Turbo Callen ahto ongelma
Turbo Callen ahto ongelma
eli kun ei oma pää riitä kaikkeen niin kysytään viisaammilta..=)
ajelin tänään vajaat sata kilsaa tossa kaupunki ajoa ja kolmannen käynnistys reissun jälkeen ei enää dumppi pihahtanut kunnolla vaikka ahdot nousikin ja seuraavan käynnistys kerran jälkeen ei enää noussut ahdotkaan.. onkohan turbo sanonut päivää vai mistä saattaisi tuo vika johtua??
ajelin tänään vajaat sata kilsaa tossa kaupunki ajoa ja kolmannen käynnistys reissun jälkeen ei enää dumppi pihahtanut kunnolla vaikka ahdot nousikin ja seuraavan käynnistys kerran jälkeen ei enää noussut ahdotkaan.. onkohan turbo sanonut päivää vai mistä saattaisi tuo vika johtua??
kun kaikki menee mäkeen... niin kaikki todellakin mäkeen menee...
-
puuhapete81
- 'Senator'

-
puuhapete81
- 'Senator'

-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
paineet ei nouse..
Moi!puuhapete81 kirjoitti:ahtimen oman bypass venttiilin kalvo revennyt...
Missä toi kyseinen by-pass venttiilin kalvo sijaitsee?? Pystyykö sen itse vaihtamaan?? Mulla ilmeni samanlainen ahtopaine-ongelma tänään... pitäis paineet nousta 1,4 baariin, mutta nyt ei nouse kuin 0,2-0,3 ja turbo ei enää päästä sitä "pihahdusta" (ei ole erillistä dumppia) kuin ennen ja auto on tietysti turbo calibra...
Re: paineet ei nouse..
Ahtimen imuputken alapuolella olevan mötikän avaat, niin sit löytyy..Commander kirjoitti:Moi!puuhapete81 kirjoitti:ahtimen oman bypass venttiilin kalvo revennyt...
Missä toi kyseinen by-pass venttiilin kalvo sijaitsee?? Pystyykö sen itse vaihtamaan?? Mulla ilmeni samanlainen ahtopaine-ongelma tänään... pitäis paineet nousta 1,4 baariin, mutta nyt ei nouse kuin 0,2-0,3 ja turbo ei enää päästä sitä "pihahdusta" (ei ole erillistä dumppia) kuin ennen ja auto on tietysti turbo calibra...
Kuva ahtimesta
Calibra C20LET 4WD -93
Mondeo ST200 Turnier -00
Mondeo ST200 Turnier -00
Vähän näin pienenä off-topiccina, niin pysyytköhän tuota kompressorikoteloa kääntämään reilu 90ast. vastapäivään tuohon keskiosaan nähden siten, että se osoittaisi sivulle lohkosta nähden?
Se tulee nimittäin vakiokunnossaan omegassa suoraan koneen korvakkeen kohdalle. Ainakin se vaatii tuon imuilmaputken ja koko alkup. by-pass järjestelmän poistamisen, mutta eipä siitä juuri hyötyäkään taida olla...
Se tulee nimittäin vakiokunnossaan omegassa suoraan koneen korvakkeen kohdalle. Ainakin se vaatii tuon imuilmaputken ja koko alkup. by-pass järjestelmän poistamisen, mutta eipä siitä juuri hyötyäkään taida olla...