Muutoskatsastus

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

Jos autoon vaihtaa moottorin ja vie muutoskatsastukseen, niin tarvitseeko silloin olla mukana rekisteriote siitä autosta, josta uusi kone on otettu?
ast
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ast »

Ei piä, vaikka joskus jotain faktaa pitäis olla että mistä se moottori on peräisin (laillinen,varastettu tms).
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Kyllä pitää, jos olet vaihtamassa moottoria vähäpäästöiseen autoon. Uuden moottorin pitää myös olla vähäpäästöisestä autosta ja sen voi todistaa rekisteriotteella. Toinen vaihtoehto on valmistajan/maahantuojan kirjoittama päästöluokkatodistus.

Jos autosi ei ole vähäpäästöinen, niin silloin rekisteriotetta ei tarvita, tosin tuskin siitä haittaakaan on. Ja kuten edellä sanottiin, joku ostotodistus olisi kuitenkin hyvä olla, tuskin se kuitenkaan on välttämätön.
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Entäs kun kaveri vaihtoi aikoinaan johonkin Toyotaan koneen ja konttorilla vaativat rekisteriotetta, ostokuitin yms. Itse tuli kone vaihdettua jo reilu puoli vuotta sitten, mutta en ole jaksanut muutoskatsastaa. Kuukauden kuluttua on vuosi katsastus ja ajattelin muutoskatsastaa koneen samalla. Säikäytti kaverin juttu kun ei ole mitään papereita nykyisestä koneesta. Onneksi autoni ei ole vähäpäästöinen.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Mulla ainaki vaativat konttorilla jonkunlaisen todistuksen uuden moottorin alkuperästä muutoskatsastuksessa. Oli ehtona että alkoivat edes tekemään mitään, kuulemma jonku verran varastettuja motteja on liikenteessä...Kopio rek.otteesta riittää ihan hyvin..
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Itsellä ei ole mitään papereita uudesta koneesta, mitä jos ne rupee konttorilla kyselemään jotain??
weckeri
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Olen aina ihmetellyt tuota muutoskatsastusjuttua jos myllyn vaihtaa.
Mistä hitosta ne sen näkee mikä mylly siinä on, tietysti 1.3 ja 1.8 on erilaiset ulkoapäin jonkin verran.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

weckeri:
Jos et sattumoisin tiedä niin lohkossa kyllä lukee aika selvää tekstiä moottorista(tyyppikilpi),siitä ilmenee kuutiotilavuus/teholuokka/päästöluokitus..kaikkia koneita ei kieltämättä heti erota toisistaan mutta käryn käytyä lasku voi olla suuri...(kolaritilanne, poliisi tai katsastus)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Corsa A 1.2s/16SV on 2003-02-10 14:40 ]</font>
cruz
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cruz »

vaativat katsastuksessa rekisteriotteen kopion,josta ilmenee auton vähäpäästöisyys.
otteessa kuitenkaan ei lue k.o moottorin
tunnistetietoja,vain tyyppi.???????
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

no voi helvetti :grin:
Opel Astra H Z18XE
markusj
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja markusj »

simo.n:

Samanlaisen koneen saa vaihtaa ilman muutoskatsastusta.
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Ostin auton johon aikaisempi omistaja oli vaihtanut 2.0 koneen tilalle 1.9 koneen. (B-askona)

Vaihdoin itse kaasuttimen ruiskuun ja ajoin leimalle.

Autosta vaadittiin maahantuontitodistus koska korin runkonumero oli mennyt epäselväksi hiekkapuhalluksessa ja mottorin vaihdosta haluttiin paperi koneen vaihtaneelta henkilöltä tyyliin. Minä Uuno Armas vaihdoin tämän ja tämän moottorin tähän ja tähän ooppeliin.

Järjestin kaikki tarvittavat paperit ja kun vein ne konttorille näytettäväksi kukaan ei edes jaksanut lukea niitä läpi. Löivät vaan leiman.

Tuli vaan mieleen että eikö kaasuttimen vaihto ruiskuun rinnasteta kannenvaihtoon joka taas rinnastetaan koneenvaihtoon?
Eli minä olisin itse vaihtanut koneen...

<font size=-1>[ This Message was edited by: ossi on 2003-02-18 01:00 ]</font>
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2003-02-18 00:58, ossi wrote:
Tuli vaan mieleen että eikö kaasuttimen vaihto ruiskuun rinnasteta kannenvaihtoon joka taas rinnastetaan koneenvaihtoon?
Mikäs järki tuossa nyt olisi? :smile:

Ruiskun asennusta ei rinnastella mihinkään. Kaasuttimen vaihtamisen ruiskuun katsotaan lisäävän tehoa 5 % jos ei muuta osoiteta.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

öö...
mä oon aina luullut että se on 10%?
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.

http://finlex1.edita.fi/dynaweb/stp/stp ... 980779.sd)
Vastaa Viestiin