Millä saat hukattua yhteen penkkiin kaksi viiva kolme metriä alcantaraa?TJT kirjoitti:Riippuu hyin pitkälle käytettävistä materiaaleista.
Alcantara ~130€/metri ja sitä menee pari-kolme metriä per penkki.
Keinonahka ~30/metri...
verhoilun teettäminen..
AM kirjoitti:Millä saat hukattua yhteen penkkiin kaksi viiva kolme metriä alcantaraa?TJT kirjoitti:Riippuu hyin pitkälle käytettävistä materiaaleista.
Keinonahka ~30/metri...
Etupenkkien selkänojat tarvitsee verhoila myös takaa, mutta nekin tehdään lähes aina keinonahalla käytännöllisyys/kustannus syistä.jan_k kirjoitti:Helposti... jos koko penkit edestä ja takaa... ainakin astrassa pitää tehdä niin.
Metri alcantaraa on ~1,4m2 koska rullan leveys on ~1,4m.
Tuolla kahdella viiva kolmella metrillä eli 2,8-4,2m2:lla verhoilee kaikki penkit sekä lisäksi osan ovipaneeleista.
Oma mielipide on että keinonahka on todella syvältä auton penkkien verhoiluna. Itse katsastaisin lyhytnukkaisia verhoilukankaita joissa on 2-5 millin vaahtomuovi laminoituna taakse.jan_k kirjoitti:Ite oon nyt etsiskelly jonki aikaa ja päädyn luultavasti tilaamaan eurokankaasta keinonahkaa.. hintaa oli sellaset 20e metri ja kaveri tekee hommat.. eli n.200e siihen menis
Entäs mitä kankaita kannattais käyttää ja paljonko tarvii ja kustantaa?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Tuo nyt oli verhoomon arvio näkemättä penkkejä.Itse en tuota mene allekirjoittamaan.AM kirjoitti:Millä saat hukattua yhteen penkkiin kaksi viiva kolme metriä alcantaraa?TJT kirjoitti:Riippuu hyin pitkälle käytettävistä materiaaleista.
Keinonahka ~30/metri...
Kyllä kyllä...AM kirjoitti:Etupenkkien selkänojat tarvitsee verhoila myös takaa, mutta nekin tehdään lähes aina keinonahalla käytännöllisyys/kustannus syistä.jan_k kirjoitti:Helposti... jos koko penkit edestä ja takaa... ainakin astrassa pitää tehdä niin.
Metri alcantaraa on ~1,4m2 koska rullan leveys on ~1,4m.
Tuolla kahdella viiva kolmella metrillä eli 2,8-4,2m2:lla verhoilee kaikki penkit sekä lisäksi osan ovipaneeleista.
Mutta oletkos miettinyt että kankaasta jää aina myös hukkapaloja jotka ovat liian pieniä hyödynnettäviksi...
Joitakin kankaita ei voi käyttää kuin "yhteen suuntaan" koska kangas voi venyä toiseen suuntaa erilailla kuin toiseen ja nukan suunta täytyy olla kaikissa penkeissä sama ettei ettei penkit näytä keskenään erilaisilta ja silloin hukka paloja tulee vielä enemmän...
Ero ei tietysti ole suuri mutta saattaa joillakin häiritä silmää...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
E39 525 Touring -02
On se helppoo ku ite osaa tehä
Joo halpaa hommaahan toi ei oo... Yks kaveri oli tääl pohjosessa käyny kysyyn verhoomosta et paljonko kustantais teettää penkit ja ovipahvit bemariin niin vastaukseks oli saanu et alta tonnin niitä ei tehä... Siispä hän kääntyi minun puoleeni ja ylipuhui minut tekemään ne... Minä kun olen niitä ihmisiä jotka oppivat ekana ajaan ompelukonetta ja opin kutomaan paljon ennen kuin lukemaan...
Takapenkeistä alotetaan ens viikonloppuna...
Joo halpaa hommaahan toi ei oo... Yks kaveri oli tääl pohjosessa käyny kysyyn verhoomosta et paljonko kustantais teettää penkit ja ovipahvit bemariin niin vastaukseks oli saanu et alta tonnin niitä ei tehä... Siispä hän kääntyi minun puoleeni ja ylipuhui minut tekemään ne... Minä kun olen niitä ihmisiä jotka oppivat ekana ajaan ompelukonetta ja opin kutomaan paljon ennen kuin lukemaan...
Opel Astra Caravan 2.0
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!