Eli koslana -91 kadetti sedan ja kiinnostais tietää seuraavat;
-irroitus, miten helpoiten??(lämmitys jne)??
-onko liimalla vai tapeilla?
-alla sama maali kuin korissa muuten??
jne..
Siksi varsinkin pohjaa kysyn kun ei (nyt) ole tarkoituksena maalata autoa!
Jos joku viittis informoida olisin kiitollinen
Kaddu87 kirjoitti:Eli koslana -91 kadetti sedan ja kiinnostais tietää seuraavat;
-irroitus, miten helpoiten??(lämmitys jne)??
-onko liimalla vai tapeilla?
-alla sama maali kuin korissa muuten??
jne..
Siksi varsinkin pohjaa kysyn kun ei (nyt) ole tarkoituksena maalata autoa!
Jos joku viittis informoida olisin kiitollinen
Eiköhän noi liimalla ole. Mut jos et meinannu sille autolle muuta tehdä kun ottaa listat pois... Niin anna olla. Jää n. 98.5 % varmuudella todella rumiksi ne listan kohdat.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 - www.maxboom.fi
onko siinä semmosta kovaa muovia vai kumia ne listat? Jos kumia ni lämppäät vaan vähän ja lähet varovasti päästä repimään pois.
Joudut luultavasti rapsutteleen niitä liimoja jälkeenpäin vähän myös.
Ainakin omassa kaddussani oli listan alla korinväri.
Sellaisella kaks puoli teipin tapaisella on kiinni, venyy ja paukkuu. Omasta kadetista joskus revin vaan irti sen, vähän jäi sitä liimaa sinne tänne.
Jos on korroosio ongelmia niin voi lähteä maalit mukaan..
Lämmittäminen voi auttaa, mut ei ole kokemusta..
Audi a3 2.0tdi quattro, Golf mk6 1.4 i.
Exiä 29 kpl. mm: Vectra C 2.0T, Calibra Turbo 4x4, Omega 3000 24v..
jos auto on punainen niin melkovarmasti väri on listan alla tummempi.
lämpimässä tallissa kun tekee ja antaa peltien lämmitä kunnolla niin ei pitäisi terveen maalipinnan paljoa siintä suuttua. lisäksi siis lämmitys kuumailmapuhaltimella.
se on sitten toinen juttu jos listan alle on päässyt kuravettä joka on ruostuttanut koko listojen välit.
liima jäänteet lähtee "toffeelaikalla" (=tarranpoistolaikka)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Listat on ne kumiset n.5-7cm korkeat.Värinä on viininpunainen.No kyllähän tässä olisi tarkoituksena tehdä vaikka ja mitä autolle kun vaan pätäkkää saa elikkä siis ainakin lämpimään talliin,lämmitys ja käsin repien pois.
Milläs liimat sitten pois?Ilmeisesti samaa liimaa kun kontin merkeissä?kontissa liimaa myös kun revin merkin ilman lämmitystä ja v*tuiks män kai tähänki joku aine on ilman että maalit lähtee vai?
Mjoo onhan noita myrkkyjä mutta itse vaan lämppäisin sopivasti ja rapsuttelisin, opelin merkki lähti rakarontista noin 30sekunnissa ilman että jäi yhtään liimaa.
Itse tein juuri tuollaisen operaation. Repäiset ne listat vaan rohkeasti pois, sen jälkeen hinkkaat niitä liimoja vaikkapa kuumailmapuhaltimen ja nahkarukkasten kera.
Itsellä auto on hopeinen sedan ja mitään merkkejä eikä vauriota tullut maalipintaan.
P.S Kannattaa muuten varata pari huurteista tuon operaation ajaksi
ite revin pois omani aikoinaan, olin saanu osan pois niin tuli sellanen olo että olis perkele pitäny jättää tekemättä se liimamömmö oli ihan älyttömän kovassa itellä, nykäsin sitten "toffeella" pois ne liimat.. ja jälet jäi, tummat aidat paljastui alta.. yllättäen kun siellä piilossa olivat.
nico.567 kirjoitti:Itse tein juuri tuollaisen operaation. Repäiset ne listat vaan rohkeasti pois, sen jälkeen hinkkaat niitä liimoja vaikkapa kuumailmapuhaltimen ja nahkarukkasten kera.
Itsellä auto on hopeinen sedan ja mitään merkkejä eikä vauriota tullut maalipintaan.
P.S Kannattaa muuten varata pari huurteista tuon operaation ajaksi
Suosittelen kuumailmapuhallinta, itse kokeilin ensin kuumailmapuhaltimen kans ja lopuksi ilman kuumailmapuhallinta ja kieltämättä vähän kaduttaa..lähti toisesta takaovesta lista kohdalta maalia
Hmm tutkin tänään vänkärin lokasuojan listaa kun se irti niin itse lista lähti mutta peltiin jäi n.2-3cm korkea musta ns.nauha,tämä ilmeisesti sitä liimaa???joo pitää vielä kesän tullen kattoa lähteekö ne vai ei
revit vaan puhaltimen kanssa irti, omastani joskus poistelin ja oikeestaan näyttää päremmalle ku siihen kylkeen jää se pokkaus eikä peitä niitä. se kun ei ole samanlainen ränni ku esim ompussa...
tuo touhu tuli tehtyä ensimmäiseen sekä nykyiseen kadettiin. ensimmäisestä
jäi maalit(tai tais olla lähinnä joskus jossian maalaamossa uusiks tehty
pakkelointi ovessa) liimanauhaan ja nyt toisessa hieman kovemmalla
lämmityksellä ja hommahan onnistu mainiosti.