Automaattiloodalla ajeleminen.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mxu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mxu »

Undertaker kirjoitti:Itse olen kyllä aina kierrättänyt (jos on jostain syystä tarttenu) N-asennossa. Sellanen käsitys mulla on aina ollu ettei P-asennossa kannattais huudattaa. Ota nyt sitten selkoa. Kummin päin se nyt sitte VARMASTI on???
Varmaa on ettei pumppu tykkää siitä, että turbiini siinä seisoo paikallaan eikä päästä öljyä lävitseen kovinkaan tehokkaasti. Neutraalilla turbiini ja vaihteisto pyörii mukana. Öljyn kierto vastaa tällöin lähes normaalia ajoa, tosin ilman kuormaa.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Kartaanin kun ottaa pois, niin voi hinata sammuksissa vaikka jupiteriin asti... :lol: Se miksi automaatin hinaus on rajoitettu sammuksissa johtuu siitä, että silloin siel ei oikein voitelu pelaa :roll:
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, se ettei saa kierrättää paikallaan koskee lähinnä noita ZF:n 4HP22 lootia. Niissä voi mennä tavallaan vaihde päälle isoilla kierroksilla kun öljynpainekin on korkea.
Muilla saa kierrätellä jos kokee sen tarpeelliseksi. Hinata saa kyllä useimpi automaattiautoja, mutta rajoituksena on usein tyyliin maks. 40km/h ja 50km tai muuta sellaista. Toki jos auton saa käyntiin niin sitten voi hinata pitemmältäkin, mutta silloinhan sitä ei usein tartte hinata :)
A.k.i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A.k.i »

itse olen aina "rusauttanut" p-r-d-r:lle vauhdissa ja hyvin humppaa :D
eli pitää vissii lopettaa toi vauhdissa vaihtaminen ennenkuin :evil:
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Johtaja
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

onkos porukalla tapana heittää manuaali-autossakin vauhdissa ykköseltä pakille?
:o
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Kuinka moni voi heittää ajossa manuaalilta automaatille ja toisinpäin. :P
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

mxu kirjoitti:
jukkapoika77 kirjoitti: lolloti vaan lollo mitä sä oikeen ny sekoilet?tarkoitin että automaattiahan ei saa hinata sammuksis vai ekkö tienny???
Ha. Kyllä ainakin Opel Ascona tomaatin käyttöoppaassa sanotaan: "autoa voidaan hinata alle 100 km matkan nopeuden ollessa maksimissaan 80 km/h ja vaihteen ollessa N-asemassa". Asemassa tarkoittanee asennossa. Case closed.
Taitaa Asconassa olla Suomen lainsäädäntöön sopimattomia kuvioita kun hinata ei saa kuin 60km/h....mutta ilmeisesti kuitenkin silloinkin sen 100km...että ha itelles :lol: 8)
Inkku A tiisseli
Opelfun
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Opelfun »

Tämän topicin sisältö olikin aika hauskaa luettavaa :)

Pakko kuitenkin yrittää pysyä asialinjalla ja kommentoida F-Astran automaattiaskista (Aisin). Loota ei vaihda D:ltä R:lle ennenkuin nopeus on tarpeeksi alhainen (olisko ollut 4 km/h?). Toisinpäin kyllä onnistuu, muttei kannattane kokeilla, potkaisee aika "kivasti".
Vastaa Viestiin