Omega b automaatti laatikko
Minulla on sama ongelma varsinkin pakkasella, mutta sen ei pitäis olla vakavaa.Siellä on jotain antureita mitkä ei anna vaihtaa vasta kun öljy kiertää kunolla.
Varmaan öljyn vaihtokin auttaa, itse vaidan myös kun kerkeän =) Minä käytän sitä lumihiutaletta päällä heti lähtiessä niin alkaa heti pois oton jälkeen vaihtaa normaalisti...
Varmaan öljyn vaihtokin auttaa, itse vaidan myös kun kerkeän =) Minä käytän sitä lumihiutaletta päällä heti lähtiessä niin alkaa heti pois oton jälkeen vaihtaa normaalisti...
Tuo on periaatteessa ominaisuus laatikossa. Liittyy kai öljynkiertoon tai/ja kattien lämpenemiseen(?). Viisaat valaiskoot enemmän. Itselläni se kyllä vaihtaa jo 200m jälkeen vaikka 30c pakkasesta lähtee. Ehkä öljynvaihto auttaa sinullakin, onpahan puhtaammat rasvat kiertämässä laatikossa.On 2004-03-29 15:12, jks wrote:
Kertokaa tumpelolle, mikä mättää (2,5 v6 -95)automaatti laatikossa. Kylmänä ei meinaa vaihtaa suuremmalle millään. Kun noin kilometrin ajon jälkeen vihdoin vaihtaa... pelaa normaalisti tämän jälkeen.
Ölyt? pitääkö vaihtaa, ja kuinka usein?
Tuo on periaatteessa ominaisuus laatikossa. Liittyy kai öljynkiertoon tai/ja kattien lämpenemiseen(?). Viisaat valaiskoot enemmän. Itselläni se kyllä vaihtaa jo 200m jälkeen vaikka 30c pakkasesta lähtee. Ehkä öljynvaihto auttaa sinullakin, onpahan puhtaammat rasvat kiertämässä laatikossa.On 2004-03-29 15:12, jks wrote:
Kertokaa tumpelolle, mikä mättää (2,5 v6 -95)automaatti laatikossa. Kylmänä ei meinaa vaihtaa suuremmalle millään. Kun noin kilometrin ajon jälkeen vihdoin vaihtaa... pelaa normaalisti tämän jälkeen.
Ölyt? pitääkö vaihtaa, ja kuinka usein?
alkaa kyllä pinna pikkuhiljaa palaa tämän "ominaisuuden" kanssa!! todella ärsyttävää ajaa heti kylmänä kierrokset n.3500rpm jotta vaihtais (tai jos ei voi pistää jostain syystä (joku eessä) kierroksia niin korkealle ni joutuu ajamaan kierrokset jossain 2000rpm kieppeil n.200m => nykäys ja sit toimii ku rasvattu taas) käytänkin lumihitaletta jolloin vaihteisto heittää 3 vaihteen päälle (todella kiva pysähtyä heti perään valoihin ja ottaa hiutale pois päältä lähteä liikkeelle ja taas heittää hiutale päälle hetkeks!!)
jos "ominaisuus" muka johtuu siitä että vaihteistossa ei öljyt kierrä kylmänä ni miks sitte hiutaletta painamalla vaihteet vaihtuu heti ja sulavasti?
olen huomannut että kun kelit ovat alkaneet kylmetä niin jos on pakkasta pari astetta ni vaihteet vaihtuu heti alusta alkaen hyvin mutta jos on vain hiukan plussaa ni sit ei
pahoittelen sekavaa sönkötystäni
jos "ominaisuus" muka johtuu siitä että vaihteistossa ei öljyt kierrä kylmänä ni miks sitte hiutaletta painamalla vaihteet vaihtuu heti ja sulavasti?
