Mitenkäs katalysaattorin pois jättäminen? Olen hankkimassa myös alkuperäisen tilalle parempaa putkistoa, mutta toisaalta en viitsisi joka katsastukseen alkaa käyttämään kattia paikallaan. Onko katilla suuri merkitys jos sen jättää paikalleen ja vaihtaa muut osat?
C20NE <-> C20XE peltisarjan sopivuus
C20NE <-> C20XE peltisarjan sopivuus
Autoni on Calibra vm.-94 C20NE koneella. Onko pakosarjan kiinnitys alkuperäisiin reikiin sama C20NE ja C20XE koneissa? Olen hankkimassa peltipakosarjaa ja muutama käytetty on tarjolla juuri noista kakslitraisista 16V moottoreista, mutta en tiedä käykö ne autooni.
Mitenkäs katalysaattorin pois jättäminen? Olen hankkimassa myös alkuperäisen tilalle parempaa putkistoa, mutta toisaalta en viitsisi joka katsastukseen alkaa käyttämään kattia paikallaan. Onko katilla suuri merkitys jos sen jättää paikalleen ja vaihtaa muut osat?
-
Meska
- 'Senator'

- Viesti:
Juu pitihän tuota katin poistoo kokeilla joskus vanhasta C20NE:stä ja ei siitä hirveemmin apua tuntunut olevan vaikka olikin peltisatsi ja sit catback 2½" putki. Iso homma vaan kömpiä hallitunkin avulla auton vääntämään sitä paikalleen. En suosittele. Tuosta pakosarjan sopivuudesta en ole varma mutta epäilen että ei sovi.
BMW M3 E92 Coupé
Menee vaan rahat hukkaan siihen pakosarjaan ja lastuun. Noi ei tosiaankaan ole ensimmäiset asiat mistä kannattaa aloittaa virittäminen!
Tuolta vaikka lisätietoa
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=89204
Tuolta vaikka lisätietoa
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=89204
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Kyllähän tuo kannen modifiointi kiinnostaa, mutta pelottaa siinä määrin että ei jää leima saamatta konttorilla. Oon sen verran alottelija näissä viritysasioissa, että neuvot on tarpeen ja niitä on löytyny mukavasti. En meinannut 20XE:n vakiopakosarjaa laittaakkaan. Eiköhän jokin muu peltisatsi ole parempi. Sen verran kuulin ns "asiantuntijoilta", että hyvä on laittaa myös tuo putkisto kuntoon että kone pääsee hengittämään paremmin..