Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Terve taas! Ois viä semmonenki kysymys, että Vectra (c20ne) alkaa nykiin pintakaasulla, kun ajaa hitaasti, esim kaupungissa. Olen testannut jo toista ilmaputkea, mutta sama nyppiminen jatkui. Onkohan kyse jostain mekaanisesta kulumisesta?
Terve! Oma auto alko nykimään myös pintakaasulla ja kierrosten ollessa alle 2000. Vika oli EGR venttiilissä ja nykiminen loppui kun tukin venttiilin pellinpalasella.
Nykimiseen saattaa olla syynä mm. huonot tulpat, tulpanjohdot. Tosin silloin nykimistä saattaisi esiintyä muulloinkin kuin tasakaasulla. Oma vectrani (c18nz) nyki kiihdyttäessä, ja syypäänä oli tulpanjohdot. EGR:ällä ei minun tapauksessani ollut minkäänlaista osuutta asiaan.
Kyllä se voi olla ilmamäärämittarikin minun mielestäni. Kaverilla ainanki tyhjäkäynti souti ja samaten kun ajoi esim. 4:lla tasakaasulla niin auto nyki ihan saakelisti. Ongelma korjaantui räpläämällä ilmamäärämittaria...lyhyt ilo sekin oli sillä omistaja otti ja ruttasi autonsa seuraavana päivänä...
Oletko tarkistanut myös ilmanputsarin kunnon. Mulla oli vakioputsarilla ja ilmamäärämittarin vakioasetuksilla SEH-koneessa taipumusta nykimiseen kun lähti kiihdyttämään pienillä kierroksilla.
Helou! Ei se kyl oo ilmanputsarista eikä ilmämäärämittarista kiinni ko oon kokeillu toisesta autosta niitä. Nykii vaan pintakaasulla hiljasella nopeudella ei kiihdytyksissä. Mutta onko -90 2.0i 8v vectrassa toi EGR?
Mulla ihan sama juttu, nyki (huom,ei enää) pintakaasulla.
ainakin mulle autto ilmamäärän säätäminen (tai mikä lie), ruiskusta tulevan haitariputken ja suodatinkotelon välissä olevan musta laatikko auki ja ratasta säätämään.