Laitatko vaikka kuvan auton sisältä, niin näkisi kuinka soitin istuu sisustukseen. Osaako toi soitin muuten ohjata auton omaa näyttöä?Jaki kirjoitti:Jep,
Nostellaan tätä hieman ylöspäin, kun hommakin taas ehkä etenee.. Eli huomenna pitäisi olla käsissä viimeinkin Pioneerin johtosarja ratin kaukosäädön toiminnan aktivoimiseksi.
Mullahan siis on ollut jo jonkin aikaa pioneerin deh-p8600mp tuossa astrassa kiinni ja nyt olisi tarkoitus sitten saada ratin nappulat toimimaan.. Tuo johtosarja muuten käy pioneerin mukaan ainoastaan cd30mp soittimella varustettuihin autoihin.
Laitan huomenna illalla tai sit perjantaina jotain infoa tuon johtosarjan asennuksesta, hommaamisesta ja toiminnasta.
Jaki
P.s. Mitä tulee tuohon alkuperäiseen soittimeen ja sen toimintaan.. Sanotaan nyt näin, että kyllä alkuperäisellä soittimella levyjä pyörittää ja radiota kuuntelee.
Tosiasia on, että ihmiset satsaa kuitenkin rahaa johonkin jonka kokee mielekkääksi. Toiset harrastaa asuntovaunuja, toiset purjeveneitä eikä kumpikaan ole mun mielestä kovin helposti älyllä perusteltavaa. Joku myös väittää, että 21 tuumasesta matkatelkkarista voi katsoa elokuviakin vhs-videolta, mutta ei se mun mielestä ainakaan mitään herkkua ole.
Eli tunteella tässäkin asiassa pelataan, eihän se "järkevää" ole toimivaa laitetta vaihtaa toiseen toimivaan. Itse mieluusti kuuntelen musiikista kaikki siinä esiintyvät äänet ja autossa jopa tykkään hieman viiveitäkin käyttää, että se laulaja ei seisoisi siinä peilikolmiossa.
Summa summarum.. Jos autossa riittää perusmusiikki ja uutiset, niin eipä maksa vaivaa lähteä tähän operaatioon. Jos musiikin kuuntelu kiinnostaa harrastuksena, niin suosittelen erittäin paljon soittimen vaihtoa. Vaihtamalla cd30mp:n johonkin laadukkaaseen autosoittimeen missä on viiveiden säätö mukana, musiikista saa huomattavan paljon enemmän irti niillä alkup. kaiuttimillakin. Toki ne alkup. kaiuttimet on heikot laadultaan..
H-Astran äänet remonttiin, onko muilla kokemusia?
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Hep.
Toimii loistavasti! Eli ratin napit on nyt pioneerin kanssa toiminnassa. Täytyy kyllä sanoa, että on tuossa melkoinen määrä kaapelia mankan takana nyt..
Muutamat kuvat otin kännykällä, mutta ei niistä mitään selvää saa.. Oli digikamerasta akku täysin tyhjä, enkä malttanut odottaa sen latautumista..
Voin ottaa paremmat kuvat illalla ja laittaa niitä sitten tänne.
Valitettavasti sellaista kaapelia, joka ohjaisi auton näyttöä ei ainakaan vielä saanut mistään? Tampereen Hifistudio17 kuitenkin näytti ammattitaidon ja hommasi jostain belgiasta tms. pioneerilta mulle pioneerin kaapelin kun ensin olin parissa paikassa saanut vastaukseksi ettei sellaista ole olemassa tai saatavana suomessa????
Hintaa tuli liikaa eli noin 170€, mutta elämä on..
On se vaan niin kätevää noilla alkuperäisillä napeilla pelaaminen kun niihin tottui jo sen cd30:sen kanssa..
Toisaalta mua ei haittaa sen näytön ohjaimen uupuminen. Ajotietokoneen näyttö siinä kuitenkin killottaa normaalisti toimien ja nyt näkee soittimen näytöstä muun informaation ihan ok. Kellon ajan vaihtokin onnistui kun heitti virtapiuhan cd30:sen perään pariksi minuutiksi. Kokeilin samalla, että kaikki näytti pelaavan silläkin normaalisti. Eli mihinkään toimintaan ei näyttäisi vaikuttavan soittimen vaihtaminen.
Jaki
Toimii loistavasti! Eli ratin napit on nyt pioneerin kanssa toiminnassa. Täytyy kyllä sanoa, että on tuossa melkoinen määrä kaapelia mankan takana nyt..
