omega 2.5 kumma käynti
omega 2.5 kumma käynti
Elikkä tossa sunnuntaina lähdin liikenne valoista ja hiukan kiihdytyksen jälkeen auto muuttui ihan kummaksi, käy kuin 96 saab vajaa pytyin.
kone on 2.5 v6 24v ja jatkona on automaatti, auto on rekisteröity 2001.Malliltaan auto on vuodelta 2000.Kuten viisammat ovat minua ovat valottaneet.
Arvelin että jakopään hihna on vaihdettu huonosti ja hypännyt pykälän.
Eräässä nyrkkipajassa sanottiin että venttiilikopan tiiviste vuotaa,( tiesin ostaessa tämän tyyppivian.) mutta että se olis vuotanu tulpan reikään ja yks tulppa pimeä. Tyhjä käynnillä hytkyy koko auto, voima poissa ja yli 80km/h tärinä autossa on aivan hirveä. Voiko noi olla siitä että yks pytty pois pelistä.
kone on 2.5 v6 24v ja jatkona on automaatti, auto on rekisteröity 2001.Malliltaan auto on vuodelta 2000.Kuten viisammat ovat minua ovat valottaneet.
Arvelin että jakopään hihna on vaihdettu huonosti ja hypännyt pykälän.
Eräässä nyrkkipajassa sanottiin että venttiilikopan tiiviste vuotaa,( tiesin ostaessa tämän tyyppivian.) mutta että se olis vuotanu tulpan reikään ja yks tulppa pimeä. Tyhjä käynnillä hytkyy koko auto, voima poissa ja yli 80km/h tärinä autossa on aivan hirveä. Voiko noi olla siitä että yks pytty pois pelistä.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Jos venttiilikopantiiviste(et) vuotaa, kannatta varautua siihen, että pelkkä tiivisteiden ja tulppien vaihto ei riitä. Nimimerkillä kokemusta on, ja kaverilla kanssa. Se kuuluisat sytkäjohdot ja niiden vaihtaminen ovat peruja noista vuotavista venakopantiivisteistä (kapillaari-ilmiö).
Mulla meni vaihtoon venakopantiivisteet, puola, tulpat ja sytkäjohdot... Onneksi ei ehtinyt ECU kyrvähtää.
Mulla meni vaihtoon venakopantiivisteet, puola, tulpat ja sytkäjohdot... Onneksi ei ehtinyt ECU kyrvähtää.
Toivottavasti ei ole menny muutakuin tiivisteet ja tulpat vaikka sama mulle ostin sen tossa pari viikkoositten ja autoliike saa maksaa kulut. Jännä juttu ettei mihinkään sytymitään varotus valoa, edelliset vectra ja zafirassa ei tarvinutko pierassa niin oli, katin saaste varotus valot ja turvavöiden esikiristimen valo, pyörän napa-akselin abs/luiston valo. Kaikki meni kuittaamallaa eikä vuoteen ogelmia, liikkeessä sanottiin että jos syttyy niin sit tehään jotain. Mutta sitten tossa omegassa vaikka puoli mottia pimee, pakoputken päästä tulee melkein bensaa ulos ja muutenkin kaikki säädöt päin v...ua niin ei, ainoo valo joka syttyy on vähän bensaa.
En ole katkera mutta kuitenkin
Toivottavasti ei ole menny muutakuin tiivisteet ja tulpat vaikka sama mulle ostin sen tossa pari viikkoositten ja autoliike saa maksaa kulut. Jännä juttu ettei mihinkään sytymitään varotus valoa, edelliset vectra ja zafirassa ei tarvinutko pierassa niin oli, katin saaste varotus valot ja turvavöiden esikiristimen valo, pyörän napa-akselin abs/luiston valo. Kaikki meni kuittaamallaa eikä vuoteen ogelmia, liikkeessä sanottiin että jos syttyy niin sit tehään jotain. Mutta sitten tossa omegassa vaikka puoli mottia pimee, pakoputken päästä tulee melkein bensaa ulos ja muutenkin kaikki säädöt päin v...ua niin ei, ainoo valo joka syttyy on vähän bensaa.
En ole katkera mutta kuitenkin
lisää OT:ta ja osa mutua: ei oo vieläkään -01 mallia. Toki -00 malleja on rekistetöity vielä -01 puolellakin, mutta käyttöönottopäivä ja mallivuosi on eri asioita. On foorumillakin omenoita, jotka on 2,6 tai 3,2:sia ja siten -01 mallivuoden kalustoa mutta käyttöönotto on ollut joulkuun -00 lopulla.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
- jukkapoika77
- 'Admiral'

jamboy kirjoitti:Puolia on kolmea eri mallia, riippuu moottorinumerosta. Mulla oli tietysti itselläni silloin se kallein mikä piti vaihtaa. Hintahaitari taitaa olla noissa kolmessa joku 200-250€...
Mulla ois moottorinumero 0833xxxx ja -99 tiiäkkö suoraa hintaa vai pitääkö mennä järkyttyyn
Skoda Octavia -08