Lastuttamisesta?
Tuli tuossa vielä tehtyä pientä tutkintaa eprommin ohjelmointia varten.Tälläne firma ku partco oy (www.partco.fi) ohjelmoi asiakkaan toivomuksen mukaisen eprommin.hintaa tolle paketille,ohjelmointi+piiri postikuluineen tulee huimat 20e.ohjelmoitavan softan voi pistää vaik s-postilla. elikkäs enää puuttus tieto mimmone eprommi siel boxis luuraa ni tulis samanlainen sit tilattua sieltä.tai voihan sen entisenkin prommin ähettää sinne ni ne ohjelmoittee sen uudestaan.tulee vaan postikuluja.... Täytyy varmaan alkaa purkaa boxia irti jos et "vecstra" satu muistaa piirin tarkkaa mallia?..
Kyllä kaikki EPROM-piirit on tyhjennettäviä, muuten se on PROM-piiri joka ei ole tyhjennettävä (E=erasable eli tyhjennettävä) eli EPROM = Erasable Programmable Read Only Memory eli tyhjennettävä ohjelmoitava lukumuisti. Ja auton chip voi olla joko EPROM tai PROM kumpi vain, eli siinä mielessä Vecstra on oikeassa käytännössä.Vecstra kirjoitti:Piirin malli löytyy myös sieltä venäjän poikien sivuilta. Tyyppi on 27c256, jalkoja tais olla 14. Kaikki eprommit ei ole tyhjennettäviä.
juu,no ton mä jo hokasinkin et tyyppi on 27c256,mutta kun tuol partcon tuoteluettelossa on useampi erivaihtoehto tolle tiedolle.tälläsia löyty:Piirin malli löytyy myös sieltä venäjän poikien sivuilta. Tyyppi on 27c256, jalkoja tais olla 14. Kaikki eprommit ei ole tyhjennettäviä.
27C256-70 .............. DIL28 ....... 32k x 8 ......... 3,70
27C256-120 ............ DIL28 ....... 32k x 8 ......... 3,70
27C256-70 OTP ..... DIL28 ....... 32k x 8 ......... 3,25
27C256-45 .............. PLCC ........ 32k x 8 ......... 4,85
27C256-70 .............. PLCC ........ 32k x 8 ......... 4,10
27C256-120 ............ PLCC ........ 32k x 8 ......... 2,95
nii,että mikähän noista olis sit se käypäne vai onko mikään
ihan kuin olisin jostakin lukenu että toi loppu osa 27c256-xxx niin toi xxx tarkoittas sen piirin nopeutta nanosekuntteina.
juu,kiitoksia tiedosta. elikkä tuli tuossa taas lueskeltua nettiä(on se kyl joskus hyödyllinen) niin noista eprommeista. eli se on tosiaankin sen piirin nopeus se viimeinen luku tos numerosarja(27c256-70) tarinan mukaan jos alkuperäinen on esim nopeudeltaan vaik 120 niin nopeamman voi laittaa sen tilalle,mut ei hitaampaa. eli villi arvaus olis että toi kävis sikäli mikäli siellä boxis orggis ei ole nopeempi..
ja toinen tarina,niin löyty tälläinen saitti kuin http://www.tunercat.com/tnr_desc/do_tc.html
mun käsitykseni mukaan tuolla ohjelmalla pitäisi pystyä räpläämään boxin softaa mielin määrin ja ymmärrettävässä muodossa(ei heksa puuroa).
tosin kokeilin sitä tohon SEH:n softaan ja se huuteli että ei ole oikeaa jotakin ecm filee.se kyllä kertoi minkä tiedoston se tarttee ja pistin jo sinne firmaan menee s-postia josko sellasta löytys. Eli jos hyvin käy niin kohta itte pystyis muuttaa softaa haluamaansa arvoihin ja senkun sitten asentaa eprommille ja menoksi...
Jaahas,ja samoin tein vettä niskaan...Vastaus tuli nopeesti...Ei ole eikä todennäköisesti yhden ihmisen pyynnöstä tule sit ecm filee. Etsintä jatkuu..
ja toinen tarina,niin löyty tälläinen saitti kuin http://www.tunercat.com/tnr_desc/do_tc.html
mun käsitykseni mukaan tuolla ohjelmalla pitäisi pystyä räpläämään boxin softaa mielin määrin ja ymmärrettävässä muodossa(ei heksa puuroa).
tosin kokeilin sitä tohon SEH:n softaan ja se huuteli että ei ole oikeaa jotakin ecm filee.se kyllä kertoi minkä tiedoston se tarttee ja pistin jo sinne firmaan menee s-postia josko sellasta löytys. Eli jos hyvin käy niin kohta itte pystyis muuttaa softaa haluamaansa arvoihin ja senkun sitten asentaa eprommille ja menoksi...
Jaahas,ja samoin tein vettä niskaan...Vastaus tuli nopeesti...Ei ole eikä todennäköisesti yhden ihmisen pyynnöstä tule sit ecm filee. Etsintä jatkuu..
Ne loput numerot siinä piirin tyypin perässä viittas jotenkin toiminta lämpötilaan, sun muuhun vastaavaan. Periaatteessa kaikki toimii, ainakin joissain olosuhteissa. En sitte siitä nopeudesta tiedä. En nyt muista sitä mun piirin tarkkaa tyyppiä, se oli kuitenkin sellanen joka toimi pakkasellakin... Täytyy tossa lähipäivinä ottaa selvää. Mulla on yksi "ylimääräinen" SEH-eprommi, mutta se on nyt sillä kaverilla joka se tekikin. Kaveri taas oli pari kuukautta jenkeissä, mutta kaipa se nyt on jo tullu takas kotiin.
Sellanen huomion arvoinen seikka tuli tossa mieleen, että ainakaan mun boksissa ei ollut kantaa valmiina.
Sellanen huomion arvoinen seikka tuli tossa mieleen, että ainakaan mun boksissa ei ollut kantaa valmiina.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
juu,sen piirin numerosarjan perässä olevat kirjaimet sun muut merkit meinaa toiminta lämpötilaa yms.Mitä mä kattelin niitä niin yleisesti ne kesti suurinpiirtein -40c +70 asteen lämpötiloja. jaa,että siin ei o kantaa valmiina..tuottaa vähän ehkä tuskaa irroittaa se orggis eprommi kotikonstein kun ei o tinaimuria.täytyy jostakii ettii sellane enneku alkaa puuhaan.täytyy juottaa varmaan kanta paikalleen ni on helppo vaihtaa se eprommi.
http://www.meditronik.com.pl/doc/b0-b9999/27c256.pdf
tuolla vähän piirin dataa
http://www.meditronik.com.pl/doc/b0-b9999/27c256.pdf
tuolla vähän piirin dataa