Vectrasta veto pois alakierroksilla, ihan kuin kävis 2-3 pytyllä. Vaihdoin tulpat ja johdot. ei auttanut, rikkoo tulppia (tulpan keskikeraami halkeaa, karstaisia) löysin yhden murtuneen alipaine letkun air venttiililtä...korjattu...ei apua. lisäksi maantienopeuksilla liikkuu nätisti, mutta sytyttää aina välillä vika valoa (sitä kivaa oranssia). osaisko joku sanoa missä vika...eikai vaan
sytytysyksikkö?
B Vectra 1,6 xel hyytyy
- Undertaker
- 'Diplomat'

Itelläni kävi seuraavasti...
Öljyn kulutus suuri n. 0,7l/1000km, epäily että venttiilinvarren tiivisteet falskaa? Lopuksi rupeaa nykimään pienillä kierroksilla.
"Nykiminen johtuu pakoventtiilien huonosta kunnosta, oireen pahentuessa pakoventtiili palaa ja rupee käymään kolmella, lopuksi tulee kappaleina putkesta ulos. Vaatii kansirempan. Kustannus merkkiliikkeessä 2000-3000 E . Mulla tuli maksaan 200 E itse rempattaessa ja auto oli 1.6 Vectra -98 aj.100000!!!!!
4 kpl Pakoventtiilejä vaihdettiin loput hiottiin, yhdestä oli lähteny puolet lautasesta. Tulpasta näkee onko venttiilit menossa vai ei. Nämä tulpat 2 kpl oli keraaminen osa haljennu ja oli punertava ja aikalailla karstassa.
Kannenpultit on venyviä ja ne pitää vaihtaa
Öljyn kulutus suuri n. 0,7l/1000km, epäily että venttiilinvarren tiivisteet falskaa? Lopuksi rupeaa nykimään pienillä kierroksilla.
"Nykiminen johtuu pakoventtiilien huonosta kunnosta, oireen pahentuessa pakoventtiili palaa ja rupee käymään kolmella, lopuksi tulee kappaleina putkesta ulos. Vaatii kansirempan. Kustannus merkkiliikkeessä 2000-3000 E . Mulla tuli maksaan 200 E itse rempattaessa ja auto oli 1.6 Vectra -98 aj.100000!!!!!
4 kpl Pakoventtiilejä vaihdettiin loput hiottiin, yhdestä oli lähteny puolet lautasesta. Tulpasta näkee onko venttiilit menossa vai ei. Nämä tulpat 2 kpl oli keraaminen osa haljennu ja oli punertava ja aikalailla karstassa.
Kannenpultit on venyviä ja ne pitää vaihtaa
Vectra 2.5 Metrosport Sedan -00
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)
Audi A4 2.0TFSI sedan -09
Vectra 2.2 Elegance Voyage -01(EX)