CIH + TURBO

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jspl
'Kadett'
'Kadett'

CIH + TURBO

Viesti Kirjoittaja jspl »

Mitä mäntiä olette moisissa koneissa käyttäneet? kuinka vakio männät kestaa matalia ahtopaineita? Ku on noi wisecot vähä hintavia!
FrOZ
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FrOZ »

Omasta kokemuksestani niin vakio alakerta ja männät kestää 0,7-0,9barin ahtoja. Tietysti kannattaa miettiä vähän puristussuhteen laskua.
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

No mulla on omassa koneessa Volvon B230 moottorin takomännät, joissa on vielä poratut öljykanavat. Ja jopas kestää painetta 8)
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
miksainamie
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja miksainamie »

Hyvin tuntuvat kestävän myös Ford Pinto turbon (jos nyt enää muistan merkin oikein) männät,1.8-2bar,markka-aikana maksoivat jotain 2000mk sarja us-partsista.

Ps.Yli kahta en suosittele käyttämään.. :oops:
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
jspl
'Kadett'
'Kadett'

mut kuinkas hyvin noi eri koneitten männät sopii noitten kierto kankien ja kampuran kans? valmistaako mahle cih:iin mäntiä?
jspl
'Kadett'
'Kadett'

niin joo ja onko tiedossa mikä pulju myy turbo käyttöön sopivia Kansipahveja? esim teräksisiä!
OCF Sprinttikunkku 2010

Volvon männistä piti katkaista iso osa pois jotta ne mahtui pyörimään noiden isojen tasapainotuslimppujen kanssa, ja toki tuo 2.2 lohkokoin piti porata isommaksi, mutta tätä hain jo aloittaessa. Männäntapit kävi muistaaksei ihan suoraan. Ja kansipahvia ei tarvitse vaihtaa. Sille riittää kun kiristää sen OIKEIN, ja tämä ei ole minun keksimä juttu, vaan ohjeet on tullut V-P Kuuranteelta. Jos et tiedä kuka hän on, niin kysyppäs joltain rallimieheltä :wink: Hän on tehnyt minullekkin koko koneen.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Basco
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Basco »

Omat männät kestää kyllä ihan hyvin. Kaverilla on Asconassa tehty pieni allas mäntiin puristuksia laskemaan ja paineita on 1.5 kiloo ja saa nimittäin kenkää se rassi sillä Oikeen ISOLLA jalalla. Näin ollut jo puolitoista vuotta ja hyvin kestää.. Eli kannattaa miettiä sitä viritys astetta vähän et tarviiko sinne mitään sen ihmeempää laittaa.
miksainamie
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja miksainamie »

Itselläni ei sellaista tuuria ole että vakiopahvi kestäisi..Ei kestänyt racing-tiivistekkään (180e)..Mutta jos jollain kestää niin kateellinen olen :(

Liekkirenkaat tulevat kyllä pidemmän päälle edullisimmiksi (PO-Metallista parikymmentä alle satasella+mitä orkkistiiviste kustantaa.

Ps.VP Kuuranne on kyllä äijä paikallaan
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
jspl
'Kadett'
'Kadett'

Joo mietin kans et jos sorvauttais noi vakio männät pikkusen montulle ja harjoittelis alkuun ihan JÄRKEVIEN paineitten kans! mistä olette noita turbon pakosarjoja hommannu? vai oletteko itse tehneet? (kuvat kiinnostaisi) on aika ahdas väli!!! niin ja mitä ahdinta suosittelette kun hakusessa on reilut 200hp?
OCF Sprinttikunkku 2010

Minä en ole vielä tehnyt pakosarjaa, mutta itse sorvailen kunhan pääsen siihen vaiheeseen. On noita tullut tehtyä aiemminkin jonkin verran. Myös imusarja tulee omavalmisteena :wink:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Vastaa Viestiin