Vaaditaanko katsastuksessa ikkunaveivit?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Sage
'Admiral'
'Admiral'

Vaaditaanko katsastuksessa ikkunaveivit?

Viesti Kirjoittaja Sage »

Eli auto menossa katsastukseen ja kyssäri olisikin tarviiko ovissa olla ikkunaveivit paikoillaan? Itse en keksi miksi tarvisi mutta pakko kysyä kun on niitä jotain ihme lakeja olemassa ettei tule hukkareissu tuon takia.

Edit: tarvitaanko muuta kuin hallintalaitteet+penkki+turvavyö sisälle?
mcloidi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mcloidi »

ei
Ei riemulla rajaa kun ooppelilla ajaa
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Muistaakseni pitää olla myös joku nopeuden määrittelyyn tarvittava mittalaite, eli nopeusmittari tai jos sitä ei ole niin kierroslukumittari. En nyt vannomaan mene mutta jotain tuollaista muistelen ja itse kun aikoinaan ajelin ilman mittaristoa (oli modifikaatioprojekti kesken) niin minulla oli pelkkä elektroninen kierroslukumittari ripustettuna kojelautaan.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

vaaditaan kai myös kaikki penkit ja niille kuuluvat turvavyöt.
ja ovipahvit yms. siis ei saa olla teräviä reunoja tai kulmia auton sisällä.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

ata kirjoitti:Muistaakseni pitää olla myös joku nopeuden määrittelyyn tarvittava mittalaite, eli nopeusmittari tai jos sitä ei ole niin kierroslukumittari. En nyt vannomaan mene mutta jotain tuollaista muistelen ja itse kun aikoinaan ajelin ilman mittaristoa (oli modifikaatioprojekti kesken) niin minulla oli pelkkä elektroninen kierroslukumittari ripustettuna kojelautaan.
Nopeusmittarihan on pakollinen vasta v.1984 jälkeen rekisteröidyissä autoissa.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

jos penkkejä ei ole kun 2 ni auto pitäisi muutoskatsastaa kakspaikkaseksi
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

kaikkia penkkejä ei vaadita mutta jos penkkejä on vaikka 2 ni auto pitäisi muutoskatsastaa kakspaikkaseksi
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

ascona_c kirjoitti:
ata kirjoitti:Muistaakseni pitää olla myös joku nopeuden määrittelyyn tarvittava mittalaite, eli nopeusmittari tai jos sitä ei ole niin kierroslukumittari. En nyt vannomaan mene mutta jotain tuollaista muistelen ja itse kun aikoinaan ajelin ilman mittaristoa (oli modifikaatioprojekti kesken) niin minulla oli pelkkä elektroninen kierroslukumittari ripustettuna kojelautaan.
Nopeusmittarihan on pakollinen vasta v.1984 jälkeen rekisteröidyissä autoissa.
Jaa no sitten laitoin "turhaan" sen kierroslukumittarinkin kun se auto oli rekisteröity 1980... no olihan se hyvä itse pystyä arvioimaan nopeus muustakin kuin moottorin äänestä.
Vastaa Viestiin