Vaihteet menee päälle ilman kytkintä??!!
- jukkapoika77
- 'Admiral'

itse asiassa jos osaa vaihtaa ilman kytkintä niin se on jopa parempi laatikolle kun silloin ei synkrot kulu kun kaasulla voi tasata kierrokset oikeiksi
tuli opeteltua sisun kuorma-autolla jossa oli fullerin laatikko(synkronoimaton),ei meinaan onnistu vaihto normaalilla kytkin käytöllä.saakelin mukava vaihtaa ku oppii(nopea ja kevyt käyttää
)
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
-
Osku
joo ihan samalla tavalla minäkin. Minun autossani vaihde lähtee kevyesti pois vasta jarrutuksen loppuvaiheessa, kun kierrokset on 1000rpm/min paikkeille - ellen nyt ihan väärin muista... ei tuu sitä kiekkamittaria niin tarkasti seurattua, vaan ihan kädellä vaihdekeppiä varovasti kokeilemalla.manda_ kirjoitti:itte oon ottanu sillon ku lipuu valoihi tai jotai, iha melkee tyhjäkäynnillä kakkoselta tai kolmoselta,irronnu on ilma mitää..
Ja moottorijarruttelua tulee kyllä harrastettua muutenkin, ilman kytkintä sekä kytkimen kanssa.
Niinpä niin...Veeksi kirjoitti:Helpommin sanottu kuin tehty. Mikäli vaihde on silmässä, niin silloin 'aika' väkisin joko moottorijarruttaa tai kiihdyttää - enemmän tai vähemmän.Antero kirjoitti:Vaihteen saa pois silmästä ihan kun ottaa vaan, kunhan et moottorijarruta tai kiihdytä.
Tuon kiihdyttämisen/kaasun painamisen olen kyllä sisäistänyt - elikkä silloin ei paineta kaasua, kun vaihtaa vaihteita ilman kytkintä. (no enpä kaasuttele yleensä kytkimen kanssakaan)
Ylös ja alaspäin vaihto ilman kytkintä onnistuu, kun vain kierrokset on kohdallaan. Alaspäin välikaasu auttaa. Ylöspäin ei mielellään kovin korkeilla kierroksilla. Reilu vuosi sitten oli oikea jalka pakkolevos, kun oli jalkapöydästä luita poikki. Liikkeelle tyhjäkäynnillä ja sitten vasen jalka hoiteli jarrun ja kaasun, vaihdot ilman kytkintä molempiin suuntiin.
Missäs noita mainittuja F28 laatikoita on? En oo tarkemmin tutkinu, mikä loota tossa mun Vectras on. -97 farkku, X20XEV kone niin kaiketi siinä joku äffä-loota sitte on.
Missäs noita mainittuja F28 laatikoita on? En oo tarkemmin tutkinu, mikä loota tossa mun Vectras on. -97 farkku, X20XEV kone niin kaiketi siinä joku äffä-loota sitte on.
Alfamer sanoo F18 tai F23KJL kirjoitti:Ylös ja alaspäin vaihto ilman kytkintä onnistuu, kun vain kierrokset on kohdallaan. Alaspäin välikaasu auttaa. Ylöspäin ei mielellään kovin korkeilla kierroksilla. Reilu vuosi sitten oli oikea jalka pakkolevos, kun oli jalkapöydästä luita poikki. Liikkeelle tyhjäkäynnillä ja sitten vasen jalka hoiteli jarrun ja kaasun, vaihdot ilman kytkintä molempiin suuntiin.
A4 Tdi
No mutta tajusit varmaan mitä hän ajoi takaa. eli ettei täysillä kiihdytä tai hirveätä moottorijarrutusta tee. Itse olen huomannu että menee pois helpoiten kun nostaa samaan aikaan jalan kaasulta ja vaihtaa vapaalle. siinä tulee sellainen kohta jolloin ei ole moottorijarrutusta eikä kiihdytä, helppoa.Veeksi kirjoitti: Helpommin sanottu kuin tehty. Mikäli vaihde on silmässä, niin silloin 'aika' väkisin joko moottorijarruttaa tai kiihdyttää - enemmän tai vähemmän.
hmmmm mulla o taas tuosta erinlaisia kokemuksia vaihteet menee suoraan päälle ja on nopeempi vaihtaa ilman kytkintäJuheksi kirjoitti:Elekää kokeilko F28 laatikon kanssa vauhista(ainakaan korkeilla kierroksilla). Meinaan prakaa synkrot just...![]()
nimim. Tyhmästä päästä kärsii koko rahapussi...
vaihtanu ainaki 100 kertaa eikä kertaakaan oo tuutannu varattua
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Jeppe mikäs laatikko näistä meijän laitteista sitten löytynee?jeppe jääkarhu kirjoitti:Jep kiitti! Näin muistelinkinmadi kirjoitti:kyllä on just väännön kanssa mutta onhan siinä korjaus kerroinkiet ei ne heti sano että naps ku o väännöt yli
Madi ( tai joku muu ), osaatko sanoa paljonko noissa on tuota korjauskerrointa ja onko se kerroin vakio vai vaihteleeko vaihteistottain?
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
se riippuu vähän käyttäjästäkin mulla kesti F16 yli 300nm vääntöjäjeppe jääkarhu kirjoitti:Jep kiitti! Näin muistelinkinmadi kirjoitti:kyllä on just väännön kanssa mutta onhan siinä korjaus kerroinkiet ei ne heti sano että naps ku o väännöt yli
Madi ( tai joku muu ), osaatko sanoa paljonko noissa on tuota korjauskerrointa ja onko se kerroin vakio vai vaihteleeko vaihteistottain?
joillaki ei riitä F20 C20XE:n perässäkään
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"