paisuntasäiliön alapuolella.jatomatig kirjoitti:Tuota mistä se pumppu löytyy jos sellainen on X25XE -98 omppu ???
Omega B Saksantuonti ja puuttuva kiertovesipumppu!
i_kone antoi tälläisen asennusohjeen:
Asennes on helppoa. Lämppärin kennello menevä letku, löytyy moottorin vierestä hanttimiehen puolelta paisuntasäiliön tienoilta vaan poikki ja pumppu letkun väliin. Sähkön kannattaa ottaa niin että on aina päälllä kun autossa on virta. Sulake väliin. Itse asentaen ei voi mennä tuntia kauempaa.
Asennes on helppoa. Lämppärin kennello menevä letku, löytyy moottorin vierestä hanttimiehen puolelta paisuntasäiliön tienoilta vaan poikki ja pumppu letkun väliin. Sähkön kannattaa ottaa niin että on aina päälllä kun autossa on virta. Sulake väliin. Itse asentaen ei voi mennä tuntia kauempaa.
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Pakkastesti
Tuli tossa joululomalla kaytyä lapissa, pakkasta parhaillaan -36C. Hyvin tuntu lämmöt riittävä. Frankfurtin Omega B.
- a.tikkanen
- 'Senator'

onko diisseli mallissa sama juttu että semmonen voi puuttua?? oon huomannu ku kaartaa kahva edellä oikeaan ni hetken lämppäristä tulee tosiaan kylmää ilmaa mut lämpee aika äkkiä ku saa taas auton kulkemaan suoraan...
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Dieselissä on pumppu ainakin omassani mutta se ei liity lämmitykseen vaan sillä kierrätetään vettä syylärissä sen jälkeen jos kone on sammutettu "liian" kuumana. Tämä pumppu on paisarin alla ja letkut siitä menee suoraan syylärille.a.tikkanen kirjoitti:onko diisseli mallissa sama juttu että semmonen voi puuttua?? oon huomannu ku kaartaa kahva edellä oikeaan ni hetken lämppäristä tulee tosiaan kylmää ilmaa mut lämpee aika äkkiä ku saa taas auton kulkemaan suoraan...
Tuntuis että toisen pumpun tarttis koska ei ole mikään lämmin tuo auto.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
Paikallisessa merkkiliikkeessä pumpun hinta oli 140 ja siihen päälle viel se teline. Itse ostin i_kone:lta sen pumpun kun hänellä oli ylimääräisiä, voi löytyä vieläkin.jatomatig kirjoitti:onko havaitoa mikä on pumpun hinta????
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
- a.tikkanen
- 'Senator'

nii kyllä mullakin se pumppu on siellä...juhape kirjoitti:Dieselissä on pumppu ainakin omassani mutta se ei liity lämmitykseen vaan sillä kierrätetään vettä syylärissä sen jälkeen jos kone on sammutettu "liian" kuumana. Tämä pumppu on paisarin alla ja letkut siitä menee suoraan syylärille.a.tikkanen kirjoitti:onko diisseli mallissa sama juttu että semmonen voi puuttua?? oon huomannu ku kaartaa kahva edellä oikeaan ni hetken lämppäristä tulee tosiaan kylmää ilmaa mut lämpee aika äkkiä ku saa taas auton kulkemaan suoraan...
Tuntuis että toisen pumpun tarttis koska ei ole mikään lämmin tuo auto.
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
No niin nyt alkoi auto lämpiämään ja kunnolla. Ei sitä tohon 2,5 saanukkaa itse asennettua niin käytin paikallisessa perkkiliikkeessä sen laitatettavana. Hintaa tuli 225 e. Pumpuu oli itsellä, tuossa hinnassa on työt liittimet, letkut ja sit viel vaihtovat ajotietokoneen kielen englanniks...
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Oliko siitä pumpusta oikein huomattava hyöty?? Mullaki olis valmiina pumppu mutta odotan inspiratiota asentaa sen...Kume kirjoitti:No niin nyt alkoi auto lämpiämään ja kunnolla. Ei sitä tohon 2,5 saanukkaa itse asennettua niin käytin paikallisessa perkkiliikkeessä sen laitatettavana. Hintaa tuli 225 e. Pumpuu oli itsellä, tuossa hinnassa on työt liittimet, letkut ja sit viel vaihtovat ajotietokoneen kielen englanniks...
Siis kyllä ero on kun yöllä ja päivällä. Pihasta kun lähtee niin alkaa samantien puhaltamaan lämmintä. Ennen piti kokoajan pitää lämmöt täysillä et oli ees vähän lämmin niin nyt on pakko jo puodottaa lämmityssäätöä puoleen kun meinaa ihan saunaksi muuttuamarkovtk kirjoitti:Oliko siitä pumpusta oikein huomattava hyöty?? Mullaki olis valmiina pumppu mutta odotan inspiratiota asentaa sen...Kume kirjoitti:No niin nyt alkoi auto lämpiämään ja kunnolla. Ei sitä tohon 2,5 saanukkaa itse asennettua niin käytin paikallisessa perkkiliikkeessä sen laitatettavana. Hintaa tuli 225 e. Pumpuu oli itsellä, tuossa hinnassa on työt liittimet, letkut ja sit viel vaihtovat ajotietokoneen kielen englanniks...
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Herää kysymys.. Kuinka iso piha??Kume kirjoitti: Siis kyllä ero on kun yöllä ja päivällä. Pihasta kun lähtee niin alkaa samantien puhaltamaan lämmintä. Ennen piti kokoajan pitää lämmöt täysillä et oli ees vähän lämmin niin nyt on pakko jo puodottaa lämmityssäätöä puoleen kun meinaa ihan saunaksi muuttuaJos tota pumppua ei ole niin kannatan todellakin sen asennusta.
Oma vectra alkaa puhaltamaan lämmintä vasta useamman kilometrin ajon jälkeen..
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Hehehpki kirjoitti:Herää kysymys.. Kuinka iso piha??Kume kirjoitti: Siis kyllä ero on kun yöllä ja päivällä. Pihasta kun lähtee niin alkaa samantien puhaltamaan lämmintä. Ennen piti kokoajan pitää lämmöt täysillä et oli ees vähän lämmin niin nyt on pakko jo puodottaa lämmityssäätöä puoleen kun meinaa ihan saunaksi muuttuaJos tota pumppua ei ole niin kannatan todellakin sen asennusta.
![]()
Oma vectra alkaa puhaltamaan lämmintä vasta useamman kilometrin ajon jälkeen..
No ei todellakaan iso. Anna yleensä pyöriä tyhjäkäyntiä käynnistyksen jälkeen niin kauan että ryyppy tippuu päältä. Eli suurinpiirtein noin 5 min. Ajamaankun lähtee niin alkaa lämmintä puhaltamaan. Se toi 2,5:nen lämpiää nopiasti
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16