C20XE kaasuläppä?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JLP
'Senator'
'Senator'

C20XE kaasuläppä?

Viesti Kirjoittaja JLP »

Otsikon mukaisen moottorin kaasuläpässä on jokin kiilamainen pala kiinni kahdella ruuvilla. Mikä tämän palan tarkoitus on ja onko sen poistosta mitään hyötyä? Kaasuläpän ollessa täysin auki se ainakin kuristaa/pienentää aukon kokoa.
Muistelin joskus nähneeni täällä juttua siitä mutta en sitä nyt sitten löytänyt....
O.P.A
OCF Member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

en tiedä kiilan tarkoitusta tarkkaan,mutta luulisin sen olevan "ilmanohjain" itse olen sen poistanut ja tigillä reijät hitsannu umpeen ja viilannut myös läpän akselia ohuemmaksi koska sekin on melko paksu..tästä oli juttua jossain migwebin foorumilla.. eli kaasuläppä suurenee ja ilmaa virtaa paremmin.. myös power cap on hyvä olla tuon muokkauksen kanssa että jotta ilma virtaa paremmin.. olen myös kuullut että ilmamassa mittarssa olevat verkot ahdistaa..luulisin että pitää paikkansa koska jos laitat ne esim. päällekkäin ja katsot vapaata aukkoa se ei enää järin suuri ole..itse olen nekin poistanut..jotkut ovat myös katkoneet mittarn sisältä muoviset ohjurit pois..tätä en ole uskaltanut mennä vielä tekemään jottei langat vahingossakaan katkea.. mulla voi olla tallessa linkki sinne foorumille jossa oli juttua tosta (engl. kielinen) etsiskelen tässä..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Sen kaasuläpässä olevan palikan tarkoitus on tehdä moottorin käytöksestä vähemmän äkkinäistä kun kaasua painetaan vain vähän. Kun toisella puolella on se palikka, aukeaa kaasuläppä ensin vain toiselta puolelta. Jos se aukeaisi molemmilta puolilta aukeaisi se suhteessa paljon enemmän ja moottorin käytös on hyökkäävämpi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

tuolta löytyy jotai juttuu tosin c20let koneen läpästä,mut kumminkin...

http://www.max-boost.co.uk/max-boost/in ... lebody.htm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Jep. c20let:ssä ei ole sitä palikkaa. Itsekkin sen poistin tuosta ja hyvin toimi, ei tullut niin hyökkäävää kuin puhuttiin. Järkevä modi.

Mulla muuten ois tuollanen modattu ja hitsattu läppäkotelo ylimääräisenä jos on tarvista.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Vastaa Viestiin