Virtalukossa ongelmaa..
Virtalukossa ongelmaa..
Elikkäs auto on omega A -89. Ja tässä on alkanut kiusaamaan sellainen vika, kun virtalukossa avain ei käänny ollenkaan mihinkään? Olen koittanut avainta vaikka mihin asentoon laittaa ja vara-avaimellakin mutta ei niin ei. Öljyttykkin lukkoa on. Ei ole mikään kiva ongelma kun kiire on ja kun ei voi startata niin ei! Oisko ite lukko pesässä jotain kulumaa? Kiitokset jo vinkeistä..
Re: Virtalukossa ongelmaa..
kannattas melkein teettää uus avain_BuGi_ kirjoitti:Elikkäs auto on omega A -89. Ja tässä on alkanut kiusaamaan sellainen vika, kun virtalukossa avain ei käänny ollenkaan mihinkään? Olen koittanut avainta vaikka mihin asentoon laittaa ja vara-avaimellakin mutta ei niin ei. Öljyttykkin lukkoa on. Ei ole mikään kiva ongelma kun kiire on ja kun ei voi startata niin ei! Oisko ite lukko pesässä jotain kulumaa? Kiitokset jo vinkeistä..
koko lukko
Ainakin ite jouduin samassa tilanteessa vaihtamaan omaan E Kateettiin koko virtalukon. Ei mikään paha homma paitsi että sit on kaks erillistä avainta, ellet sarjoita ovien ja takaluukun lukkoja uudestaan...
Pitkän linjan opelisti. Kadett C, D ja E. Viimeisimpänä Astra G 2.0 Metrosport 2000.
-
Vilderi
- OCF Member 2017
- Viesti:
Re: koko lukko
Joka on muuten helppo homma.. tulee samalla tarkastettua niiden kunto ja rasvailtua..topsite kirjoitti:..sarjoita ovien ja takaluukun lukkoja uudestaan...
Virtalukon pohja ei välttämättä niinkään jumitu, se vain rikkinäisenä tekee sen, että auto ei starttaa ollenkaan.
Tuosta virtalukon öljyämisestä olen kuullut huonoja kokemuksia. Eli kun on esim. crc:tä laitettu virtalukkoon niin se on vetänyt sen totaalisen juntturaan... Ei ilmeisesti alkuperäinen vaseliini tms oikein tykkää muista aineista.
Tosiaan, uusi ja parempikuntoinen avain saattaisi tepsiä. Mutta jos vara-avain on hyvässä kunnossa (lue: uutta vastaava) niin ei välttämättä ole enää uuden teettämisellä vaikutusta.
Tuosta virtalukon öljyämisestä olen kuullut huonoja kokemuksia. Eli kun on esim. crc:tä laitettu virtalukkoon niin se on vetänyt sen totaalisen juntturaan... Ei ilmeisesti alkuperäinen vaseliini tms oikein tykkää muista aineista.
Tosiaan, uusi ja parempikuntoinen avain saattaisi tepsiä. Mutta jos vara-avain on hyvässä kunnossa (lue: uutta vastaava) niin ei välttämättä ole enää uuden teettämisellä vaikutusta.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
-
Opel 4 ever
- 'Admiral'

Kadetin kanssa ei enää onnistunutkaan tuossa pari vuotta sitten uuden virtalukon sarjoittaminen vanhoille avaimille sopivaksi,sillä lukkojen uritus vaihtui päinvastaiseksi tuossa jossainvaiheessa.
Myöhemmin vaihdoin kuskinoveen uuden lukkosylinterin ja sen sarjoitin sitten samalle avaimelle virtalukon kanssa.
Myöhemmin vaihdoin kuskinoveen uuden lukkosylinterin ja sen sarjoitin sitten samalle avaimelle virtalukon kanssa.