Asconan tyhjäkäynti?
Mulla oli ihan sama ongelma oman Asconani, 1.8E -84 suhteen. Lämmin tyhjäkäynti n.1600rpm, kylmänä 800-900rpm, kun pitäs olla päinvastoin. Käytin auton Bosch-huollos, ruisku ite oli OK, mut sytkäennakko vaihteli 27 astetta eli oli parhaimmillaan 17 astetta myöhäsel. Epäilivät syyksi kampiakselin hihnapyörän kiilaa, joka olikin ihan paskana ja oli syöny uransakin täysin sököksi. Koneistin kampiakselin päähän uuden uran ja kone taas kokoon ja uus kiila kii; kiekat putos alle 1500rpm, mut ennakon vaihtelu jatkui. Sit vaihdoin virranjakajan, ei mitään apua tähän ongelmaan. Lisäilmaluisti, kaasuläppä ja lämpötila-anturi oli kaikki kunnos, ja olin vaihtanu puolen vuoden sisään uudet tulpat ja johdot, v-jakajan kannen+pyörijän, sytkän säätöyksikön, ilman- ja pa-suodattimet ja alipainesäätimen. Olin käyttäny pari-kolme kertaa auton tyhjäkäynnin säädös, saivat kohdalleen, mut ku auto oli ulkona hallista ja tien päällä ja kuormitettuna, vika palas. Lopulta en enää jaksanu ettii vikaa ja annoin olla...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa