verhoilun teettäminen..

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

TJT kirjoitti:Riippuu hyin pitkälle käytettävistä materiaaleista.
Alcantara ~130€/metri ja sitä menee pari-kolme metriä per penkki.
Keinonahka ~30/metri...
Millä saat hukattua yhteen penkkiin kaksi viiva kolme metriä alcantaraa? :roll:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
jan_k
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jan_k »

AM kirjoitti:
Keinonahka ~30/metri...
:roll: Helposti... jos koko penkit edestä ja takaa... ainakin astrassa pitää tehdä niin.
jan_k
'Senator'
'Senator'

Ite oon nyt etsiskelly jonki aikaa ja päädyn luultavasti tilaamaan eurokankaasta keinonahkaa.. hintaa oli sellaset 20e metri ja kaveri tekee hommat.. eli n.200e siihen menis 8)
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

jan_k kirjoitti: :roll: Helposti... jos koko penkit edestä ja takaa... ainakin astrassa pitää tehdä niin.
Etupenkkien selkänojat tarvitsee verhoila myös takaa, mutta nekin tehdään lähes aina keinonahalla käytännöllisyys/kustannus syistä.

Metri alcantaraa on ~1,4m2 koska rullan leveys on ~1,4m.

Tuolla kahdella viiva kolmella metrillä eli 2,8-4,2m2:lla verhoilee kaikki penkit sekä lisäksi osan ovipaneeleista.
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

jan_k kirjoitti:Ite oon nyt etsiskelly jonki aikaa ja päädyn luultavasti tilaamaan eurokankaasta keinonahkaa.. hintaa oli sellaset 20e metri ja kaveri tekee hommat.. eli n.200e siihen menis 8)
Oma mielipide on että keinonahka on todella syvältä auton penkkien verhoiluna. Itse katsastaisin lyhytnukkaisia verhoilukankaita joissa on 2-5 millin vaahtomuovi laminoituna taakse. ;) Penkkien sivutoppauksiin sitten aitoa nahkaa jos budjetti antaa myöten. Keinonahkakin hätätapauksessa menettelee...
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

Entäs mitä kankaita kannattais käyttää ja paljonko tarvii ja kustantaa?
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
AM
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AM »

ZuGu kirjoitti:Entäs mitä kankaita kannattais käyttää ja paljonko tarvii ja kustantaa?
Mainitsemani lyhytnukkainen verhoilukangas ~20€ metri (rullan leveys ~1,5m eli 1,5m2).

Menekin voi helposti laskeskella kun vähän mittailee verhoiltavia osia... :roll:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

AM kirjoitti:
Keinonahka ~30/metri...
Tuo nyt oli verhoomon arvio näkemättä penkkejä.Itse en tuota mene allekirjoittamaan.
jan_k
'Senator'
'Senator'

Minulla on koira josta lähtee karvoja, se on oikeastaan ainoa syy miksi verhoilen penkit... ja se koira on rauhallinen että se ei raavi niitä :wink:
Eli nukkakangas ei auta...
Mika.L
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mika.L »

AM kirjoitti:
jan_k kirjoitti: :roll: Helposti... jos koko penkit edestä ja takaa... ainakin astrassa pitää tehdä niin.
Etupenkkien selkänojat tarvitsee verhoila myös takaa, mutta nekin tehdään lähes aina keinonahalla käytännöllisyys/kustannus syistä.

Metri alcantaraa on ~1,4m2 koska rullan leveys on ~1,4m.

Tuolla kahdella viiva kolmella metrillä eli 2,8-4,2m2:lla verhoilee kaikki penkit sekä lisäksi osan ovipaneeleista.
Kyllä kyllä...

Mutta oletkos miettinyt että kankaasta jää aina myös hukkapaloja jotka ovat liian pieniä hyödynnettäviksi...

Joitakin kankaita ei voi käyttää kuin "yhteen suuntaan" koska kangas voi venyä toiseen suuntaa erilailla kuin toiseen ja nukan suunta täytyy olla kaikissa penkeissä sama ettei ettei penkit näytä keskenään erilaisilta ja silloin hukka paloja tulee vielä enemmän...

Ero ei tietysti ole suuri mutta saattaa joillakin häiritä silmää...
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
Vechuli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Vechuli »

On se helppoo ku ite osaa tehä :D

Joo halpaa hommaahan toi ei oo... Yks kaveri oli tääl pohjosessa käyny kysyyn verhoomosta et paljonko kustantais teettää penkit ja ovipahvit bemariin niin vastaukseks oli saanu et alta tonnin niitä ei tehä... Siispä hän kääntyi minun puoleeni ja ylipuhui minut tekemään ne... Minä kun olen niitä ihmisiä jotka oppivat ekana ajaan ompelukonetta ja opin kutomaan paljon ennen kuin lukemaan... :oops: Takapenkeistä alotetaan ens viikonloppuna...
Opel Astra Caravan 2.0

Jos sinulla on hyvä olo, älä huolestu, se menee kyllä pian ohi...
Wannabecalibra
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Wannabecalibra »

Uijui, toi käärmeennahka on aika helvetin hieno! Seuraavassa projektissa sitten sitä :o

Mistäköhän löytis guccin hinta metriltä?
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
Vastaa Viestiin