Vaihteistoöljyt vectraan
-
VekkuliYxKasi
- 'Admiral'

Pitäs vissiin tarkastaa välillä vaihteistoöljytki ko ei niitä ole ihan vasta vaihettukkaan. Vähän jäykät öljyt varsinki kylmänä. Mutta ku en löytäny oikein paikkaa mistä tarkastaa ne.. Kyllähän siellä öljyä oli, mutta olikohan siellä kenties läheskään tarpeeksi. Vaihteisto on F16, jos sillä on merkitystä. Paljon siihen menee öljyä.
Kuinka usein pitäs öljyt vaihtaa vai kannattaako niitä kovin usein edes vaihtaa..? Minkälaisia öljyjä kannatais käyttää. Mulla on manuaali kadoksissa niin ei voi kattoa sitä sitäkään. Kannattaako käyttää synteettisiä, kuiteski vaihteistolla on ajettu 450000....
Kuinka usein pitäs öljyt vaihtaa vai kannattaako niitä kovin usein edes vaihtaa..? Minkälaisia öljyjä kannatais käyttää. Mulla on manuaali kadoksissa niin ei voi kattoa sitä sitäkään. Kannattaako käyttää synteettisiä, kuiteski vaihteistolla on ajettu 450000....
Se proppu on vasemmanpuoleisen (takaa katsoen) vetonivelen vieressä, takapuolella. Aika vaivalloisesti saavutettava paikka, mutta kyllä se löytynee. Siellä näkyy pultin kanta, sen ruuvaat irti niin siitä paljastuu semmoinen sormen mentävä reikä. Öljyä pitäisi olla reiän alareunan tasalle. Öljymäärä lienee 1,8 - 2 litraa, mutta kannattaa tarkistaa jostain minua luotettavammasta lähteestä.
Vectran B-mallissa kuulemma on sellainen suunnittelun kukkanen että tuota vaihteistoöljyn määrää ei ole mahdollista tarkistaa irrottamatta askia autosta kun tuohon proppuun ei pääse käsiksi...
Vectran B-mallissa kuulemma on sellainen suunnittelun kukkanen että tuota vaihteistoöljyn määrää ei ole mahdollista tarkistaa irrottamatta askia autosta kun tuohon proppuun ei pääse käsiksi...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
VekkuliYxKasi
- 'Admiral'