olen huomannut että kun kelit ovat alkaneet kylmetä niin jos on pakkasta pari astetta ni vaihteet vaihtuu heti alusta alkaen hyvin mutta jos on vain hiukan plussaa ni sit ei
Kait se lumihiutaletta käyttämällä "pakottaa" vaihtaa niitä vaihteita...Kyllä sun on elettävä tämä ominaisuuden kanssa, ellet sitten vaihda manuaaliksievolution kirjoitti:alkaa kyllä pinna pikkuhiljaa palaa tämän "ominaisuuden" kanssa!! todella ärsyttävää ajaa heti kylmänä kierrokset n.3500rpm jotta vaihtais (tai jos ei voi pistää jostain syystä (joku eessä) kierroksia niin korkealle ni joutuu ajamaan kierrokset jossain 2000rpm kieppeil n.200m => nykäys ja sit toimii ku rasvattu taas) käytänkin lumihitaletta jolloin vaihteisto heittää 3 vaihteen päälle (todella kiva pysähtyä heti perään valoihin ja ottaa hiutale pois päältä lähteä liikkeelle ja taas heittää hiutale päälle hetkeks!!)
olen huomannut että kun kelit ovat alkaneet kylmetä niin jos on pakkasta pari astetta ni vaihteet vaihtuu heti alusta alkaen hyvin mutta jos on vain hiukan plussaa ni sit ei![]()
Se lumihiutale lukitsee vaihteiston planeettapyörästön kolmosvaihteelle, eli vaihtamista ei tapahdu tuolloin ollenkaan. Toimii sekä D- että R-asennoissa. Nopeuden kasvaessa "en muista mihin"-arvoon kytkeytyy ko. toiminnallisuus pois.Kait se lumihiutaletta käyttämällä "pakottaa" vaihtaa niitä vaihteita...Kyllä sun on elettävä tämä ominaisuuden kanssa, ellet sitten vaihda manuaaliksi
Minustakaan tuo nyt ei ole kovin häiritsevä ominaisuus. Eka vaihto tapahtuu hiukka myöhempään ku normaalisti, mutta sekin jo vajaan sadan metrin matkalla parkkiruudusta tielle. Jos se pitempään ronklaa niin on ehkä tosiaan syytä vaihtaa öljyt.
Omega MV6 Sedan aut '98
Näinhän se on, että se laittaa tuon kolmosen päälle, mutta laatikko tosiaan alkaa nopeammin vaihtaan noita vaihteita, kun käyttää lumihiutaletta päällä. Joo, ja voishan sitä olla suurempiakin murheita, kuin tuo ominaiusuusAika kirjoitti:Se lumihiutale lukitsee vaihteiston planeettapyörästön kolmosvaihteelle, eli vaihtamista ei tapahdu tuolloin ollenkaan. Toimii sekä D- että R-asennoissa. Nopeuden kasvaessa "en muista mihin"-arvoon kytkeytyy ko. toiminnallisuus pois.Kait se lumihiutaletta käyttämällä "pakottaa" vaihtaa niitä vaihteita...Kyllä sun on elettävä tämä ominaisuuden kanssa, ellet sitten vaihda manuaaliksi
Minustakaan tuo nyt ei ole kovin häiritsevä ominaisuus. Eka vaihto tapahtuu hiukka myöhempään ku normaalisti, mutta sekin jo vajaan sadan metrin matkalla parkkiruudusta tielle. Jos se pitempään ronklaa niin on ehkä tosiaan syytä vaihtaa öljyt.
heitän lumihiutaleen päälle vasta kun olen jo liikkeessä... jolloin vaihteisto vaihtaa ihan normaalisti (vaikkakin 2=>3 tod. nopeasti). aika outoo että jos vaihteisto kykenee vaihtamiseen hiutaletta painettua niin miksei sitten ilmankin? vanhan omistajan mukaan öljyjen vaihdosta ei ole kuin vajaa 40tkm mutta pitäisikö öljyt silti vaihtaa? kannattaako vaihtaa opelin merkkiliikkeessä vai ihan missä vaan? paljonko maksaa? onko erilaisia öljyjä olemassa (mikä parasta)?