astra & bensa???

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
rutanen03
'Agila'

astra & bensa???

Viesti Kirjoittaja rutanen03 »

Minulla on astra -94 eco joka on yli 265tkm , Käytän työmatkoilla auto keskimäärin 50km päivässä ja tunnu siltä että auto vie paljon bensa. vaikka ajan rauhallisesti eli minulla menee viikos vähän yli 45€, mut ennen maaraskuuta se vei noin 20-30€ mistähän se voi johtua?
kiitos
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: astra & bensa???

Viesti Kirjoittaja TJT »

rutanen03 kirjoitti:eli minulla menee viikos vähän yli 45€, mut ennen maaraskuuta se vei noin 20-30€ mistähän se voi johtua?
kiitos
Raakaöljyn hinnan noususta?

Kannattaa tankata täyteen,nollata trippimittari ja ajella jonkunaikaa normaaliajoa ja sitten taas tankata täyteen.
Sitten pystyt tankatun bensamäärän ja ajettujen kilometrien perusteella laskemaan keskikulutuksen.

Siitä pystyy jo paremmin arvioimaan kuinka pahasti menee kulutuslukemat metsään.

Nyt on varmasti ollut kylmempää,kuin ennen marraskuuta,joten josset käytä lohkolämmitintä ja ajat lyhyttä pätkää,niin bensaa kuluu aika rutkasti enemmän.
Jope
OCF Member 2016

Re: astra & bensa???

Viesti Kirjoittaja Jope »

Ja mitä tähänkin sitten pitäisi oikein vastata? :lol:
Tankki täyteen, trippi nollille ja ajoa. Seuraavaksi tankkaat taas tankin täyteen ja jaat litramäärän tripin lukemalla ja saadun vastauksen kerrot sadalla, niin saat keskikulutuksen muodossa L/100km.
E: TJT ehti ensin
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Ja jos et itse jaksa laskea, niin käytä www.tankkaus.com in palvelua.

Oman kuljettimen tiedot
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

taitaa olla tuo polttoainen hinnan nousu syynä ja kylmemmät kelit
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Vastaa Viestiin