jpisteh kirjoitti:jazari75 kirjoitti:jamboy kirjoitti:Nuo Omegoitten laatikkoöljyt kestävät yhjtä kauan kuin itse laatikkokin ja laatikko kestää yhtä kauan kuin öljytkin...

Ei ole vaihtoväliä määritelty, huippu longlifet siellä lotisee.

Noissa "155000tkm ajetuissa" tuontivehkeissä tuntuu olevan noita laatikkomurheita aika paljon...
Mistäs Jallusta tuollainen tieto on peräisin?
Jos nykyautotekniikassa haluaa pysyä mukana, niin kannattaa seurata muutakin kuin Jallua.
BMWn käyttämissä CommonRail automaateissa ei ole automaattivaihteiston öljynvaihtoväliä ei ole, joten eiköhän se ole sama tilanne myös Opeleissa (samat komponentit).
Nykyautomaattiautojen öljynvaihtovälit ovat jääneet monilla automerkeillä pois.
Siitä voi keskustella onko tuo perusteltua tai järkevää, mutta kumminkin JAMBOY kirjoittaa asiaa.
j.h
Kiitos tuestasi.
cchavak kirjoitti:Hola. Nyt alkaa oleen ongelmat taakse jäänyttä elämää. Kalliiks tuli mutta tulipahan tehtyä. Vein auton suosiolla pajalle kun loppu ittellä mielenkiinto laatikon aukaisuun. Korjaamo siis purki laatikon osiin ja teki perusteellisen tutkimuksen. Mitään järin suurta hajoamista laatikossa ei ollut tapahtunut. Ainoastaan 3. vaihteen stefa oli selvästi kulunut ja se vaihdettiin ja kuulemma samalla pari muutakin stefaa. Tiedä sitten tarkemmin että mitä. Korjaamolta sanottiin että laatikko oli sisältä todella likainen ja tämä likaisuus on ollut ehkä kuitenkin kaikista suurin syy ongelmiin. Öljyä ei ilmeisesti oltu koskaan Saksan aikana vaihdettu. Noh, nyt on laatikko pesty sisältäkäsin ja muutamat stefat, tiivisteet, suodattimet ja öljyt vaihdettu ja loota pelaa kuin unelma. Korjaamolta sanottiin että aika harvon nuo Ooppelien jenkkilootat totaalisesti hajoo. Kuulemma ovat yleensä aika kestäviä. Summa summarum: kannattaa ne laatikon öljyt pitää puhtaina ja vaihtaa aina silloin tällöin, niin ei tuu niin kalliiks. Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä. Aika lähellä totuutta oltiin. Auto viikon pajalla ja parituhatta euroo palo mutta nyt toimii! Elämä on...
Tätä juuri tarkoitin. Eivät saksalaisetkaan vaihdata öljyjä jos ei niitä ole pakko vaihtaa. Sama koskee monia ihmisiä, niin suomalaisiakin. Kuten sanoin, ja ilmeisesti sinunkin tapauksessa, laatikko kestään sen aikaa kun öljytkin ja öljyt kestää sen verran kuin laatikkokin. Se on sitä nykyajan longlifea...
En tiedä mikä on, mutta kymmeniä tomaatti V6 Omegoita on tullut kaveripiirissä ja erilaisten töiden ja harratusten piireissä vastaan. Ja rehellisesti voin sanoa yli puolessa niistä olleen ongelmia juurikin tuon automaattivaihteiston kanssa. Vain muutamassa on ollut apua enään öljynvaihdosta... Kaikissa vika ei ole ollut siis asentotunnistimessa, vaan vaihteiston sisällä on ollut jo mekaanista kulumaa. Kaiken lisäksi yli 50% näistä autoista on ollu 1994-1996 120-150tkm "ajettuja" tuontiautoja. Öljyihin kerääntyvien epäpuhtauksien ei tarvitse olla kovinkaan suuria, jotta saavat tuhoa aikaan (vrt esimerkiksi autovaha jossa hiukkaset ovat todella pieniä ja kuitenkin hioo jo lakkapinnan) pitkällä tähtäimellä. Monet suomalaiset vaihdattavatkin vaihteistoöljyt vaikkei siä vaadittaisi, mutta pitkällä tähtäimellä säästöä kuitenkin kertyy. Tämä seuraava on minun omakohtaisiin kokemuksiin ja tietämykseen perustuvaa asiaa, suomi omegoissa noita ongelmia on harvassa, tuontivehekeissä lähinnä yleistä.
En kaipaa tähän jatkeeksi kenenkään jeesustelijan purnaamista että "mun kaverilla on omega ja kaikki toimii kuin junan vessa" tai että "ite oon ajannu omegallani 100tkm ilman ongelmia" yms.
Nämä siis mun mielipiteitä, PISTE
EDIT:Tarkoitus ei ole astua kenenkää varpaille.