korrek kestovaha vai joku kalliimpi autoglym

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
vekkulisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vekkulisti »

2 kertaa kun vahaa eikä levitä liina paksusti jo on kiiltoa ja kestävyyttä
Cube^
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cube^ »

milläs levitätte vahan? viimeksi menin tyhmyyksissäni levittämään semmosella normi pesusienellä ja eihän siitä muuta tullu kuin kiroilua :roll:

korrekin vahat on ollu hyviä mun mielestä, kestää ihan kivasti ja vesi lähtee nätisti pisaroina pelliltä pitemmän ajan päästäkin vielä, n. 2 kertaa/vuosi oon auton vahannu yleensä... ja pesu aina sienellä käsin :wink:
EX: Kuva
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Vahan levitykseen on olemassa siihen tarkoitettuja pieniä pyöreitä vaahtomuovipaloja. Ite käytän turtle faxin vahausliinoja tai sitten trasselia...
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Vahan levitän vanhasta t-paidasta leikatulla rievulla. Kiillotus myös samoilla palasilla (puhtailla), tai vanhalla frotee pyyhkeellä. Halpaa ja saa koko ajan lisää. Jälki mielestäni hyvää.
Cube^
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Cube^ »

jeps kiillotuksen oon hoitanu kiillotusliinalla, pitää jotain kikkailla keväällä ettei kädet oo ihan vahassa koko ajan :)
EX: Kuva
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

mä laitan vahan pintaan hieman kostealla pesusienellä (joka on pelkästään vahan levitykseen) ja pois froteekäsipyyhkeellä T:Fixari
E:ne pikku vaha sienet on yhtä tyhjän kans sama ku levittäs tops-puikolla :P
RIDGE
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja RIDGE »

Sattuupa olemaan rengasfirma juuri fixi liikkeen vieressä ja sinne oli tullu semmosta ainetta kun cartec guard Wax tms. Aineeseen saa 3 vuoden takuun uuteen autoon. Jos on käytetty niin 1.5v. Kyseessä ei ole vaha vaan joku pinnoite. Laitettiin liru vettä päälle ni kaikki valu pois viimeistä pisaraa myöten. Hintaa 300e
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

retsi kirjoitti:Vahan levitän vanhasta t-paidasta leikatulla rievulla. Kiillotus myös samoilla palasilla (puhtailla), tai vanhalla frotee pyyhkeellä. Halpaa ja saa koko ajan lisää. Jälki mielestäni hyvää.
Näin tehdään myös täällä, vanhat puuvillaiset t-paidat on loistavia tähän tarkoitukseen. Hyvää jälkeä oon saanut niillä aikaiseksi joten ei ole edes tarvetta vaihtaa... Ja on halpaakin, mitä nyt vanhat t-paidat itse kullekin kustantaa :P
Kuva
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

jeppe jääkarhu kirjoitti:
retsi kirjoitti:Vahan levitän vanhasta t-paidasta leikatulla rievulla.
Näin tehdään myös täällä, vanhat puuvillaiset t-paidat on loistavia tähän tarkoitukseen.
Mitä sitä ostamaan kalliita liinoja sun muita rättejä ku on noita paitoja kaappi täys. Tänään tuli testattua tota Korrekin vahaa ja t-paidalla sen levittelin. Ihan hyvin se hetken kiilsi ennen kuin oli taas likainen koko auto.. :D

Pitää vaan jatkossa mennä paremmin valaistuun paikkaan kun en meinannut nähdä paikkoja mistä olin vahaa pyyhkinyt. :roll:
Corsa OPC -09
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

se glymin..joku olikahan musta tai joku..en muista,omenalta tuoksuu..on ainakin hyvää tohon vectran jungle greeniin..makso 29ekua purkki..apinaa taas vietiin
:roll:
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja whathifi »

Finikorin peilikiilto käsittely on kätevä, maksaa jtn. 200€, takuu vielä, hylkii het oikein likaa :) ja ei tarvitse tehä mitään kun pestä vaan aina..

ei itsellä vielä mutta ajattelin teetättää.
Vectra C Estate -07
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Meikäläinen oli ennen vannoutunut AutoGlymin käyttäjä, mutta jossain talven alussa olin huomaavinani että AG ei tahdo kestää kovinkaan hyvin. Niinpä sitten huvikseni päätin kokeilla tuota AutoBildin testivoittajaa eli Korrekin kestovahaa..ja pakko myöntää että AG:ä tuskin enää menee mun auton pintaan, ainakaan talvisin.
Korrek tosiaan on kestoltaan testivoittonsa veroinen..ja kun pesut tekee Korrekin shampoolla sekä toisinaan vielä sen päälle saman valmistajan pesuvahalla niin lopputulos on huomattavasti parempi ja kestävämpi kuin AutoGlymin tuotteilla koskaan. Ainakaan silmällä en ole huomaavinani kiillossakaan mitään eroa..oli kyseessä sitten Korrek tai AG. No..ehkä AG:n kultaisella saa hetkellisesti aavistuksen paremman kiillon, mutta vain hetkellisesti.

Eikä muuten haitaksi ole sekään että Korrekin kamat ovat selkeästi edullisempia kuin AG:n...

Ainakin talvikäytössä Korrek siis peittoaa AG:n vastaavat tuotteet mennen tullen.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
datzka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja datzka »

glymiä (pun+kulta settiä) ainakin Jkl seudulla käyttävät paikallisessa volvo-liikkeessä ja kehuvat parhaaksi..Sitä itekkin tullu läträttyä,mut pitänee vaihtelun vuoksi kokeilla viel tota korrekkia joskus..

Onks toi glymin uus musta siis punasen korvike? Eli musta+kulta pelaa kans?
deore
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja deore »

Musta laitetaan yksin, se korvaa sekä punaisen että kultaisen. Sitä pitää levittää hyvin hyvin ohuelti sienellä, muuten se on mahdoton saada irti. Tosi riittoisaa -> yhdestä purkista 15 autoa.
all love is unrequited
Vastaa Viestiin