janne75 kirjoitti:Missä vauhdissa heittää ton 15km/t? 100? 150? 200? 250?
Eiköhän se mahda olla rikki jos vaijerin irroitus/kiinnitys vaikuttaa näyttämään.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että pysyykö mittarivirhe samana vauhdista riippumatta vai vaikuttaako vauhti virheen määrään?
Ei ole koskaan tullut testattua kuin sen verran että 100km/h vauhdissa heittää 8km/h...
ite oon ainakin oman mittaristoni laittanut sillä tavalla otin neulan irti ja ajoin siihen tutkaan mikä o tien vieressä ja pukkasin neulan paikolleen ja ei näyttäny enää väärin paitti että se mittaristo ei o enää mun vaan se o JJ:n
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Itsekin olen tuollaisen nopeusnäytön avulla mittarin "säätänyt". Katsoin vaan mittarin näyttämän lukeman ja näytön antaman tuloksen ja pyöritin mittariston takaa sen lukeman mikä mittarissa oli kun ajoin nopeusnäyttöön, sen jälkeen väänsin neulaa siihen lukemaan minkä näyttö antoi. Ehkä vähän vaikeasti selitetty mutta toivottavasti jutun idea avautui kuitenkin. Itsellä ainakin on nyt tarkka nopeusmittari.
Siis ei neulaa tarvi yrittäkkään vauhdissa kiinni, vaan ruuvaa mittarin takaa käsin nopeuden kohdalleen ja sitten siirtää vaan neulaa oikeaan kohtaan mittarivirheen verran. Neulaa ei siis tarvi edes irrottaa.