b-omega alusta ongelma

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jonnim
'Kadett'
'Kadett'

b-omega alusta ongelma

Viesti Kirjoittaja jonnim »

no niin eli omistan b-omega farkun ja pitäs vähän saaha tuuninkia. mutta ongelmia paratiisissa, oon koittanu lueskella ja kysellä että minkä merkkisiä madallusjousia/alustasarjoja on saatavana. minkä merkkiset ja hinnaltaan sopivat, ja mikä tarkeintä tiputtaaako tasasesti kummastakin päästä. oon katellu weitec 35/35 alustasrj. mut tekeekö mitään, onko tietoa? jousisarja+iskarit merkki?? ja mistä näitä saa
0201346
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

Kuva

tossa on tollane -35mm weitecin sarja ja madaltaa tarpeeks.... maavaraa on 16" talvirenkailla about 10cm, eli toi -35mm madaltaa ainakin minulla huomattavasti enemmä mitä sanotaa..[/img]
Late
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Late »

Itellä on vastaava weitecin alusta omegas(sedan) Ja se ainaki tiputti auton tasasesti,tämä todettiin mittaamalla ennen ja jälkeen asennuksen.
Aulustasta tuli sopivan tuntunen,ja oon tähän asti ainaki ollu tyytyväänen. muistaakseni makso hiukan alle 500e vuos sitte. Ostin paikallisesta tarvikeliikkestä,mut ne tilas sen us-partsilta. Omasta mielestä ainaki hinta/laatu suhde hyvä,ja voin kyllä suositella.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Weitec on hinta-laatu suhteeltaan hyvä. Tuo 500€ on siis iskareineen.

Kaverin 2.5TD sedanissa perä putosi ihan liian alas. Sama juttun mun A-Caravanissa.
jonnim
'Kadett'
'Kadett'

mitenhän sitten kun meinasin 19" vanteita 235/35 kumeilla et mahtuuko pyörimään jos laittaa ton weitecin
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Aivan varmasti mahtuu jos vaan ET on oikea.
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kuke »

No mulla on H&R alusta ja laskua tuli tuo 35 mm ja ihan kohtuu hyvältä näyttää mielestäni kuva ompusta Ja jousilla oli muistaakseni hintaa n 300 euroa.
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

hyvä mutta hieman kallis vaihtoehto on kw:n variante 2 sarja. säätö mahdollisuuksia piisaa tarpeeksi normaali ajoon ja muutenkin laadukas sarja. hintaa vaan oli reilu 1000€.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ite oon tyytyväinen Irmscherin sarjaan, tiputti n.20mm ja ei oo raapinu viä missään. Taattua Irmscher laatua! :wink:
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Katos tonne myyntipalstalle, sieltä löytyis.
O´pelittää
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja O´pelittää »

Mulla on tuossa <--- suplexin 40mm madallus Arvidsonilta ja KYB:n iskarit (jotka aion vielä joskus vaihtaa, vois olla paremmatkin?). Eipäs ole tarvettakaan maastoon mennä ajelemaan. :wink:
Koltta
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Koltta »

Mulla on farkkussa Weitekin -35 sarja. Farkussa ei näytä niin hyvältä kuin sedanissa koska näyttää sieltä, että perä olisi korkeammalla... tosin siltähän se näyttää vakiojousillakin. Kuormattuna näyttää hyvältä. Pudotusta tuli -45 vakiojousiin verrattuna, mittasin ennen ja jälkeen asennuksen. Mielestäni iskarit ei ole kovin jämäkät ja jouset ovat hivenen liian pintakovat mutta tosi mukavat muuten ajaella mukulakivilläkin. Takarenkaat kuluva epätasaisesti madalluksen jälkeen, vaatisi ehdottomasti jonkin säätösarjan campperin säätöön. [/img]
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Meillä taasen Fk:n -40mm jouset vakioilla v6 sportin iskareilla ja tuntuu ihan ok:lta Vanteet on 19" 235/35 renkailla, toi jousisarja tiputtaa tasaisesti ja riittävästi eikä maksa maltaita... http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=91003
jonnim
'Kadett'
'Kadett'

hyvä hyvä...

tietoa löytyy kun vaan kyselee oikeasta paikasta -(z)- . tuota minkähän hintasia on on fk- ja suplex jousisarjat. nii ja tietysti kiinnostas tuo käytettykin setti mut mitenhän paljon se keula jää sit korkeammalle näissä 4-koneisissa?
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Veikkaisin ettei kovinkaan paljon, varsinkaan jos on ilmastointia/automaattilaatikkoa tms. 4-sylinterisen ja V6:n koneen painoeroakaan ei ole mitenkään erityisen suuri. Tuo MV6 farmari jää tuolla sarjalla vähän perä pystyyn, joten neloskoneinen voisi olla aika hyvin vaakatasossa.
Vastaa Viestiin