a omegasta Bensa mittari hajosi?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
tonipyörä
'Admiral'
'Admiral'

a omegasta Bensa mittari hajosi?

Viesti Kirjoittaja tonipyörä »

eli kävin tossa äsken tankkaamassa yli 30l ja pensa mittari yhä näyttää tyhjää.Ja sit ilmesty ajotietokoneen kelloon pieni f kirjain ja myös siihen kohtaan mikä näyttää paljonko sillä pensa määrällä pääsee (kait) onko siel letku poikki vai mikä?
ROKKARI2004
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ROKKARI2004 »

Mittari ei saa virtaa/maata. Luultavasti tankin päästä johto irti/poikki, muutenkin kannattaa putsata liittimet tankilta.
Kuva
/\/\Powered by Biodiesel/\/\
tonipyörä
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tonipyörä »

no nyt se taas pelittää niinku pitää.Seuraavalla kerralla sit tutkia noi piuhat. :o
Jarnok
'Senator'
'Senator'

Re: a omegasta Bensa mittari hajosi?

Viesti Kirjoittaja Jarnok »

Oftopiccina mutta samaan aiheeseen hieman liittyen.. Mitenkäs tarkasti toi A-omenan ajotietokone näyttää ton toimintasäteen? En ole uskaltanu alle 50km päästää tuota menemään vielä..
koppis
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja koppis »

Jarnok kirjoitti:Oftopiccina mutta samaan aiheeseen hieman liittyen.. Mitenkäs tarkasti toi A-omenan ajotietokone näyttää ton toimintasäteen? En ole uskaltanu alle 50km päästää tuota menemään vielä..
Ennen tankin vaihtoa oman ompun se näytti 30km ja tuli n.2,5 litraa bensaa... Et kyl se ihan oikein näytti :D
Rankka työ vaatii rankat huvit! Kuva
ROKKARI2004
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ROKKARI2004 »

Jarnok kirjoitti:Oftopiccina mutta samaan aiheeseen hieman liittyen.. Mitenkäs tarkasti toi A-omenan ajotietokone näyttää ton toimintasäteen? En ole uskaltanu alle 50km päästää tuota menemään vielä..
3 kilsaa on pienin luku mitä itse olen mittariin ajanut, tuo luku oli kyllä huoltsikan pihassa.
Kuva
/\/\Powered by Biodiesel/\/\
olio^^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

ite en oo uskaltanu ees mittarin mukaan päästää punaselle ku tankin on joku entinen omistaja vaihtanu/vaihattanu, alkaa pikkusen ennen punasta jo hörppimään tyhjää eikä valo oo siihen mennessä ees välähtää vaikka se toimii... lieekö miten vituillaan anturi sisässä... :o
elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
daa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja daa »

Minulla on sama homma, eli ennen punaista loppu bensa ilman että bensavalo ois palannut(toimii se valo kuitenkin), onneks pihaan asti pääsin ja siihen sammu. Ja aiemmin oli semmosta tuossa bensamittarissa että 0 ja 70litran välillä oli semmosia kohtia että mittari laski hitaammin. Vaikka 100km ajaa nii mittari ei liikahda lähes ollenkaan ja sitte saman matkan ajaa takasin niin se tippuu paljon enemmän kuin menomatkalla.
Olen tarkistanut liittimen kunnon tankista ja aika puhtaalta näytti.
Jarnok
'Senator'
'Senator'

daa kirjoitti: Olen tarkistanut liittimen kunnon tankista ja aika puhtaalta näytti.
Se koho siellä jumittelee vaan.. ota anturi irti ja puhdista ne kosketinpinnat ja se mekanismi..
kadett85
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

No mikäs on vikana kun tankkaa täyteen niin mittari näyttää vaan 3/4 tankkia. (ennen tankkausta näytti tyhjää mutta meni vaan 50l)
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Noh, entäs sitten seuraava vika?
Kylmänä startatessa liikkeelle lähtiessä bensamittarin neula nousee niinku pitääki, mutta jonkun ajan kuluttua auton lämmettyä tipahtaa nollaan ja valo syttyy.
Ei tarvii ku jotai 15 minuuttia.
Tankin päässä oleva anturin piuha on putsattu puhtaaksi, joten onko vika itse anturissa vai mittarissa itsessään?
Ford Mondeo 1.8 STW
Jarnok
'Senator'
'Senator'

HMS77 kirjoitti:Noh, entäs sitten seuraava vika?
Kylmänä startatessa liikkeelle lähtiessä bensamittarin neula nousee niinku pitääki, mutta jonkun ajan kuluttua auton lämmettyä tipahtaa nollaan ja valo syttyy.
Ei tarvii ku jotai 15 minuuttia.
Tankin päässä oleva anturin piuha on putsattu puhtaaksi, joten onko vika itse anturissa vai mittarissa itsessään?
Itse mittarissa. En nyt 100% varmasti sano mutta veikkaan että myös omegan mittaristossa on jännitteentasaaja. Jos bensa- sekä lämpömittari tekee samaa niin vika siinä. jos vika pelkästään bensamittarissa niin varmaan se lämpövastus rikki.
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

Ahaa.. no tuota, mitenkäs se sitten vaihdetaan?
Koko mittariston irtirepimisurakka?
Ford Mondeo 1.8 STW
Jarnok
'Senator'
'Senator'

HMS77 kirjoitti:Ahaa.. no tuota, mitenkäs se sitten vaihdetaan?
Koko mittariston irtirepimisurakka?
Juu kyllä. Eiköhän se omegassakin ole sellainen kolmijalkainen SOT-koteloitu palikka.
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'

Onkos sen jännitteentasaajan vaihto vaikee homma? Myydään vissii iha eriksee? Ku luulen et vika vois siis olla tosiaa tos jännitteentasaajas ku lämpömittariki nousee pirun hitaasti ja jää vaa siihe 45C asteen paikkeille.
Ford Mondeo 1.8 STW
Vastaa Viestiin