Eihän toikaan tietty auta jos joku on päättäny että noi kamppeet lähtee mulle... Mutta jos edes hidastais sen verran että kerkeis roiskia lyijyä perään.
Calibran takaluukun lukko ei toimi k-lukituksen kanssa
- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Mä otin koko takaluukun avaus napin pois käytöstä... Pysyy varmemmin humpat kontissa!!! (jos lasia ei aio rikkoo)
Kun on noita perkeleen persaukisia jokka sitten käy näätimässä toisten rokkikoneet.
Eihän toikaan tietty auta jos joku on päättäny että noi kamppeet lähtee mulle... Mutta jos edes hidastais sen verran että kerkeis roiskia lyijyä perään.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
www.maxboom.fi
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Jep, väsyny se kontin luukku on mullakin, korostuu etenkin talvella kun spoikan päällä on lunta ja jäätä jotka tuo hiukan lisäpainoa. Ei oo ainakaan vielä jääny mitään väliin vaikka kerran luukku valuikin takas kiinni. Kaasujousten vaihto olisi paikallaan, niiden väsymisestä tuo johtuu. Ohjekirjasen mukaan tuohon tarvitsisi jotkin "heavy duty"- kaasujouset juurikin tuon spoikan takia...wille- kirjoitti:jepjepjep, kontin lukko reistaa täälläkin...
näin offtopiccina: arvatkaa hatuttaako kun kontin pumput ei tunnu oikeen pakkasella jaksavan pitää luukkua ylhäällä, ni maanantaina pistin kaikki rojut taskuista siihen kontin reunalle haalareitä vaihtaessa, ni eikös se luukku pamahda alas ja kesällä ostetusta kännykästä näyttö paskaks! että *erkele
Kliinimmän lookinhan tuolla saisi, mutta toistaiseksi haluan nähdä taakse silloin tällöin joten pyyhin saa olla ainakin jonkin aikaaRacoon kirjoitti:mä purin sen lasinpyyhkimen huitsin nevadaan, niin auttoi kummasti luukkua pysymään ylhäällä. Se on oikeesti turha kapistus, perheautoja varten. Sitäpaitsi tosimies pärjää sivupeileilläkin
Nyt en oikein väsyneenä tajua, että kuinkas sä sitten itse saat kontin auki? Et mitenkään?Tissi Paroni kirjoitti:Mä otin koko takaluukun avaus napin pois käytöstä... Pysyy varmemmin humpat kontissa!!! (jos lasia ei aio rikkoo)Kun on noita perkeleen persaukisia jokka sitten käy näätimässä toisten rokkikoneet.
![]()

Itse veikkaisin edelleenkin sähkövikaa,sillä itsellä renasi viimeksi kesällä tuo takaluukun keskuslukkohärdelli,joten pakkasesta ei ainakaan itsellä ole ollut kiinni.
Itseasiassa nyt talvella tuo takaluukun lukkokin on auennut joka kerta,kun on keskuslukon avannut.
Tosin itse avausnappi on niin jäässä,ettei konttiin ole asiaa ilman kosaania
Itseasiassa nyt talvella tuo takaluukun lukkokin on auennut joka kerta,kun on keskuslukon avannut.
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Mulla taas on nimenomaan kylmistä keleistä ( lähinnä pakkasista ) johtuneet nuo ongelmat. Lämpimässä toimii moitteetta, esim. kesällä ei ollut kertaakaan ongelmia.TJT kirjoitti:Itse veikkaisin edelleenkin sähkövikaa,sillä itsellä renasi viimeksi kesällä tuo takaluukun keskuslukkohärdelli,joten pakkasesta ei ainakaan itsellä ole ollut kiinni.
Juu, tietenkin se nappi on mullakin ajoittain jäässä, joten kunhan lukon saa toimimaan sitä joutuu tavallaan "ojasta allikkoon". Siksi mietinkin olisiko siinä isokin työ saada toi luukku solenoidin avulla avautuvaksi ( kabiinin puolelta nappia painamalla )? Ainakin yhden topicin löysin tuosta solenoidin kanssa pelaamisesta...onkos kukaan Calibraan kokeillut kyseistä temppua?