Muutamat kuvat otin kännykällä, mutta ei niistä mitään selvää saa.. Oli digikamerasta akku täysin tyhjä, enkä malttanut odottaa sen latautumista..
Valitettavasti sellaista kaapelia, joka ohjaisi auton näyttöä ei ainakaan vielä saanut mistään? Tampereen Hifistudio17 kuitenkin näytti ammattitaidon ja hommasi jostain belgiasta tms. pioneerilta mulle pioneerin kaapelin kun ensin olin parissa paikassa saanut vastaukseksi ettei sellaista ole olemassa tai saatavana suomessa????
Hintaa tuli liikaa eli noin 170€, mutta elämä on..
Toisaalta mua ei haittaa sen näytön ohjaimen uupuminen. Ajotietokoneen näyttö siinä kuitenkin killottaa normaalisti toimien ja nyt näkee soittimen näytöstä muun informaation ihan ok. Kellon ajan vaihtokin onnistui kun heitti virtapiuhan cd30:sen perään pariksi minuutiksi. Kokeilin samalla, että kaikki näytti pelaavan silläkin normaalisti. Eli mihinkään toimintaan ei näyttäisi vaikuttavan soittimen vaihtaminen.
Jaki
Onpas aika hinnakas johtosarja. Yritin netin syövereistä etsiä paikkaa, mistä ton johtosarjan vois tilata. Tuli vastaan tämmönen:
http://www.caraudio24.de/zubehoer/lenkr ... /index.htm
Mä en tosta juurikaan mitään ymmärrä kun en ole saksaa opiskellut mutta käsittääkeni kyseessä on jonkin sortin adapteri, jolla ratin nappulat saisi toimimaan. Osaisko joku kertoa tarkemmin. Hinta ainakin olis vähän järkevämmällä tasolla...
http://www.caraudio24.de/zubehoer/lenkr ... /index.htm
Mä en tosta juurikaan mitään ymmärrä kun en ole saksaa opiskellut mutta käsittääkeni kyseessä on jonkin sortin adapteri, jolla ratin nappulat saisi toimimaan. Osaisko joku kertoa tarkemmin. Hinta ainakin olis vähän järkevämmällä tasolla...
Voin ehkä vastata tähän. Kun itse tilasin tuolta caraudio24:stä soittimen ja sovitinpaneelin, niin olisin varmaan tilannut myös nuo ratin heebelit, jos se olisi ollut mahdollista. Ainakaan itse en usko, että hommaa noilla saa hoidettua.
Nyt pitää muistaa, että tämä H-astra samoin kuin C-Vectra ja muut uudet mallit muiltakin valmistajilta on CAN-väylällä toteutettuja vehkeitä. Niinpä ollen nuo ratin signaalit on sieltä väylän kautta hoidettava ja noissa caraudio24:n sarjoissa ei sitä 100% toimivaa CAN-adapteria opelille ainakaan vielä ole. Se adapteriboxi on kai koodattava siten, että ne signaalit saadaan tulkittua ja välitettyä pioneerin ymmärtämässä muodossa.
Voin kyllä luvata, että aika massiivisen määrän nettiä ja eri valmistajia läpi käyden ainakaan pioneerille ei muuta toimivaa johtosarjaa vielä löytynyt ja tuokin sarja käy siis pelkästään CD30:sen tilalle vaihdettuun soittimeen. Pelkkää virta/kaiutin piuhojen sarjaa kyllä löytyy helposti, joten jos ratin nappeja ei tarvitse soittimen voi vaihtaa helposti.
Beckerille, alpinelle, blaukkarille tms. asia voi olla erilainen, mutta itse halusin nimenomaan tuon pioneerin 8600 mallin, kun se soveltuu minun käyttöön oikein hyvin.
Mitä taas tuohon hintaan tulee, niin ns. bulk-valmistajilta esim. autoleadsilta on tulossa sarjaa joskus tulevaisuudessa ja hinta pyörii suomeen hoidettuna 150€-200€ haarukassa. Kaikki CAN-sarjat on tuon hintaisia riippumatta soittimesta ja automerkistä ainakin nykyään.
P.s. Elämä on..
Nyt pitää muistaa, että tämä H-astra samoin kuin C-Vectra ja muut uudet mallit muiltakin valmistajilta on CAN-väylällä toteutettuja vehkeitä. Niinpä ollen nuo ratin signaalit on sieltä väylän kautta hoidettava ja noissa caraudio24:n sarjoissa ei sitä 100% toimivaa CAN-adapteria opelille ainakaan vielä ole. Se adapteriboxi on kai koodattava siten, että ne signaalit saadaan tulkittua ja välitettyä pioneerin ymmärtämässä muodossa.
