Vectran 2.0i -89 moottorin vikavalo palaa!?!
Vectran 2.0i -89 moottorin vikavalo palaa!?!
Eli on kyse Vectra 2.0i -89 20seh moottorista, Ostin auton noin vuos sitten ja olen sen aikana ostanut siihen aika paljon kaikkia uusia osia ja laitellut kiinni niitä kun ei ole ollu muuta tekemistä vikaa siinä ei juuri koskaan ole ollut ainakaan mun aikana.
Mut nyt ku mulla oli 1 ylimääränen gls mittaristo siihen, ku se vanha on gl malli ni siin ei ollu kierrosluku mittaria ni laitoin siihen sen mittariston missä on kiekkamittari ja tein siihen uudet valkoset taustat laminoidulle paperille ja tuli ihan ok....Vaihtelin niitä polttimoita ja huomasin et siin vanhassa mittaristossa moottorin vikavalon kohdalla ei ollu lamppua ollenkaa ja laitoin sinne ja kaikkialle muuallekkin vähä lamppuja ni nyt se valo palaa kokoajan ja on ilmeisesti palanu siitälähtien ku olen ostanu sen...
Miten mä lähen metsästämään missä se valon aiheuttaja olisi???
Olen käsittänyt että se pyörii jollain apuohjelmalla kun se valo palaa!?!
En ole huomannut mitään vikaa siinä, et sen perusteella ei hajuukaa...
Mites saanko mä otettua tosta autosta siitä OPD pistokkeesta sen vika koodin ja paljon se maksais ja onko joku opel liike ainoa missä sen vois kattoo????
Olis kiva löytää se vika mielummin ku ottaa se lamppu pois!!!
Mut nyt ku mulla oli 1 ylimääränen gls mittaristo siihen, ku se vanha on gl malli ni siin ei ollu kierrosluku mittaria ni laitoin siihen sen mittariston missä on kiekkamittari ja tein siihen uudet valkoset taustat laminoidulle paperille ja tuli ihan ok....Vaihtelin niitä polttimoita ja huomasin et siin vanhassa mittaristossa moottorin vikavalon kohdalla ei ollu lamppua ollenkaa ja laitoin sinne ja kaikkialle muuallekkin vähä lamppuja ni nyt se valo palaa kokoajan ja on ilmeisesti palanu siitälähtien ku olen ostanu sen...
Miten mä lähen metsästämään missä se valon aiheuttaja olisi???
Olen käsittänyt että se pyörii jollain apuohjelmalla kun se valo palaa!?!
En ole huomannut mitään vikaa siinä, et sen perusteella ei hajuukaa...
Mites saanko mä otettua tosta autosta siitä OPD pistokkeesta sen vika koodin ja paljon se maksais ja onko joku opel liike ainoa missä sen vois kattoo????
Olis kiva löytää se vika mielummin ku ottaa se lamppu pois!!!
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
Tietääkseni vikakoodien luku onnistuu kotikonstein tuolla "pinni" systeemillä.
Tietääkseni vikakoodien luku onnistuu kotikonstein tuolla "pinni" systeemillä.
- Undertaker
- 'Diplomat'

Palaahan se. Kannattaakin aina katsoa, että se palaa juuri virrat päällä ollessa (kun ei ole vielä startattu).rekordE kirjoitti:Sinällään jännä veto autosi myyjältä, että ilmeisesti on ottanut sen polttimon pois myyntimielessä...eikös sen valon pitäs palaa silloin kun kytketään virta päälle ja luonnollisesti sammua sitten kun auton starttaa? Näin muistelin....
Tässäkin tilanteessa on ehkä todettava että liika tieto on pahasta. Jos et olisi laittanut lamppua takaisin niin ajelisit vielä tyytyväisenä sillä vuosia eteenpäin
Juuri se mikä on siinä jousen yläpään vieressä.Rae kirjoitti: se joka on konepellin alla jousen yläpään vieressä se sininen vai se mikä on hytissä käsijarrun edessä olevassa kotelossa....
Kässärin alla oleva valkoinen liitin on ajotietokoneen näppäimiä varten.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Se tarkoittaa paperiliitintä joka taivutellaan niin että sillä saa pinnit yhteen.
Siihen kelpaa myös rautalangan pätkä tai vaikka kaiutinjohdon palanen päät tietysti kuorittuna.
Eli ne kaksi pinniä vaan täytyy saada yhdistettyä...
Siihen kelpaa myös rautalangan pätkä tai vaikka kaiutinjohdon palanen päät tietysti kuorittuna.
Eli ne kaksi pinniä vaan täytyy saada yhdistettyä...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Ok, täytyy huomenna kokeilla...
Mun pitikin kysyy siitä että kun ostin ton auton ni ei menny ku viikko ni rupes käynti "takertelee" ja vaihdoin sitten siihen ilmamäärämittarin ku sattu olee ylimääränen, ja siihen loppu "takertelut". ni sitä piti kysyy et onko jotain eroa -91 ja -89 vuosmallin ilmamäärämittarilla tai sitten toisella tavalla kysyttynä onko eroa 20seh tai c20ne moottorin ilmamäärämittarilla??? ku se minkä laitoin siihen ni oli -91 jossa oli c20ne kone!?!
Mun pitikin kysyy siitä että kun ostin ton auton ni ei menny ku viikko ni rupes käynti "takertelee" ja vaihdoin sitten siihen ilmamäärämittarin ku sattu olee ylimääränen, ja siihen loppu "takertelut". ni sitä piti kysyy et onko jotain eroa -91 ja -89 vuosmallin ilmamäärämittarilla tai sitten toisella tavalla kysyttynä onko eroa 20seh tai c20ne moottorin ilmamäärämittarilla??? ku se minkä laitoin siihen ni oli -91 jossa oli c20ne kone!?!