Subi kotelon laskenta ohjelma,

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Subi kotelon laskenta ohjelma,

Viesti Kirjoittaja Veikka »

tässä on niille, kelle tuottaa hankaluuksia laskea tai mitoittaa kotelo oikeanlaiseksi

http://www.audiosavo.fi/mitoitus.htm

pitäis helpottaa jonkun verran ,kun pystyy laskemaan viisto seinämäisen kotelon tilavuuden
Kunja
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kunja »

ei toimi..
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

miten niin ei toimi, ite laskin äsken sillä ja tuli sama tulos kuin tehtaan kotelo piirustuksissakin on
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
hesssu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja hesssu »

NoFear kirjoitti:Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
Mul on hertzis ainaki et 5cm on minimi väli magneetin ja takaseinän välillä. mut en sit tiiä vaikuttaako se väli siinä mitenkään sointiin.
sarka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sarka »

hesssu kirjoitti:
NoFear kirjoitti:Vähän tähän liittyen osaako muuten joku sanoa, onko sillä paljon merkitystä sointiin jos kotelon viisto takaseinä ottaa subin magneettiin kiinni tai lähes kiinni? Ainakin kaiken taiteen sääntöjen mukaan siinä pitäis olla joku väli, muttei oo tietoo onko se niin tarkkaa.
Mul on hertzis ainaki et 5cm on minimi väli magneetin ja takaseinän välillä. mut en sit tiiä vaikuttaako se väli siinä mitenkään sointiin.
Kai se alkaa resonoimaan ja ilma liikkuu kotelon sisällä jotenkin väärin... :-?
Tepi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tepi »

mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta 8)
Vectra -07
Meriva -03
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

en usko että se on pitemmän päälle hyväks jos magneetti on takaseinässä kiinni , saattaapi tulla jotain ylimääräisiä värinöitä, ja miksei vaikka ei kaivattuja ääniä
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tepi kirjoitti:mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta 8)
Kotelon tilavuus kasvaa silloin sen elementin viemän tilan verran.
SharPei
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SharPei »

Ainakin sen verran olisi hyvä olla tilaa, että puhekelan jäähdytys(=se reikä magneetissa) toimii...
sarka
'Admiral'
'Admiral'

TJT kirjoitti:
Tepi kirjoitti:mutta kuinka vaikuttaa elementin "väärinpäin" laittaminen, eli magneetti ulospäin?? olen itse maallikko en hifisti joten luulen ettei hirveetä eroo ole, mun korvaan. mutta kertokaa kenellä on kokemusta 8)
Miksi musta tuntuu että sillein asennettu elementti soi aika kummallisesti? Eipä sitä kyllä varmaan huomaa... Onhan se joissain asennuksissa hienomman näköinen ainakin :D
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

sarka kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Miksi musta tuntuu että sillein asennettu elementti soi aika kummallisesti? Eipä sitä kyllä varmaan huomaa... Onhan se joissain asennuksissa hienomman näköinen ainakin :D
Jos elementti on oikeinpäin soinut hyvin ja se käännetään väärinpäin niin vaihe (+ja-) pitää kääntää toisinpäin että soi samallalailla.
sarka
'Admiral'
'Admiral'

jariz kirjoitti:Jos elementti on oikeinpäin soinut hyvin ja se käännetään väärinpäin niin vaihe (+ja-) pitää kääntää toisinpäin että soi samallalailla.
Totta kai, tarkotin sitä kun se magneetti on siinä edessä ja kalvo "väärinpäin" :)
tyriz
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tyriz »

googleen hakusanaksi WINISD , lähinnä siis tarkoitettu elementin arvoilla käyrän suunnitteluun autokäyttöön esim. saa sillä neliskanttisen kotelon mitatkin tietyillä levynpaksuuksilla.. 8)
Omega B 2.0 16v
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Blaubox myöskin ihan käyttökelpoinen softa.
Vastaa Viestiin