Voin kyllä luvata, että aika massiivisen määrän nettiä ja eri valmistajia läpi käyden ainakaan pioneerille ei muuta toimivaa johtosarjaa vielä löytynyt ja tuokin sarja käy siis pelkästään CD30:sen tilalle vaihdettuun soittimeen. Pelkkää virta/kaiutin piuhojen sarjaa kyllä löytyy helposti, joten jos ratin nappeja ei tarvitse soittimen voi vaihtaa helposti.
Beckerille, alpinelle, blaukkarille tms. asia voi olla erilainen, mutta itse halusin nimenomaan tuon pioneerin 8600 mallin, kun se soveltuu minun käyttöön oikein hyvin.
Mitä taas tuohon hintaan tulee, niin ns. bulk-valmistajilta esim. autoleadsilta on tulossa sarjaa joskus tulevaisuudessa ja hinta pyörii suomeen hoidettuna 150€-200€ haarukassa. Kaikki CAN-sarjat on tuon hintaisia riippumatta soittimesta ja automerkistä ainakin nykyään.
P.s. Elämä on..
Ja taas vastaan tähän ketjuun.
Nyt saa suomesta InCarTec merkkistä johtosarjaa jonka pitäisi toimia pioneerin mankan ja H-astran ratin nappien kanssa.
Kyselkää hintaa ja ostakaa pois, niin saadaan muitakin kokemuksia:
Highway-Audio
Kilpisenkatu 2, 40100 Jyväskylä, Puh. 014-212 227
email: kalle@huolto-kalle.fi
Ilmeisesti Kalle on aloittanut noiden johtosarjojen maahantuontia joten löytynee muihinkin malleihin ja merkkeihin.
Jaki
Nyt saa suomesta InCarTec merkkistä johtosarjaa jonka pitäisi toimia pioneerin mankan ja H-astran ratin nappien kanssa.
Highway-Audio
Ilmeisesti Kalle on aloittanut noiden johtosarjojen maahantuontia joten löytynee muihinkin malleihin ja merkkeihin.
Jaki
Soittelin jyväskylän audiocentteriin ja kuulema jonkun toisen maahantuojan kautta piuhasarja maksaa 60 euroa. Oli just tullut markkinoille, eivätkä oleet yhtään myyneet, että kannattaa suhtautua hieman varauksella..
Jaki kirjoitti:Hep.
Hintaa tuli liikaa eli noin 170€, mutta elämä on..On se vaan niin kätevää noilla alkuperäisillä napeilla pelaaminen kun niihin tottui jo sen cd30:sen kanssa..
Jaki
Heh, tuo tarvikeosa oli alkuperäistä kalliimpi, eli melkein 200 euroa. Varmaan aika kannattavaa bisnestäjmr kirjoitti:Soittelin jyväskylän audiocentteriin ja kuulema jonkun toisen maahantuojan kautta piuhasarja maksaa 60 euroa. Oli just tullut markkinoille, eivätkä oleet yhtään myyneet, että kannattaa suhtautua hieman varauksella..
Mutta jos toistaiseksi unohtaisi tuon rattikaken ja tilais vaikka tuon -->
http://www.caraudio-versand.de/shop.pl? ... &id=113139
Eikös tuon pitäisi sopia? Käsittäisin että kyseessä on ISO-Adapteri Astra H:lle. Mikäs tuon phantom-homman tarkoitus on? Virransyöttö antennille? Täh..? Ja mitähän noi ylimääräiset piuhat ovat.. Tuosta firmasta vois kyllä muuten tilata koko setin: mankan, kehyksen ja tuon adapterin. Pääsis vihdoin alkuun tässä rojektissa.
Mä kävin Huolto-Kallelta kyselemässä kans noita johtosarjoja mutta G Astraan. Hintaa en nyt just muista, olisko ollut 60-70e. En ostanut kun oma Pioneerin mankka on sen verran vanha, että siihen ei ko. johtosarjaa saanut liitettyä joten käyttökokemuksia ei ole. Ja ainakaan G Astran näyttö ei sitten toimi, vain ratin namiskat.Jaki kirjoitti:Ja taas vastaan tähän ketjuun.
Highway-Audio
Jaki
No vielä löytyi tuommoinen, halpa olis, mutta ei taida olla varastossa pentele!
http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... cts_id=355
Niin elikäs kyseessä on juuri sama Pioneerin alkuperäinen piuhasarja, mikä maksaa suomessa 150e. Piuhassa sekä CAN-adapteri rattikaukolle, että ISO-adapteri. Tuo se pitäis olla. Jakillahan se taitaa ollakin.
http://www.carmedia.nl/catalog/product_ ... cts_id=355
Niin elikäs kyseessä on juuri sama Pioneerin alkuperäinen piuhasarja, mikä maksaa suomessa 150e. Piuhassa sekä CAN-adapteri rattikaukolle, että ISO-adapteri. Tuo se pitäis olla. Jakillahan se taitaa ollakin.
