CIH + TURBO
CIH + TURBO
Mitä mäntiä olette moisissa koneissa käyttäneet? kuinka vakio männät kestaa matalia ahtopaineita? Ku on noi wisecot vähä hintavia!
-
miksainamie
- 'Senator'

Volvon männistä piti katkaista iso osa pois jotta ne mahtui pyörimään noiden isojen tasapainotuslimppujen kanssa, ja toki tuo 2.2 lohkokoin piti porata isommaksi, mutta tätä hain jo aloittaessa. Männäntapit kävi muistaaksei ihan suoraan. Ja kansipahvia ei tarvitse vaihtaa. Sille riittää kun kiristää sen OIKEIN, ja tämä ei ole minun keksimä juttu, vaan ohjeet on tullut V-P Kuuranteelta. Jos et tiedä kuka hän on, niin kysyppäs joltain rallimieheltä
Hän on tehnyt minullekkin koko koneen.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Omat männät kestää kyllä ihan hyvin. Kaverilla on Asconassa tehty pieni allas mäntiin puristuksia laskemaan ja paineita on 1.5 kiloo ja saa nimittäin kenkää se rassi sillä Oikeen ISOLLA jalalla. Näin ollut jo puolitoista vuotta ja hyvin kestää.. Eli kannattaa miettiä sitä viritys astetta vähän et tarviiko sinne mitään sen ihmeempää laittaa.
-
miksainamie
- 'Senator'

Itselläni ei sellaista tuuria ole että vakiopahvi kestäisi..Ei kestänyt racing-tiivistekkään (180e)..Mutta jos jollain kestää niin kateellinen olen
Liekkirenkaat tulevat kyllä pidemmän päälle edullisimmiksi (PO-Metallista parikymmentä alle satasella+mitä orkkistiiviste kustantaa.
Ps.VP Kuuranne on kyllä äijä paikallaan
Liekkirenkaat tulevat kyllä pidemmän päälle edullisimmiksi (PO-Metallista parikymmentä alle satasella+mitä orkkistiiviste kustantaa.
Ps.VP Kuuranne on kyllä äijä paikallaan
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Joo mietin kans et jos sorvauttais noi vakio männät pikkusen montulle ja harjoittelis alkuun ihan JÄRKEVIEN paineitten kans! mistä olette noita turbon pakosarjoja hommannu? vai oletteko itse tehneet? (kuvat kiinnostaisi) on aika ahdas väli!!! niin ja mitä ahdinta suosittelette kun hakusessa on reilut 200hp?