Täytyy alkaa tarkastelemaan piuhoja + ym. komponetteja annettujen vinkkien perusteella, heti kun johonkin talliin pääsee rauhassa tutkiskelemaan. Parkkipaikalla korjaukset ei nyt jostain syystä houkuttele

- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Tietty mulla siihen on sisältä käsin oleva aukaisu systeemi... Mutta ulkoa ei saa luukkua auki mitenkään muuten kun väkisin!!!jeppe jääkarhu kirjoitti:Nyt en oikein väsyneenä tajua, että kuinkas sä sitten itse saat kontin auki? Et mitenkään?
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
www.maxboom.fi
www.maxboom.fi
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

- Tissi Paroni
- 'Senator'

- Viesti:
Joo eli laitoin tollasen ihan normi keskus lukon yleis mallin mootorin jolla tämä lukko nyt aukeaa.
Istuin konttiin ja aloin suunnitteleen
Otin siittä lukko systeemistä sen pitkän tangon pois, (n. 40cm) mikä tulee sieltä lukkopesältä ja menee siittä sitten sinne varsinaiselle lukolle. Tämä sen takia että nyt ei sit se luukku aukea ulkoa
Kontista katsottuna sen lukon linkunhan pitää kääntyä oikealle jotta kontti aukeaisi, niin kun olette varmaan huomannut... Niin silloin myös tuo moottori kuuluu laittaa oikealle puolelle lukkoa. Jes. Mulla tossa moottorin päässä oli noin 20 cm pitkä vaijeri, on myös malleja mihin tulee se tanko, mutta se ei ole hyvä tässä hommassa. Sitten vaan kattelee sille moottorille hyvän paikan (vaijerin mitan puitteissa) ja kiinnittää sen tukevasti 2 läpi pultilla. Vaijeri kiinni siihen lukon lenkkiin ja eikun virtoja veteleen, toimii ihan 12V systeemillä ilman relejä tai mitään muutakaan lisä nippeleitä.
Homma on melkein valmis
Sit vaa katteleen sille avaus napille hyvä paikka. Ite en laittanu sitä vorojen takia ollenkaan näkyville, mut sen sit taas jokainen päättäköön omassa hovissa. 
Istuin konttiin ja aloin suunnitteleen
Otin siittä lukko systeemistä sen pitkän tangon pois, (n. 40cm) mikä tulee sieltä lukkopesältä ja menee siittä sitten sinne varsinaiselle lukolle. Tämä sen takia että nyt ei sit se luukku aukea ulkoa
Kontista katsottuna sen lukon linkunhan pitää kääntyä oikealle jotta kontti aukeaisi, niin kun olette varmaan huomannut... Niin silloin myös tuo moottori kuuluu laittaa oikealle puolelle lukkoa. Jes. Mulla tossa moottorin päässä oli noin 20 cm pitkä vaijeri, on myös malleja mihin tulee se tanko, mutta se ei ole hyvä tässä hommassa. Sitten vaan kattelee sille moottorille hyvän paikan (vaijerin mitan puitteissa) ja kiinnittää sen tukevasti 2 läpi pultilla. Vaijeri kiinni siihen lukon lenkkiin ja eikun virtoja veteleen, toimii ihan 12V systeemillä ilman relejä tai mitään muutakaan lisä nippeleitä.
Homma on melkein valmis
www.maxboom.fi
www.maxboom.fi
Joh.
Omasta lakkasi menemästä lukkoon keskuslukituksesta.
Käänsin sitten avaimella kontin lukkoon,mutta silti aukesi vielä painamalla napista.
Avaimella ei vaan saanut enää käännettyä lukkopesää mihinkään suuntaan.
Purin sitten tänään koko lukkohässäkän,kun kontti sitten vihdoin meni lukkoon, eikä enää saanut ulkopuolelta auki.
Keskuslukon moottori toimi ihan mainiosti,kun otin lukkovivustosta irti.
Koko lukkohärdelli oli täynnä sellaista 15v vanhaa kuivahtanutta vaseliinia.
Hetken aikaa uitin bensassa,jotta sai putsattua ja sen jälkeen purin haittalevyjä myöten koko lukon palasiksi.
Oli haitoissakin senverran kuivunutta vaseliinia,etteivät pahemmin mihinkään liikkuneet.
