Tuleva autoni
Ei taida mistään "ilmiöistä" välykset kiinni.Rtcf kirjoitti: Ja tuskin niin hyvä tuuri käy että kaikki välykset on samankokoisia. Harvoin mekaniikassa niin symmetristä ilmiötä olisi nähty.
Sitä varten koneistamoilla on tarkat mittalaitteet...
Tää hommahan lähti siitä,että männänrenkaitten asentaminen väärin ajaisi pakokaasut venttiilikoneistoon?
Sitten ei enää ollukkaan pelkästään siitä,vaan jos onkin väljät venttiilit,jako perseellään, kuu tönäisee saturnuksen renkaat lommolle ja suomi voittaa euroviisut.
Ihan oikeasti mitä juttua
Kannattaa oikeasti tutustua siihen moottorin toimintaan käytännössä,eikä pyöritellä mitään ufoteorioita kampiakselin tanssimisesta polkkaa poistettujen männänrenkaitten kanssa.
Kone ei ensinnäkään lähtisi enää käyntiin ilman männänrenkaita ja millien välys kampiakselissa,joten voinemme unohtaa pakokaasujen karkaamisen sinne venakoneistoon.
Vai että männät kevenee,niin kampiakseli alkaa hyppimään tiivisteiden varassa...
Siksi tosta keskustelusta on tullu niin sekava ja aiheet vaihtunu ku kokoajan multa on kysytty jotain eri asioita johon on joutunu vastaamaan. Sitten vielä porukka ei oo tajunnu niin on joutunut selittämään esimerkkien avulla jne.
Ja mä oon kysyny jo aikasemmin että eikö männänrenkailla ole muuta tehtävää kuin tiivistää, niin sitten hyvin ootte vastannu:
"no ei ne ainakaan mitään tärinänvaimentimia ole"
"eikä myöskään iskupituuden lisääjiä"
Vastatkaa jos tiedätte, tai jos ootte niin kuutamolla ni turha sanoo sitten tollasta. Asiallista keskustelua edelleen kiitos
Ja mä oon kysyny jo aikasemmin että eikö männänrenkailla ole muuta tehtävää kuin tiivistää, niin sitten hyvin ootte vastannu:
"no ei ne ainakaan mitään tärinänvaimentimia ole"
"eikä myöskään iskupituuden lisääjiä"
Vastatkaa jos tiedätte, tai jos ootte niin kuutamolla ni turha sanoo sitten tollasta. Asiallista keskustelua edelleen kiitos
Mun mielestä porukan ei tarttis sanoo mitään vinkkiä eikä faktaa, antaa toisen tehä niinku on oppinut/lukenut. Niihän sen parhaiten oppii kun itse tekee, edestänsä sen sitten löytää mikä on mennyt vikaa ja olisko kannattanut kuunnella kokeneempia??

BMW E46 318 Touring "2.8IA"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
mannta3 kirjoitti:Mä haluaisin kyl nähdä tän moottorin käynnissä...![]()
Ei oo männänrenkaita, männät väljät, runkolaakereissa useamman millin klappi, stefat soikeet, kiero ja pomppiva kampiakseli, männät hakkaa venttiileihin ja runkolaakeri pukit "joustaa"..... ja mitä vielä kaikkee?!? HUH! HUH!![]()
![]()
- Asco-vainaa
- 'Senator'

"mitäs sitten kun ajattelin laittaa mun vasemman eturenkaan negatiiviselle camper-kulmalle, ja oikeanpuoleisen eturenkaan positiiviselle camperille. Onko kellään kokemusta? Autobildissä EI sanottu että siitä olis mitään haittaakaan..."
"Meitsi ainakin laittaa turbon jos ei oo valmiina koneessa, ja sitten poraan reiän pari hukkaportin painekellolle menevään letkuun. Ahto paine nousee sano kaverit. t. Kylän bleedatuin Ascona"
"Ei niitä bremboja kannata laittaa tuo lisäpainoa, mun turbo-omegaan toi lisäpainoa välijäähdytin ja otin sen pois että tehot nousee, mutta mikäs ihme siinä oli ku kone alko hikoilemaan"
Meno alkaa olee melkee tollasta.
"Meitsi ainakin laittaa turbon jos ei oo valmiina koneessa, ja sitten poraan reiän pari hukkaportin painekellolle menevään letkuun. Ahto paine nousee sano kaverit. t. Kylän bleedatuin Ascona"
"Ei niitä bremboja kannata laittaa tuo lisäpainoa, mun turbo-omegaan toi lisäpainoa välijäähdytin ja otin sen pois että tehot nousee, mutta mikäs ihme siinä oli ku kone alko hikoilemaan"
Meno alkaa olee melkee tollasta.
Melkoisen asiattomalla ja provosoivalla linjalla ovat jotkut täällä...heti ensimmäisellä sivulla aletaan painaan kaveria alas ! Antaa toisen tehdä autolleen mitä haluaa. Oli sitä vielä tai ei. Jos minä haluan laittaa autooni jotain niin minähän saatana laitan ! Paljonpa kuuluu muille, vaikka ilmottasin asiasta Senaatintorilla. Koittakaa nyt ymmärtää että kaveri on innoissaan kun saa auton ja kortin, joutunut toisten autoja säätämään pitkän tovin vaikka itse ei ole edes rattiin päässyt laillisesti. Hohhoh.
Nojoo...otetaan kaikki yhessä herneet pois nenästä ja jatketaan.
Nojoo...otetaan kaikki yhessä herneet pois nenästä ja jatketaan.