Ketju vai hihna DTI?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
B-Vectra
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja B-Vectra »

Moro!

Hommasin tossa vähän aika sitten ton B-vectran DTI koneella. Kaikki on puhunut, että kannattaa vaihtaa jakopään hihna 60tkm:n välein, mutta olin lukevinani jostain että diesel vectrassa olisi ketju. Pitääkö tää paikkansa?
saljussi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja saljussi »

Pitää.
Ketsa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

Mulla on -98 Di Astra ja siinä on nokkaketju ja sille ei Opelin huollon mukaan tarvii tehdä mitää, ennen kuin alkaa antamaan ääntä. Omallani ajettu 160 000km eikä ketjuun koskettu.

Izutsu pohjainen 1.7 naku lienee viimeinen jakohihnalla varustettu diekeli ooppelissa?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Ketsa on 2003-02-08 09:57 ]</font>
Jari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jari »

Olen kuullut että 250 tkm on suositeltava vaihtoväli. Kuten edellä sanottu, sen kuulee kun on vaihdon aika. Annetaan "bensa poikien"
pähkäillä hihnoillaan.
matti65
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja matti65 »

aivan oikein. ei hihnaa, ketjulla on.
tsekkasin Opelin korjausoppaasta.
omallani ajettu noin 200000 ei ääntä eikä muitakaan ongelmia.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Autollani ajettu 281 000. Ketjuun ei ole koskettu, eikä kosketa ennenkuin on pakko-> pitää ääntä. Silloin toimenpiteenä on kiristys.
@nsa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja @nsa »

B-Vectraa on kahdella DTI-koneella, 2.0 ja 2.2. Onko kummassakin jakopää ketjulla?
@nsa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja @nsa »

No juu, näyttääpä olevan, varaosaluettelostahan tuo selvis :smile:
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Off-on-topic..Hauska(?) stoorin poikanen: kävin leimaamassa astraa (-98 DI) ja rouva katsastaja kysyi "onko hihnaa vaihdettu, kun oppeleissa pitää vaihtaa 60tkm välein?
- Ei ole, kun siinä on ketju.
Täti: "Niin, mutta kun se pitää ooppeleissa vaihtaa 60tkm välein eikä pakokaasu testiä ajeta jos ei ole vaihdettu."
- No ei kun siinä on ketju, jota ei pidä vaihtaa.
Täti innostuneena soittamaan paikalliselle GM:lle ja tulee voiton henkisenä:
"Kyllä Ooppeleissa diisselissä on hihna, kysyin huollosta." En tiedä mitä hän oli kysynyt kun tuo oli vastaus, koska itse soitin samaan aikaan huoltoon varmistaakseni etten tosiaan nyt ole itse käsittänyt asioita päin pe***ttä. Tässä kohtaa alkoi jo hieman harmittaa väittäminen, oli kyseessä henkilö jonka pitäisi tarkistaa auton turvallisuus yms.
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni :smile:. Mutta kyllä oli hymyssä pitelemistä...
driver
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja driver »

miten nuo bensakoneet, onko kaikki hihnalla?
Minun annettiin ymmärtää että juuri hankkimassani Astra 2.2 sportissa olisi ketju, onko tosiaan näin.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

On 2003-10-16 15:38, pine wrote:
Off-on-topic..Hauska(?) stoorin poikanen: kävin leimaamassa astraa (-98 DI) ja rouva katsastaja kysyi "onko hihnaa vaihdettu, kun oppeleissa pitää vaihtaa 60tkm välein?
Täti: "Niin, mutta kun se pitää ooppeleissa vaihtaa 60tkm välein eikä pakokaasu testiä ajeta jos ei ole vaihdettu."
"Kyllä Ooppeleissa diisselissä on hihna, kysyin huollosta." En tiedä mitä hän oli kysynyt kun tuo oli vastaus, koska itse soitin samaan aikaan huoltoon varmistaakseni etten tosiaan nyt ole itse käsittänyt asioita päin pe***ttä. Tässä kohtaa alkoi jo hieman harmittaa väittäminen, oli kyseessä henkilö jonka pitäisi tarkistaa auton turvallisuus yms.
Pyysin tätiä kysymään kollegaltaan asiaan varmistusta...Rouva katsastaja oli tämän jälkeen hieman punaposkinen ja lopuksi pahoitteli turhaa väittelyä ja myönsi oppineensa taas jotain uutta. Ihan asiallisesti se siis meni :smile:. Mutta kyllä oli hymyssä pitelemistä...

Harvat ne saa nöyryyttää katastusmiestä/-naista :smile:
sirkus
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sirkus »

On 2003-02-08 17:15, Ooppelimies wrote:
Autollani ajettu 281 000. Ketjuun ei ole koskettu, eikä kosketa ennenkuin on pakko-> pitää ääntä. Silloin toimenpiteenä on kiristys.
Ja mitenköhän tuo kiristys tapahtuu? Eiköhän siellä ole öljynpaineella toimiva kiristin joka mitää ketjun kireällä kunnes se on niin venynyt et varat ei enää riitä.
topo68
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja topo68 »

On 2003-10-16 15:38, pine wrote:
Vastaava tilanne sattui viime katsastuksessa, mutta katsastushenkilö uskoi kerrasta ja meni jatkamaan työtä mistä sille maksetaan.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

no tuo myytävänä oleva ascona 2.0 taitaa olla kans ketjulla.. edellyttäen ett on takavetoist mallia *jatkaa* .. ja näyttäs olevan, ku on b-mallia koriltaan.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vincent on 2005-02-22 14:39 ]</font>
Manu82
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Manu82 »

Millasta äntä pitää ku alkaa olla lopussa?
Ihmettelin vaa????
Vastaa Viestiin