Ilmeisesti oli avain jo senverran kulunut,että pari haittaa jäi törröttämään hieman ulos,ettei päässyt lukko enää kääntymään.
Dremelin kanssa sitten hioin haitat tasan sylinterin kanssa.
Ennen kasaamista voitelin kaikki liikkuvat osat aseöljyllä,niin ei kerää paskaa,eikä jäädy alta -50asteen.
Lopuksi sitten kikkare takaisin nippuun ja autoon kiinni ja taas toimii,kuin ajatus.
Kuvia ei tullut operaatiosta otettua,kun vähän extempore tuota aloin tekemään ja kameraa ei ollut lähettyvillä.
Tuon lukon purkaminen ei ole mikään paha homma,kun sen ottaa pöydälle ja hieman tutkii sen rakennetta.
Lukko on kolmella mutterilla kiinni takavalossa.
Lukkoa kun katsoo takaapäin,niin siinä on kaksi pitkulaista reikää ja sitä takaosaa kääntämällä niistä näkyy allaolevassa muoviosassa pienet kolot.
Vaikkapa lukkorengaspihtejä käyttäen koloista kiertää muovikappaletta vastapäivään,niin hässäkkä aukeaa.
Siinä keskiakselissa on keskivaiheilla yksi putkisokka,jonka poistamalla saa loput purettua ja tämän jälkeen itse lukkosylinteri lähtee pesästä painamalla akselin päästä(kannattaa laittaa avain lukkoon ennen sylinterin poistamista,ettei haitat lennä pihalle).
Kasaaminen kutakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä
Kannattaa kasatessa säätää lukon avaustanko,joka menee lukolta siihen kontin lukituskieleen.
Omasta lakkasi menemästä lukkoon keskuslukituksesta.
Käänsin sitten avaimella kontin lukkoon,mutta silti aukesi vielä painamalla napista.
Avaimella ei vaan saanut enää käännettyä lukkopesää mihinkään suuntaan.
Purin sitten tänään koko lukkohässäkän,kun kontti sitten vihdoin meni lukkoon, eikä enää saanut ulkopuolelta auki.
Keskuslukon moottori toimi ihan mainiosti,kun otin lukkovivustosta irti.
Koko lukkohärdelli oli täynnä sellaista 15v vanhaa kuivahtanutta vaseliinia.
Hetken aikaa uitin bensassa,jotta sai putsattua ja sen jälkeen purin haittalevyjä myöten koko lukon palasiksi.
Oli haitoissakin senverran kuivunutta vaseliinia,etteivät pahemmin mihinkään liikkuneet.
Ilmeisesti oli avain jo senverran kulunut,että pari haittaa jäi törröttämään hieman ulos,ettei päässyt lukko enää kääntymään.
Dremelin kanssa sitten hioin haitat tasan sylinterin kanssa.
Ennen kasaamista voitelin kaikki liikkuvat osat aseöljyllä,niin ei kerää paskaa,eikä jäädy alta -50asteen.
Lopuksi sitten kikkare takaisin nippuun ja autoon kiinni ja taas toimii,kuin ajatus.
Kuvia ei tullut operaatiosta otettua,kun vähän extempore tuota aloin tekemään ja kameraa ei ollut lähettyvillä.
Tuon lukon purkaminen ei ole mikään paha homma,kun sen ottaa pöydälle ja hieman tutkii sen rakennetta.
Lukko on kolmella mutterilla kiinni takavalossa.
Lukkoa kun katsoo takaapäin,niin siinä on kaksi pitkulaista reikää ja sitä takaosaa kääntämällä niistä näkyy allaolevassa muoviosassa pienet kolot.
Vaikkapa lukkorengaspihtejä käyttäen koloista kiertää muovikappaletta vastapäivään,niin hässäkkä aukeaa.
Siinä keskiakselissa on keskivaiheilla yksi putkisokka,jonka poistamalla saa loput purettua ja tämän jälkeen itse lukkosylinteri lähtee pesästä painamalla akselin päästä(kannattaa laittaa avain lukkoon ennen sylinterin poistamista,ettei haitat lennä pihalle).
Kasaaminen kutakuinkin päinvastaisessa järjestyksessä
Kannattaa kasatessa säätää lukon avaustanko,joka menee lukolta siihen kontin lukituskieleen.
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'