Opel Calibra - Ratinkorkeudensäätö

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Tilttiratti on ollut lisävaruste Calibrassa, ei se ole vakiona kuulunut mihinkään "normaaliin" malliin ainakaan. Itselläkin on tuo -92 Turbo 4x4, johon on tilttirattipylväs asennettu jälkeenpäin Suomessa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

Eagle| kirjoitti:
Jani_m kirjoitti:Kyllä mulla ainakin löytyy sellainen. Pieni vipu vilkkuviiksen vieressä.
Pistä kuvaa siitä jos jaksat! ;D kiinnostaa.... :lol: -(z)-
Tuossapa ois kuvatusta: http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2496340
-Tähtipyörä-
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

VM:92 korkeus säädettävä ohjauspyörä on ollut vakiovaruste suomessa uutena myydyissä calibroissa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Latuu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Latuu »

Sen verta on tullut calibroita surffattua, että ei taida olla yhdessäkään airbag -ratilla varustetussa calibrassa ratin korkeussäätöä. ---> vm.95 calibrassa siis ei ole korkeussäätöä.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Tuo säätö on kyllä täysin hyödytön, jos se on samanlainen kuin B-Vectrassa, eli ratti ei säädy korkeussuunnassa senttiäkään, ainoastaan kallistuskulma muuttuu.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

ascona_c kirjoitti:Tuo säätö on kyllä täysin hyödytön, jos se on samanlainen kuin B-Vectrassa, eli ratti ei säädy korkeussuunnassa senttiäkään, ainoastaan kallistuskulma muuttuu.
Tuo kyllä pitää paikkansa että itse säädöllä ei juuri tee mitään, paits Calibrassa parhaan asennot ovat muutama alin ja tuon tiltin kanssa autosta pääsee nousemaan paremmin ulos ja sisään.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
tyriz
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tyriz »

Mulla on suomessa valmistettu callu, viety saksaan ja tuotu takas suomeen. -93 mallia vaikka 92 valmistettu. eikä ole tilttirattia...

8)
Omega B 2.0 16v
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Sigun mukainen Calibra eikä tilttiä...( en ole ainakaan löytänyt :P )
Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

ascona_c kirjoitti:Tuo säätö on kyllä täysin hyödytön, jos se on samanlainen kuin B-Vectrassa, eli ratti ei säädy korkeussuunnassa senttiäkään, ainoastaan kallistuskulma muuttuu.
Omasta mielestäni ei ole mikään hyödytön.
Itse kun olen lyhyt,niin esimerkiksi ylimmässä asennossa aika epämiellyttävä ajaa...
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Jani_m kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
Jani_m kirjoitti:Kyllä mulla ainakin löytyy sellainen. Pieni vipu vilkkuviiksen vieressä.
Pistä kuvaa siitä jos jaksat! ;D kiinnostaa.... :lol: -(z)-
Tuossapa ois kuvatusta: http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... id=2496340
Kiitokset! :wink: En olis uskon et jaksat ottaa kuvaa, mut kiitokset... Nyt tiedän siis 100 varmasti ettei minulla sitä ole.. :DD Ja tosiaan kuten alla käy ilmi niin minulla on Airbag ratti tjsp.. :)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

TJT kirjoitti:
Itse kun olen lyhyt,niin esimerkiksi ylimmässä asennossa aika epämiellyttävä ajaa...
Tietoa onko noita asennettu jälkikäteen? Hirveä rojekti?
Ja mites kärsiikö tuo Airbag sitten jotenkin tuosta säädöstä vai?
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
päälikkö
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja päälikkö »

onhan uudemmissa b ompuissa korkeuden säätö vaikka on airbägi
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Eagle| kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Tietoa onko noita asennettu jälkikäteen? Hirveä rojekti?
Ja mites kärsiikö tuo Airbag sitten jotenkin tuosta säädöstä vai?
Mun Calsuun on Sutiilla vaihdettu tilttirattipylväs, mutta ei ole airbageja mun Calsussa... mutta kyllä sen siis pystyy laittamaan jälkeenpäinkin. Projektin laajuudesta en osaa sanoa, kun se oli asennettu ennenkuin minä ostin tuon auton, mutta Sutiin Marko tietänee paremmin.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

Puuhis:) kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
Puuhis:) kirjoitti:Kyllä mulla ainakin on... Ei tosin taida olla vakiovaruste.
Ja milläs koneel toi sun calibras on.. ? :o mul o -95 ecotec... joten mistä 16v koneesta oot 190hp:ta ottan irti? :o

c20xe, jossa kansi portattu,venttiilien seetejä muokattu ja aavistus laskettu. Lexmaulin imusarja, vapaavirtaus suodatin omassa kotelossa(koteloa muokattu). Putkisto rosteri mallinen (euro stainless) katti mäjellä. Nokka pyörät(cat cams säädettävät) Vaikionokkia sorvattu vähän. Ja siinäpä se. Suurin osa muutoksista oli jo autossa kun ostin sen, niin en osaa ihan tarkkaan kertoa.
onhan siinä säädettävä pa-paineen säädinkin... kuulostais kovasti meikäläisen vanhalta peliltä... olitan tietoinen muuten alustamuutosten suhteen..?? mulla olis jossain vaiheessa myydä sulle etupään säädettävät yläpäät(k-mac). menee heittämällä paikoilleen kun on reijätkin valmiina.
lähti ajat sitten tehtaalle kun hajosivat. joudun laittaa vakiot takasin. kyllä luulis kohta uudet saavan kun puolivuotta on jo kulunut..

ja tilttirattin olen jälkeen päin asentanut. niin kuin jakkaran lämmittimet(hantin penkissä ei ole vastusta vielä) jos et ole laittanut..

jos kiinnostaa niin voi soitella tai viestiä laittaa
ketonen 0400-411979
bung_hole96@hotmail.com
entinen calibran omistaja.
Puuhis:)
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Puuhis:) »

juzatheman kirjoitti: onhan siinä säädettävä pa-paineen säädinkin... kuulostais kovasti meikäläisen vanhalta peliltä... olitan tietoinen muuten alustamuutosten suhteen..?? mulla olis jossain vaiheessa myydä sulle etupään säädettävät yläpäät(k-mac). menee heittämällä paikoilleen kun on reijätkin valmiina.
lähti ajat sitten tehtaalle kun hajosivat. joudun laittaa vakiot takasin. kyllä luulis kohta uudet saavan kun puolivuotta on jo kulunut..

ja tilttirattin olen jälkeen päin asentanut. niin kuin jakkaran lämmittimet(hantin penkissä ei ole vastusta vielä) jos et ole laittanut..

jos kiinnostaa niin voi soitella tai viestiä laittaa
ketonen 0400-411979
bung_hole96@hotmail.com
Niin onhan siinä sekin. Ilmottele kun saat nuo säädettävät yläpäät, niin ostan pois ne.
Vastaa Viestiin