Ainakaan kovilla pakkasilla... Mutta varmaankin sama ongelma on kaikilla muillakin merkeillä...
Opel astraa ostamassa
jotain pientä
Paikka oli eri kuin missä oli 120tkm huolto tehty. Molemmat
kyllä merkkikorjaamoita tapaus sattui vielä reissussa ollessa
joten, kun sain auton takaisin 3 tunnin kuluttua ja matka pääsi
jatkumaan niin en ruvennut itkemään töitten hinnasta ja lisäksi
tätä tapausta ennen kuukauden sisään sattui tuo kompura ja,
sytytysmoduuli vika niin eipä tuo tuntunut missään:)
kyllä merkkikorjaamoita tapaus sattui vielä reissussa ollessa
joten, kun sain auton takaisin 3 tunnin kuluttua ja matka pääsi
jatkumaan niin en ruvennut itkemään töitten hinnasta ja lisäksi
tätä tapausta ennen kuukauden sisään sattui tuo kompura ja,
sytytysmoduuli vika niin eipä tuo tuntunut missään:)
Re: Opel astraa ostamassa
oon kans kuullu ja lukenu että ihmiset näköjään painii myös yhdys__sana__virheiden kanssaPeteku kirjoitti:Auton vaihto on edessä ja farkku astraa olen suunnitellut..(vm99-03) mutta..
Monesta suusta kuulee että, osta vaan opeli jos haluat painia sähkö ongelmien kanssa loppu elämäs. Onko sähköviat opelin ominaisuus vai onko nää jutut ihan hatusta vedettyjä?
Astra G on erittäin hyvä auto ajaa,on siinä mikä moottori tahansa,
sen suuntavakavuus ja ajamisen helppous on omaa luokkaansa.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan sellaiseen Astraan missä
majailee 1.6/8v nelipisteruiskulla varustettu moottori,se kestää
vaikka mitä eikä ole moksiskaan jos vaikka jakohihna sattuisi katkeamaan,Ecotec moottoreissa tuon jakohihnan huollon suhteen
on parempi olla tarkkana,koska sen pettäessä on tiedossa kallis
remontti.
sen suuntavakavuus ja ajamisen helppous on omaa luokkaansa.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan sellaiseen Astraan missä
majailee 1.6/8v nelipisteruiskulla varustettu moottori,se kestää
vaikka mitä eikä ole moksiskaan jos vaikka jakohihna sattuisi katkeamaan,Ecotec moottoreissa tuon jakohihnan huollon suhteen
on parempi olla tarkkana,koska sen pettäessä on tiedossa kallis
remontti.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
-
Opel Astra
- 'Senator'

Astra on hyvä auto ja varsinkin 2,0-litraisella koneella on mukava matka-auto. Sähkövikoihin en itse ainakaan törmännyt omistaessani Astran reilut kolme vuotta ja 38tkm -->128 tkm. Kovaa ajoa, määräaikaishuoltoja eli mm. jakohihnan vaihtoa 60tkm välein, takajarrujen herkistelyä 30 tkm välein (laahaavat), askelmoottorin putsaus 50 tkm välein. Hyvä auto kaikin puolin, lämmin, suorituskykyinen ja mukava.
-
Kimmo.Niinimäki
- 'Kadett'

Paha yleistys, mulla ei ole ollut ikinä mitään probleemia. Opeleilla (Astroilla) ajeltu nyt reilut 7 vuotta.h04x_w1z4rd kirjoitti:Ei muuten pahoja sähkövikoja paitsi että keskuslukot ei tahdo toimia missään opelissa kunnolla![]()
Ainakaan kovilla pakkasilla... Mutta varmaankin sama ongelma on kaikilla muillakin merkeillä...
-
Kimmo.Niinimäki
- 'Kadett'

Nyt auton pitäisi olla taas kunnossa.. Joskin automaatti-ilmastointi eli lähinnä joko kompura tai puhallinmoottori pitää mielestäni erittäin kovaa meteliä. Täytyy käydä kuuntelemassa jossain esittelyautossa tuota äänitasoa, jos se muussakin astrassa on yhtä kova, uskon sitten vaan sen tosiaan olevan Astran "ominaisuus". Ei yhdessäkään aikaisemmassa ilmastoinnillisessa autossa kompura ole noin kovaa melua pitänyt.
Nyt on vielä kesken hinnanalennus/hyvitys-kuviot Länsiauton/maahantuojan kanssa. Automme on myönnetty olleen viallinen jo tehtaalta lähtiessään, joten olemme siis auton ensimmäiset kolme kuukautta ajelleet sellaisella tuotteella, mikä ei vastannut tilaamaamme. Kuluttajaneuvojankin olen napannut mukaan asian selvittelyyn.
-Kimmo-
Nyt on vielä kesken hinnanalennus/hyvitys-kuviot Länsiauton/maahantuojan kanssa. Automme on myönnetty olleen viallinen jo tehtaalta lähtiessään, joten olemme siis auton ensimmäiset kolme kuukautta ajelleet sellaisella tuotteella, mikä ei vastannut tilaamaamme. Kuluttajaneuvojankin olen napannut mukaan asian selvittelyyn.
-Kimmo-
Hyvä että ovat saaneet auton kuntoon. Tiedätkö mikä osa aiheutti ongelmia vai oliko kyseessä softapuolen vika? Kuuluko mainitsemasi ilmastoinnin ääni auton sisä vai ulkopuolella? Omakin Astra humisee ulospäin ilmastoinnin päällä ollessa aika voimakkaasti, mutta sisälle ei kuulu mitään tavallisuudesta poikkeavaa.