Minulla on astra -94 eco joka on yli 265tkm , Käytän työmatkoilla auto keskimäärin 50km päivässä ja tunnu siltä että auto vie paljon bensa. vaikka ajan rauhallisesti eli minulla menee viikos vähän yli 45€, mut ennen maaraskuuta se vei noin 20-30€ mistähän se voi johtua?
kiitos
astra & bensa???
Re: astra & bensa???
Raakaöljyn hinnan noususta?rutanen03 kirjoitti:eli minulla menee viikos vähän yli 45€, mut ennen maaraskuuta se vei noin 20-30€ mistähän se voi johtua?
kiitos
Kannattaa tankata täyteen,nollata trippimittari ja ajella jonkunaikaa normaaliajoa ja sitten taas tankata täyteen.
Sitten pystyt tankatun bensamäärän ja ajettujen kilometrien perusteella laskemaan keskikulutuksen.
Siitä pystyy jo paremmin arvioimaan kuinka pahasti menee kulutuslukemat metsään.
Nyt on varmasti ollut kylmempää,kuin ennen marraskuuta,joten josset käytä lohkolämmitintä ja ajat lyhyttä pätkää,niin bensaa kuluu aika rutkasti enemmän.
Re: astra & bensa???
Ja mitä tähänkin sitten pitäisi oikein vastata? 
Tankki täyteen, trippi nollille ja ajoa. Seuraavaksi tankkaat taas tankin täyteen ja jaat litramäärän tripin lukemalla ja saadun vastauksen kerrot sadalla, niin saat keskikulutuksen muodossa L/100km.
E: TJT ehti ensin
Tankki täyteen, trippi nollille ja ajoa. Seuraavaksi tankkaat taas tankin täyteen ja jaat litramäärän tripin lukemalla ja saadun vastauksen kerrot sadalla, niin saat keskikulutuksen muodossa L/100km.
E: TJT ehti ensin