Ketju vai hihna DTI?
Mulla on -98 Di Astra ja siinä on nokkaketju ja sille ei Opelin huollon mukaan tarvii tehdä mitää, ennen kuin alkaa antamaan ääntä. Omallani ajettu 160 000km eikä ketjuun koskettu.
Izutsu pohjainen 1.7 naku lienee viimeinen jakohihnalla varustettu diekeli ooppelissa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Ketsa on 2003-02-08 09:57 ]</font>
Izutsu pohjainen 1.7 naku lienee viimeinen jakohihnalla varustettu diekeli ooppelissa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: Ketsa on 2003-02-08 09:57 ]</font>
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Off-on-topic..Hauska(?) stoorin poikanen: kävin leimaamassa astraa (-98 DI) ja rouva katsastaja kysyi "onko hihnaa vaihdettu, kun oppeleissa pitää vaihtaa 60tkm välein?
- Ei ole, kun siinä on ketju.
Täti: "Niin, mutta kun se pitää ooppeleissa vaihtaa 60tkm välein eikä pakokaasu testiä ajeta jos ei ole vaihdettu."
- No ei kun siinä on ketju, jota ei pidä vaihtaa.
Täti innostuneena soittamaan paikalliselle GM:lle ja tulee voiton henkisenä:
"Kyllä Ooppeleissa diisselissä on hihna, kysyin huollosta." En tiedä mitä hän oli kysynyt kun tuo oli vastaus, koska itse soitin samaan aikaan huoltoon varmistaakseni etten tosiaan nyt ole itse käsittänyt asioita päin pe***ttä. Tässä kohtaa alkoi jo hieman harmittaa väittäminen, oli kyseessä henkilö jonka pitäisi tarkistaa auton turvallisuus yms.
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni
. Mutta kyllä oli hymyssä pitelemistä...
Täti: "Niin, mutta kun se pitää ooppeleissa vaihtaa 60tkm välein eikä pakokaasu testiä ajeta jos ei ole vaihdettu."
"Kyllä Ooppeleissa diisselissä on hihna, kysyin huollosta." En tiedä mitä hän oli kysynyt kun tuo oli vastaus, koska itse soitin samaan aikaan huoltoon varmistaakseni etten tosiaan nyt ole itse käsittänyt asioita päin pe***ttä. Tässä kohtaa alkoi jo hieman harmittaa väittäminen, oli kyseessä henkilö jonka pitäisi tarkistaa auton turvallisuus yms.
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni
- Undertaker
- 'Diplomat'

On 2003-10-16 15:38, pine wrote:
Off-on-topic..Hauska(?) stoorin poikanen: kävin leimaamassa astraa (-98 DI) ja rouva katsastaja kysyi "onko hihnaa vaihdettu, kun oppeleissa pitää vaihtaa 60tkm välein?
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni. Mutta kyllä oli hymyssä pitelemistä...
Harvat ne saa nöyryyttää katastusmiestä/-naista
Ja mitenköhän tuo kiristys tapahtuu? Eiköhän siellä ole öljynpaineella toimiva kiristin joka mitää ketjun kireällä kunnes se on niin venynyt et varat ei enää riitä.On 2003-02-08 17:15, Ooppelimies wrote:
Autollani ajettu 281 000. Ketjuun ei ole koskettu, eikä kosketa ennenkuin on pakko-> pitää ääntä. Silloin toimenpiteenä on kiristys.
Vastaava tilanne sattui viime katsastuksessa, mutta katsastushenkilö uskoi kerrasta ja meni jatkamaan työtä mistä sille maksetaan.On 2003-10-16 15:38, pine wrote:
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni. Mutta kyllä oli hymyssä pitelemistä...
no tuo myytävänä oleva ascona 2.0 taitaa olla kans ketjulla.. edellyttäen ett on takavetoist mallia *jatkaa* .. ja näyttäs olevan, ku on b-mallia koriltaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vincent on 2005-02-22 14:39 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Vincent on 2005-02-22 14:39 ]</font>