Vaihteistoöljyt vectraan

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
VekkuliYxKasi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VekkuliYxKasi »

Pitäs vissiin tarkastaa välillä vaihteistoöljytki ko ei niitä ole ihan vasta vaihettukkaan. Vähän jäykät öljyt varsinki kylmänä. Mutta ku en löytäny oikein paikkaa mistä tarkastaa ne.. Kyllähän siellä öljyä oli, mutta olikohan siellä kenties läheskään tarpeeksi. Vaihteisto on F16, jos sillä on merkitystä. Paljon siihen menee öljyä.
Kuinka usein pitäs öljyt vaihtaa vai kannattaako niitä kovin usein edes vaihtaa..? Minkälaisia öljyjä kannatais käyttää. Mulla on manuaali kadoksissa niin ei voi kattoa sitä sitäkään. Kannattaako käyttää synteettisiä, kuiteski vaihteistolla on ajettu 450000....
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

muistaakseni tarkistusproppu löytyy oikeanpuoleisen vetarin vierestä. ja sinne jotakin hyvää (ja kallista) öljyä...

oon itselle ajatellut laittaa automaattivaihteistoöljyä, mitenköhän kävis? olis ainakin notkeat...
(taitaa kyllä vaihto jäädä, kun veli ajelee mun autolla ja auto on lahdessa....)
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Se proppu on vasemmanpuoleisen (takaa katsoen) vetonivelen vieressä, takapuolella. Aika vaivalloisesti saavutettava paikka, mutta kyllä se löytynee. Siellä näkyy pultin kanta, sen ruuvaat irti niin siitä paljastuu semmoinen sormen mentävä reikä. Öljyä pitäisi olla reiän alareunan tasalle. Öljymäärä lienee 1,8 - 2 litraa, mutta kannattaa tarkistaa jostain minua luotettavammasta lähteestä.

Vectran B-mallissa kuulemma on sellainen suunnittelun kukkanen että tuota vaihteistoöljyn määrää ei ole mahdollista tarkistaa irrottamatta askia autosta kun tuohon proppuun ei pääse käsiksi...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Oj
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Oj »

f18 laatikon öljytilavuus on 1,6-1,9l
astronomi
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astronomi »

elä ainakaan mitää automaattivaihteisto öljyä laita koska sitä ei oo tarkotettu tavan vaihteistoon... kysy opelilta vaikka mitä öljyä lootassa käytetään.
Thevpp
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thevpp »

nimenomaan sinne pitää laittaa Type ATF öljyt, eli automaatti aski öljyt.
Tdi 200+
jk-03
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jk-03 »

Eipä muuten kuulu ATF:Ä!!Siellä on alun perin Opelin oma punainen vaihteistoöljy.ATF:llä ei synkronoinnit toimi kunnolla.!Sinne käy ihan tavallinen vaihteistoöljy esim Mobil SHC,mikä on synteettinen öljy,tai sit voi hakee Opelilta sitä punasta..
VekkuliYxKasi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja VekkuliYxKasi »

Kiitos neuvoista!
On siitä vähintään 120000 ko ne öljyt on vaihdettu... pitäs ny ehkä tarkastaa ainaki...
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

synteettinen on kallista... nyt mulla on siellä teboilin 80w90 halpisöljyt, on "vähän" kankeet...
Vastaa Viestiin