Noniin puolen vuoden pohdinta ja nyt alkaa vasta tapahtua
Löysin tosiaan sen hollantilaisen firman, josta sai niitä edullisia pioneerin orkkis-can-adaptereita ja tilaan sitten samalla kaiken muunkin sieltä. Mankka Pioneer deh-p70bt, kojelaudan paneeli, CAN-adapteri ja iPod-adapteri tulee hintaan 567,50euroa alveineen ja rahteineen. Muutama meili piti kirjoitella sikäläisen Peetterin kanssa tuosta hinnasta, suostui tiputtamaan pienen väännön jälkeen. Ihan kohtuuhinta mun mielestä, kun jyppiläinen liike möi samaa soitinta esittelykäytöstä 550€. Laitoin sitten tilaukseen applelta iPod nanon 4GB:n muistilla, 269e. Että eiköhän noilla nyt alkuun pääse. Sitten seuraavaksi tarkoituksena tilailla erkkasarja eteen, alustavasti olen ajatellut sitä DLS:n MS5:sta vaikka sanovat, ettei ole erityisen herkkä kaiutin. Noh, laittaa sitten lisää potkua samalla tarvittaessa. Mutta kuunnellaan ensin noilla omilla.
Ainoa ongelma on tuossa tilauksella, että kuulema paneelin värejä on kolme kappaletta: musta, tummanharmaa ja vaaleanharmaa. Mulla on kyllä vaaleanharmaa/kromi-metalli se sisusta, mutta mistähän tuon voisi varmistaa?
Ainoa ongelma on tuossa tilauksella, että kuulema paneelin värejä on kolme kappaletta: musta, tummanharmaa ja vaaleanharmaa. Mulla on kyllä vaaleanharmaa/kromi-metalli se sisusta, mutta mistähän tuon voisi varmistaa?
Heps,
Onneksi joku muukin on näitä lähtenyt tekemään..
Hinta ei kyllä todellakaan ole paha noille laitteille. Mikäs sulla on ton astraalion varustetaso?
Toi vaalean-harmaa/kromi-metalli kuulostais samalta kuin mulla, eli Cosmo. Silloin sen panelin pitäis olla saksalaisittain anthrazit-metallic eli ilmeisesti sit toi tummanharmaa. Ainakin omassa toi väri osuu kuin nenä päähän alkuperäisen kanssa.
Löytyy kyllä netistä kun katselet jotain ulkomaiden opel-esitteitä ja niiden sisustuksien vaihtoehtoja.
Onneksi joku muukin on näitä lähtenyt tekemään..
Hinta ei kyllä todellakaan ole paha noille laitteille. Mikäs sulla on ton astraalion varustetaso?
Toi vaalean-harmaa/kromi-metalli kuulostais samalta kuin mulla, eli Cosmo. Silloin sen panelin pitäis olla saksalaisittain anthrazit-metallic eli ilmeisesti sit toi tummanharmaa. Ainakin omassa toi väri osuu kuin nenä päähän alkuperäisen kanssa.
Löytyy kyllä netistä kun katselet jotain ulkomaiden opel-esitteitä ja niiden sisustuksien vaihtoehtoja.
Ihan turhaa maksaa tonnia jostain erkkasarjasta ellei sitten satu olemaan erittäin hiljainen auto ja aivan erityisen tarkat korvat. Itehän ostin 70e maksavan Focus Red 6,5" erkkasarjan ja on paljon parempi ja muhkeampi soundi ku vakkarikajareissa ja riittää ihan hyvin. Vaffina Xetec Vector V-200.4 joka soittaa sekä supparia että erkkasarjaa.skk kirjoitti:200eurolla ei kovin hääppöistä sarjaa saa...m.k kirjoitti:Kyllä nuo ehdotetut DLS:n vehkeet muuten on laadukkaita... Ihan itse kuunneltu, ei kyllä ole haukkumista. Vai tuleeko heti mieleen parempaa 2-tie erillissarjaa 200? kuin DLS MS6? Ei mulla vaan...
ihan itse kuunneltuna, ihan itse kisanneena
tietysti onhan se ero niihin vakioämyreihin suuri, mutta diskanttipuoli on syvältä noissa halpissarjoissa.