X20XEV letkujen koko

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

X20XEV letkujen koko

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

minkä kokoisia (halkaisia) ja mittasia on ne isompi ja pieni huohotin letku joska menee ajan myötä lakritsaksi. Opelin liikkeessä ei ollu hyllyssä ja huomenna pitäs laittaa auto viikonlopun reissua varten kuntoon joten pitänee hakea pohjolan kumista... "ota malli mukaan" no en ota ku pitää purkaa ja kasata ja hakea uudet ja purkaa ja kasata :) KIITOS
wiquel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Paksumpi on sisähalkaisijaltaan 18mm. Pienempi varmaan jotain 8mm.?
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Mitä haittaa siit on jos se on menny ihan taipuisaks ja lötköks ku märkä laku?! :D jos se vaan ei ole haljennut tai jotain? :P
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Eagle| kirjoitti:Mitä haittaa siit on jos se on menny ihan taipuisaks ja lötköks ku märkä laku?! :D jos se vaan ei ole haljennut tai jotain? :P
Siitä letkusta irtoaa p***aa, joka tukkii sen pienen reiän kaasuläppäkotelosta. Näin minä olen ymmärtänyt. Täytyis ruveta omaa ropaamaan, kun tyhjäkäynti tuntuu taas välillä temppuilevan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Vecstra kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:Mitä haittaa siit on jos se on menny ihan taipuisaks ja lötköks ku märkä laku?! :D jos se vaan ei ole haljennut tai jotain? :P
Siitä letkusta irtoaa p***aa, joka tukkii sen pienen reiän kaasuläppäkotelosta. Näin minä olen ymmärtänyt. Täytyis ruveta omaa ropaamaan, kun tyhjäkäynti tuntuu taas välillä temppuilevan.
Asia selvä, tiedän sit mikä on vikana jos moista ilmeentyy.. ;p
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Tosiaan kannattaa vaihtaa se letku(t). www.automuovikem.fi myy niitä jollain 10 eurolla. Ainoastaan se paksumpi menee lakuksi, mutta kyllähän sen pienemmän voi myös vaihtaa...
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

ekto kirjoitti:Ainoastaan se paksumpi menee lakuksi, mutta kyllähän sen pienemmän voi myös vaihtaa...
Siis mulla oli nimenomaan se ohuempi letku ihan haperoa lakritsaa ja aiheutti tyhjäkäynnin soutamista.Viime kesän jälkeen toi letku uusittiin ja eipä ole tyhjäkäynti enään senkoommin soutanut... 8)
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Mulla ainaki molemmat menny lakuksi ja toisen oon jo kerenny vaihtaa ja kohta pitäs vaihtaa se ohuempiki ja samalla putsata se kaasuläppäkotelo ja vaihtaa se viimenen musta paksu letku mihin menee se paksumpi huohotus letku, seki päässy vähä pehmeneen ja vuotaa.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

ne menee alipaineesta littiin eikä ilma kulje ja sit tosiaan niistä murenee sitä mössöö joka tukkii ja sotkee kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin. Letkut hankittu pitäs vaan saaha aikaseksi vaihtaa :roll:
Edittiä: nyt ne on vaihettu! Parkkipaikalla vaihoin, pikkulamppu suussa näytti valoa ja ulkona -20c pakkasta...onkait sitä jonkin sortin pöljä :P
Eagle|
'Senator'
'Senator'

jalu78 kirjoitti:ne menee alipaineesta littiin eikä ilma kulje ja sit tosiaan niistä murenee sitä mössöö joka tukkii ja sotkee kaasuläpän ja tyhjäkäyntimoottorin. Letkut hankittu pitäs vaan saaha aikaseksi vaihtaa :roll:
Edittiä: nyt ne on vaihettu! Parkkipaikalla vaihoin, pikkulamppu suussa näytti valoa ja ulkona -20c pakkasta...onkait sitä jonkin sortin pöljä :P
Kauan noi letkut yleensä kestänee... :P "Ei kokemusta vaihdosta..."
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

No jos aattelee että mulla -94 vuoden A-Vectra ja siihen vaihdoin syksyllä sen paksumman ja oli sen näkönen ettei ois koskaan vielä vaihdettu.

Tuskin sun niitä tarvi vaihtaa ku kerran, jos nyt on vaihdon tarpeessa.
Eagle|
'Senator'
'Senator'

ile:_ kirjoitti:No jos aattelee että mulla -94 vuoden A-Vectra ja siihen vaihdoin syksyllä sen paksumman ja oli sen näkönen ettei ois koskaan vielä vaihdettu.

Tuskin sun niitä tarvi vaihtaa ku kerran, jos nyt on vaihdon tarpeessa.
Mm.. hyväkuntoisiltahan nuo vielä näyttävät... :P Vaihdan jos tulee ongelmaa... =D
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

ne voi näyttää hyvältä mutta jos ne on semmoset lötkön tuntuiset niinku lakua ni sit ne kannattaa vaihtaa. eli se kumi pitää olla semmoista kimmoisaa etti se mee ihan helposti luttuun
Vastaa Viestiin