Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
NoFear kirjoitti:Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
Mul on hertzis ainaki et 5cm on minimi väli magneetin ja takaseinän välillä. mut en sit tiiä vaikuttaako se väli siinä mitenkään sointiin.
NoFear kirjoitti:Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
Mul on hertzis ainaki et 5cm on minimi väli magneetin ja takaseinän välillä. mut en sit tiiä vaikuttaako se väli siinä mitenkään sointiin.
Kai se alkaa resonoimaan ja ilma liikkuu kotelon sisällä jotenkin väärin...
mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta
en usko että se on pitemmän päälle hyväks jos magneetti on takaseinässä kiinni , saattaapi tulla jotain ylimääräisiä värinöitä, ja miksei vaikka ei kaivattuja ääniä
Tepi kirjoitti:mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta
Kotelon tilavuus kasvaa silloin sen elementin viemän tilan verran.
Ainakin sen verran olisi hyvä olla tilaa, että puhekelan jäähdytys(=se reikä magneetissa) toimii...
Tepi kirjoitti:mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta
Miksi musta tuntuu että sillein asennettu elementti soi aika kummallisesti? Eipä sitä kyllä varmaan huomaa... Onhan se joissain asennuksissa hienomman näköinen ainakin
Miksi musta tuntuu että sillein asennettu elementti soi aika kummallisesti? Eipä sitä kyllä varmaan huomaa... Onhan se joissain asennuksissa hienomman näköinen ainakin
Jos elementti on oikeinpäin soinut hyvin ja se käännetään väärinpäin niin vaihe (+ja-) pitää kääntää toisinpäin että soi samallalailla.
jariz kirjoitti:Jos elementti on oikeinpäin soinut hyvin ja se käännetään väärinpäin niin vaihe (+ja-) pitää kääntää toisinpäin että soi samallalailla.
Totta kai, tarkotin sitä kun se magneetti on siinä edessä ja kalvo "väärinpäin"
googleen hakusanaksi WINISD , lähinnä siis tarkoitettu elementin arvoilla käyrän suunnitteluun autokäyttöön esim. saa sillä neliskanttisen kotelon mitatkin tietyillä levynpaksuuksilla..