE?

Joten pientä kusetuksen makua ilmassa. Pistäisin polttimon paikalleen ja kävisin polkemassa lenkin.
Samalla voisi lukaista vikamuistinkin.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Siis joo ohan toi ruisku.Täytyypä kysyä siltä ku näkee kasvotusten et mitä tuollasta väittää.konehan on 1.8i.Mikä kone toi muuten on ku on vm90 ja 1.8i kummiskin se on nelipisteruiskulla oleva.Eikö ton ikäset ala olee jo vähäpäästösiä.Ei kai ton ikäsissä oo enää 18e kone vai onko?
Morakaj
'Admiral'
'Admiral'

vikavalo

Viesti Kirjoittaja Morakaj »

Voithan katsoo myös käsikirjasta mitä se sanoo,
tulis olla munkin muistaakseni vikavalo.
-pera
Skidinä skujasin fillaril,
bulina tsöraan bilikal!
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo siis kyllä tässä nyt sitä mieltä ollaan että kyllä sen siellä pitäs olla.Mut nyt rupes hämää et mikä kone siel on ku eiks 18e koneen valmistus lopetettu jotai 86vuoden paikkeilla?Luin toisesta topikista.Tietääkö kukaan.
Otin tossa äsken tekstarilla tiedot autosta.Käyttöönotto 5/90 opel kadett 1.8igt/e tollasta selvis sillä.
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

lurttinen kirjoitti:Jos on ruiskulla se moottori, niin varmasti löytyy se vikavalo ihan vakiona karvalakkimallistakin...
.
Eiii välttämättä.. esim. tuossa 18E koneessa on L-jetronic jossa ei ole itse-diagnostiikkaa eikä siten lamppuakaan, vasta motronic, multec jne. vehkeissä on ja sekin varsin köykäinen loppujen lopuksi.
Mutta ei se mikään lisävaruste ole :lol:
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Mistäs mä saan selville et mikä ruisku tossa on?onko ulkoisia merkkejä?että voin vähä kattoo.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Jarno.v kirjoitti:
lurttinen kirjoitti:Jos on ruiskulla se moottori, niin varmasti löytyy se vikavalo ihan vakiona karvalakkimallistakin...
.
Eiii välttämättä.. esim. tuossa 18E koneessa on L-jetronic jossa ei ole itse-diagnostiikkaa eikä siten lamppuakaan, vasta motronic, multec jne.
Kait huomasit, että viittasin tuossa motronicci koneisiin...
;)

Topbuzzin mukaan '87-'91 mallisessa olisi 18SE kone ja motroniccia sekin taitaa totella.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

No niin nyt rupes myyjä hermostuu oikei kunnolla.Väittää kivenkovaa että tohon malliin ei kuulu vikavaloa vaan on lisävaruste.Pitäköön saatana autonsa.Toi o mun mielestä aika outo homma ku vanhasta 85 gsi kadetistaki löyty toi valo.Jokaisesta muustakin 4 kadetista jonka oon omistanut ni löyty toi.
Kingis_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kingis_ »

Siinä on 18se kone, 112hp jne. Vikakoodeja ei siitä saa luettua ja ruiskuna le3-jetti. Kyllä siinä mun mielestä kuitenkin se vikavalo pitäis olla. Niin ja vähäpäästöinen se ei myöskään ole.
Vastaa Viestiin