Muutoskatsastus
Kyllä pitää, jos olet vaihtamassa moottoria vähäpäästöiseen autoon. Uuden moottorin pitää myös olla vähäpäästöisestä autosta ja sen voi todistaa rekisteriotteella. Toinen vaihtoehto on valmistajan/maahantuojan kirjoittama päästöluokkatodistus.
Jos autosi ei ole vähäpäästöinen, niin silloin rekisteriotetta ei tarvita, tosin tuskin siitä haittaakaan on. Ja kuten edellä sanottiin, joku ostotodistus olisi kuitenkin hyvä olla, tuskin se kuitenkaan on välttämätön.
Jos autosi ei ole vähäpäästöinen, niin silloin rekisteriotetta ei tarvita, tosin tuskin siitä haittaakaan on. Ja kuten edellä sanottiin, joku ostotodistus olisi kuitenkin hyvä olla, tuskin se kuitenkaan on välttämätön.
Entäs kun kaveri vaihtoi aikoinaan johonkin Toyotaan koneen ja konttorilla vaativat rekisteriotetta, ostokuitin yms. Itse tuli kone vaihdettua jo reilu puoli vuotta sitten, mutta en ole jaksanut muutoskatsastaa. Kuukauden kuluttua on vuosi katsastus ja ajattelin muutoskatsastaa koneen samalla. Säikäytti kaverin juttu kun ei ole mitään papereita nykyisestä koneesta. Onneksi autoni ei ole vähäpäästöinen.
weckeri:
Jos et sattumoisin tiedä niin lohkossa kyllä lukee aika selvää tekstiä moottorista(tyyppikilpi),siitä ilmenee kuutiotilavuus/teholuokka/päästöluokitus..kaikkia koneita ei kieltämättä heti erota toisistaan mutta käryn käytyä lasku voi olla suuri...(kolaritilanne, poliisi tai katsastus)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Corsa A 1.2s/16SV on 2003-02-10 14:40 ]</font>
Jos et sattumoisin tiedä niin lohkossa kyllä lukee aika selvää tekstiä moottorista(tyyppikilpi),siitä ilmenee kuutiotilavuus/teholuokka/päästöluokitus..kaikkia koneita ei kieltämättä heti erota toisistaan mutta käryn käytyä lasku voi olla suuri...(kolaritilanne, poliisi tai katsastus)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Corsa A 1.2s/16SV on 2003-02-10 14:40 ]</font>
Ostin auton johon aikaisempi omistaja oli vaihtanut 2.0 koneen tilalle 1.9 koneen. (B-askona)
Vaihdoin itse kaasuttimen ruiskuun ja ajoin leimalle.
Autosta vaadittiin maahantuontitodistus koska korin runkonumero oli mennyt epäselväksi hiekkapuhalluksessa ja mottorin vaihdosta haluttiin paperi koneen vaihtaneelta henkilöltä tyyliin. Minä Uuno Armas vaihdoin tämän ja tämän moottorin tähän ja tähän ooppeliin.
Järjestin kaikki tarvittavat paperit ja kun vein ne konttorille näytettäväksi kukaan ei edes jaksanut lukea niitä läpi. Löivät vaan leiman.
Tuli vaan mieleen että eikö kaasuttimen vaihto ruiskuun rinnasteta kannenvaihtoon joka taas rinnastetaan koneenvaihtoon?
Eli minä olisin itse vaihtanut koneen...
<font size=-1>[ This Message was edited by: ossi on 2003-02-18 01:00 ]</font>
Vaihdoin itse kaasuttimen ruiskuun ja ajoin leimalle.
Autosta vaadittiin maahantuontitodistus koska korin runkonumero oli mennyt epäselväksi hiekkapuhalluksessa ja mottorin vaihdosta haluttiin paperi koneen vaihtaneelta henkilöltä tyyliin. Minä Uuno Armas vaihdoin tämän ja tämän moottorin tähän ja tähän ooppeliin.
Järjestin kaikki tarvittavat paperit ja kun vein ne konttorille näytettäväksi kukaan ei edes jaksanut lukea niitä läpi. Löivät vaan leiman.
Tuli vaan mieleen että eikö kaasuttimen vaihto ruiskuun rinnasteta kannenvaihtoon joka taas rinnastetaan koneenvaihtoon?
Eli minä olisin itse vaihtanut koneen...
<font size=-1>[ This Message was edited by: ossi on 2003-02-18 01:00 ]</font>
Mikäs järki tuossa nyt olisi?On 2003-02-18 00:58, ossi wrote:
Ruiskun asennusta ei rinnastella mihinkään. Kaasuttimen vaihtamisen ruiskuun katsotaan lisäävän tehoa 5 % jos ei muuta osoiteta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- Juho Anttila
- 'Senator'

- Viesti:
Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd)
http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd)